وزیر کشور خواستار پیگیری مشکلات سیل زدگان از طریق سه وزیر شد

تاریخ انتشار: شنبه 31 فروردین 1398 | 17:10 ب.ظ
وزیر کشور خواستار پیگیری مشکلات سیل زدگان از طریق سه وزیر شد زمان مطالعه: ۴ دقیقه عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز شنبه در نامه های جداگانه ای به وزرای بهداشت و درمان، وزیر جهاد کشاورزی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار پیگیری مشکلات سیل زدگان شد. به گزارش نخبگان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، وزیر کشور در نامه ای خطاب به وزیر بهداشت، درمان، […]
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز شنبه در نامه های جداگانه ای به وزرای بهداشت و درمان، وزیر جهاد کشاورزی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار پیگیری مشکلات سیل زدگان شد.

به گزارش نخبگان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، وزیر کشور در نامه ای خطاب به وزیر بهداشت، درمان، خواستار اتخاذ تمهیدات فوری برای ارائه خدمات بهداشتی، درمان و بازتوانی روحی افراد آسیب دیده و بازیابی هویت و ارتقاء خودباوری و همچنین بازسازی و نوسازی بیمارستان ها و مراکز بهداشتی -درمانی در مناطق سیلزده شد.

در این نامه خطاب به «سعید نمکی» با اشاره به خسارات وارده از سیل اخیر نوشته شده است: با عنایت به دستور ریاست جمهوری در جلسه ۱۸-۱-۹۸ هیات وزیران، به منظور ایجاد عزم ملی و بسیج همه ظرفیت ها و امکانات اعم از بخش دولتی و غیر دولتی برای کاهش آلام هموطنان سیل زده و بازسازی و جبران هرچه سریعتر خسارت های مادی و معنوی وارده نسبت به تهیه طرح ها و برنامه ها و عملیاتی کردن آنها در بازسازی و نوسازی مراکز اقدام شود.

قائم مقام شورای عالی مدیریت بحران در این نامه خطاب به وزیر بهداشت اظهار داشت: با توجه به وظایف و مأموریت های آن وزارت در تامین بهداشت، درمان و بازتوانی، لازم است ضمن اتخاذ تمهیدات فوری در ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و بازتوانی روحی افراد آسیب دیده و بازیابی هویت و ارتقاء خودباوری و همچنین بازسازی و نوسازی بیمارستان ها، مراکز بهداشتی درمانی به نحوی برنامه ریزی و عمل شود تا این اقدامات هر چه سریع تر در زمانبندی لحاظ شده صورت گیرد.

رییس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده کشور در نامه خود خطاب به نمکی عنوان کرد: لازم است اقدامات این وزارت در حوزه بهداشت با همکاری و هماهنگی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان های حادثه دیده، در حداقل زمان ممکن و با بررسی و ارزیابی میزان خسارت های وارده به مراکز درمانی انجام شود.

وزیر کشور در این نامه خطاب به وزیر بهداشت بیان داشت: همچنین لازم است به منظور پیش بینی ساز و کار تامین اعتبار برای جبران خسارت های ناشی از سیل اخیر، نسبت به تهیه طرح ها و برنامه ها و عملیاتی کردن آنها برای ارائه خدمات، بازسازی و نوسازی مراکز مذکور که ضرورتاً می بایست در آن زمانبندی نیز لحاظ شده باشد اقدام و یک نسخه از آن جهت بررسی به این وزارت ارسال شود.

**بسیج ظرفیت ها برای برای جبران خسارت های کشاورزی

همچنین وزیر کشور در نامه دیگری به وزیر جهادکشاورزی خواستار اتخاذ تمهیدات فوری و پیش بینی ساز و کار تامین اعتبار برای جبران خسارت های بخش کشاورزی در مناطق سیل زده شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی امروز در نامه ای خطاب به محمود حجتی نوشت: با عنایت به دستور ریاست جمهوری در جلسه هجدهم فروردین ماه هیات وزیران به منظور ایجاد عزم ملی و بسیج همه ظرفیت ها و امکانات اعم از بخش دولتی و غیردولتی برای کاهش آلام هموطنان سیل زده و بازسازی و جبران هرچه سریعتر خسارت های مادی و معنوی وارده، نسبت به تهیه طرح ها و برنامه ها و عملیاتی کردن آنها اقدام شود.

رئیس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده در این نامه عنوان کرد: با توجه به وظایف و ماموریت های آن وزارت در بازسازی و تعیین نیازمندی های حوزه آبی و کشاورزی، لازم است ضمن اتخاذ تمهیدات فوری در بخش کشاورزی به نحوی برنامه ریزی و عمل شود تا با همکاری و هماهنگی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان های حادثه دیده، در حداقل زمان ممکن و با بررسی و ارزیابی میزان خسارت های وارده در حوزه مرتبط با منابع کشاورزی، نسبت به تهیه طرح ها و برنامه ها و عملیاتی کردن این زیرساخت ها در مناطق سیل زده اقدام شود.

وزیر کشور در این نامه خطاب به «حجتی» افزود: در حوزه مرتبط با منابع کشاورزی، محصولات باغداری، دام و آبزیان و همچنین پیش بینی سازوکارهای تامین اعتبار برای جبران آن، نسبت به تهیه طرح ها و برنامه ها و عملیاتی کردن آنها برای بازسازی و احیاء زیرساخت های کشاورزی که ضرورتاً می بایست در آن زمانبندی نیز لحاظ شده باشد اقدام و یک نسخه از آن جهت بررسی به این وزارت ارسال شود.

**پیش بینی اعتبار برای بازسازی زیرساخت ها

وزیر کشور در نامه دیگری خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار برنامه ریزی و ارزیابی خسارت های وارده به زیرساخت های ارتباطات سیار و ثابت در مناطق سیل زده و پیش بینی اعتبارات و برنامه های عملیاتی برای بازسازی و نوسازی این زیرساخت ها شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی خطاب به «محمد جواد آذری جهرمی» با اشاره به خسارات وارده از سیل اخیر به زیرساخت های ارتباطات سیار و ثابت تصریح کرد: با عنایت به دستور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در جلسه ۱۸-۱-۹۸ هیات وزیران به منظور ایجاد عزم ملی و بسیج همه ظرفیت ها و امکانات اعم از بخش دولتی و غیر دولتی برای کاهش آلام هموطنان سیل زده و بازسازی و جبران هرچه سریعتر خسارت های مادی و معنوی وارده نسبت به تهیه طرح ها و برنامه ها و عملیاتی کردن آنها اقدام شود.

وزیر کشور یادآور شده است: باتوجه به وظایف و ماموریت های این وزارت در بازسازی و نوسازی زیرساخت های ارتباطات سیار و ثابت لازم است ضمن اتخاذ تمهیدات فوری در بخش مربوطه به نحوی برنامه ریزی و عمل شود تا با همکاری و هماهنگی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان های حادثه دیده در حداقل زمان ممکن و با بررسی و ارزیابی میزان خسارت های وارده نیز نسبت به تهیه طرح ها و برنامه ها و عملیاتی کردن این زیرساخت ها در مناطق سیل زده اقدام شود.

رحمانی فضلی در نامه خود خاطرنشان کرده است: به منظور پیش بینی تامین اعتبار برای جبران خسارت های وارد به زیرساخت های ارتباطات سیار و ثابت نیز نسبت به تهیه طرح ها و برنامه ها و عملیاتی کردن آنها برای بازسازی و نوسازی و احیاء زیرساخت های خطوط تلفن اعم از سیار و ثابت که ضرورتاً می بایست در آن زمانبندی نیز لحاظ شده باشد؛ اقدام و یک نسخه از آن جهت بررسی به وزارت کشور ارسال شود.

در اثر سیلاب رودخانه های کرخه، دز و کارون تا کنون بیش از ۱۱۴ روستا دچار آبگرفتگی شده و بیش از ۲۷۰ روستا به صورت کلی و جزیی تخلیه شده اند. جمعیت هلال احمر خوزستان نیز اعلام کرده است: بیش از ۱۷۰ هزار نفر سیل زده از چهارم فروردین ماه امدادرسانی شدند.

به گفته وزیر کشور، ۴۰۰ هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند./ایرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار