دکترکهرام ، رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در خوزستان:  

دخالت های بی حد و حصر برخی نمایندگان معضلات خوزستان را دوچندان کرده!  

تاریخ انتشار: شنبه 8 دی 1397 | 17:31 ب.ظ
دخالت های بی حد و حصر برخی نمایندگان معضلات خوزستان را دوچندان کرده!    زمان مطالعه: ۲ دقیقه نخبگان: رواج فساد گسترده، رانت، سو استفاده از قدرت و عدم برخورد قاطع قوه قضاییه، حوادث متاثر کننده ای همچون روند اضمحلال صنایع خوزستان، وضعیت ناراحت کننده کارکنان و کارگران نیشکر هفت تپه و گروه ملی فولاد، که نتیجه اجرای ناعادلانه اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری های رانتی شرکت های مادر است، شرایط اجتماعی […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نخبگان: رواج فساد گسترده، رانت، سو استفاده از قدرت و عدم برخورد قاطع قوه قضاییه، حوادث متاثر کننده ای همچون روند اضمحلال صنایع خوزستان، وضعیت ناراحت کننده کارکنان و کارگران نیشکر هفت تپه و گروه ملی فولاد، که نتیجه اجرای ناعادلانه اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری های رانتی شرکت های مادر است، شرایط اجتماعی و سیاسی استان را در وضعیت نامطلوبی قرار داده است.

در تشریح برخی از عوامل استانی که به ایجاد این شرایط انجامیده است باید به مردم شریف خوزستان گزارش دهیم که متاسفانه ضعف مسئولان دولتی استان زمینه را برای روی کار آمدن بعضی افراد منفعت طلب در پست های کلیدی استان را فراهم اورده است و دخالت های بی حد و حصر برخی نمایندگان استان نیز این معضل را تشدید کرده است.

 متاسفانه شاهد هستیم برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای دخالت های غیرقانونی خود در امور اجرایی دولت، که معمولا با عدم پایداری  مسئولان استانی به نتیجه می رسند.

اگر این نمایندگان با اندک مقاومت هایی از سوی مسئولان مواجه شوند مبادرت به جمع آوری امضاء برای استیضاح وزیر مربوطه می کنند و مجددا با اهداف انتخاباتی خواستار عزل یک مدیر با کفایت و نصب یک مدیر منفعت طلب و تابع خود می شوند و با کمال تاسف باید گفت با توجه به ضعف دولت چه در مرکز و چه در استان، معمولا به اهداف خود می رسند. این ها در حالی است که دخالت های نمایندگان مجلس در عزل و نصب های مدیران، فرمانداران، بخشداران نه تنها خارج از عرف و قانون است بلکه باعث ایراد لطمه جدی به وظیفه اصلی مجلس یعنی قانون گذاری می شود.

از آنجا که دخالت های این دسته از نمایندگان که عمدتا بر پایه مناسبات قومی و یا طایفه ای است رو به افزایش است، چنانچه این روند به طور جدی کنترل و اصلاح نشود، ما در آینده نزدیک با ارائه اسناد به معرفی عملکرد این نمایندگان اقدام خواهیم نمود.

ضمنا از دولت و کارگزاران استانی آن، انتظار می رود در مقابل این زیاده خواهی ها و دخالت ها که باعث لطمات جبران ناپذیر به منافع کشور و مردم استان می شود، مقاومت کرده و اجازه ندهند اعتماد مردم استان خوزستان به دولت تدبیر و امید بیش از این دچار لطمه و خسران گردد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار