۴۰۰ مقاله به همایش بین المللی زبان در اهواز ارسال شد

تاریخ انتشار: سه شنبه 9 بهمن 1397 | 14:14 ب.ظ
۴۰۰ مقاله به همایش بین المللی زبان در اهواز ارسال شد زمان مطالعه: ۳ دقیقه معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش بین المللی ‘زبان، گفتمان و منظور شناسی’ در اهواز ارسال شده که حدود ۲۰۰ مقاله از این تعداد پذیرش و در همایش ارایه می شود. به گزارش نخبگان، علیرضا جلیلی فر روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری این […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش بین المللی ‘زبان، گفتمان و منظور شناسی’ در اهواز ارسال شده که حدود ۲۰۰ مقاله از این تعداد پذیرش و در همایش ارایه می شود.

به گزارش نخبگان، علیرضا جلیلی فر روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری این همایش بیان کرد: بیشترین محور مقالات ارایه شده در حوزه گفتمان و منظور شناسی است که به شکل شفاهی و پوستر ارایه می شود.

وی افزود: پنجمین همایش بین المللی زبان، گفتمان و منظور شناسی دهم تا ۱۲ بهمن با همکاری انجمن معلمان خوزستان در دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می شود.

جلیلی فر گفت: علاوه بر میهمانان داخلی، صاحب نظرانی از کشورهای اسپانیا، ترکیه، چک ، اسلواکی و عراق به این همایش دعوت شده اند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: از برنامه های جنبی این همایش برگزاری پنج کارگاه و نیز اهواز گردی است.

وی بیان کرد: برگزاری این گونه همایش ها نقش موثری در از بین بردن برخی شائبه ها دارد چون تصوری که مردم از یک آموزش دیده مثلا رشته زبان انگلیسی دارند در حد علم به زبان، دستور و واژگان است در حالی که دانش یک فرد در این حوزه به ویژه در حوزه تحصیلات تکمیلی به مراتب بالاتر است.

وی گفت:در رشته های تحصیلی به ویژه رشته زبان،۲ هدف کلی دنبال می شود که بر ساختارهای درونی زبان، و نقش زبان در تمام متغیرهای موثر بر آن به عنوان ساختارهای بیرونی تاکید دارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد:تصور و شائبه مردم در مورد زبان به ساختارهای درونی بستگی دارد و ساختارهای بیرونی زبان، مربوط به نقش و ارتباط آن با جامعه، فرهنگ، سیاست ، اقتصاد و جغرافیای منطقه است.

وی گفت: هدف ما در این همایش ها این است که در درجه اول جامعه علمی خود را از نظر علمی در حوزه های مختلف زبان ، گفتمان و منظور شناسی با دستاوردهای تولید شده ارتقا دهیم، و در مرحله دوم سعی کنیم تجارب یکدیگر را به اشتراک بگذاریم.

جلیلی فر اضافه کرد: در این همایش تقریبا بیش از دو سوم مقالات ارسالی و پذیرفته شده در حوزه زبان، فراتر از ارایه آموزش زبان در محدوده کلاس است.

وی ادامه داد: مهمترین هدف ما ازبرگزاری این همایش این است که این موضوع را در جامعه نهادینه کنیم که گستره زبان فقط در حوزه چهار دیواری کلاس نیست بلکه جهانی است.

وی در خصوص دستاوردهای این گونه همایش ها گفت: گسترش ارتباطات بین المللی از جمله این دستاوردها است چون برگزاری این همایش ها فقط برای دعوت و حضور شرکت کنندگان خارجی نیست بلکه زمینه ساز ارتباطات آینده پس از همایش است که در همایش های قبلی به تفاهم نامه علمی بین دانشگاهی و ایجاد فرصت مطالعاتی برای چند دانشجوی دکتری از جمله اسپانیا، هلند، آمریکا و کانادا و استرالیا منجر شد.

جلیلی فر ادامه داد: مضمون سخنرانی های همایش باعث می شود خطوط فکری و علمی جدید برای ما باز شود و تعریف پایان نامه هایی در سطح دکتری و ارشد را منجر می شود.

وی گفت: برگزاری این همایش ها سازنده و آموزنده است و خط و مشی کارهای پژوهشی را نیز به نوعی تبیین می کند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این همایش ها باعث می شود روحیه جمعی و علمی در معلمان بیشتر دمیده شود گفت: در آموزش و پرورش چون معلم زبان درگیر مسایل آموزش است کمی از فعالیت های علمی در راستای زبان فاصله می گیرد بنابراین این گونه همایش ها کمک می کند تنوع در ذهن فرد ایجاد شود و فارغ از مسایل آموزشی، از نظر علمی به زبان نگاه کند./ایرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار