نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته ۲۶ لیگ برتر به میدان می روند

تاریخ انتشار: پنجشنبه 9 فروردین 1397 | 14:23 ب.ظ
نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته ۲۶ لیگ برتر به میدان می روند زمان مطالعه: ۴ دقیقه نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته بیست و ششم از سری رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور به مصاف حریفان خود می روند. به گزارش نخبگان، در چارچوب رقابت های هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم فولاد خوزستان و پدیده مشهد به مصاف یکدیگر می روند. سید سیروس پورموسوی و شاگردانش که […]
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته بیست و ششم از سری رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور به مصاف حریفان خود می روند.

به گزارش نخبگان، در چارچوب رقابت های هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم فولاد خوزستان و پدیده مشهد به مصاف یکدیگر می روند.

سید سیروس پورموسوی و شاگردانش که در چهار بازی گذشته خود موفق به ثبت برد نشده و با ۳۸ امتیاز در جایگاه هفتم جدول رده بندی لیگ برتر قرار گرفته اند در وضعیت کنونی به شدت نیازمند یک برد خانگی هستند، بردی که می تواند بازهم پورموسوی و تیمش را به عنوان یک مدعی اصلی در لیگ مطرح کند اما برای تحقق آن باید به مصاف تیم پدیده بروند که خود برای فرار از انتهای جدول به دنبال امتیاز این بازی است.
فولادی ها که در چهار بازی آخر خود ۲ تساوی و۲ شکست داشته اند، با توجه به فاصله کم امتیاز نسبت به تیم های بالانشین، نیم نگاهی به کسب جایگاه سومی در لیگ و کسب سهمیه آسیایی دارند. اگر چه قرمز پوشان فولاد در مقابل پدیده ایمان مبعلی هافبک طراح خود را در اختیار ندارند.
از سوی دیگر تیم پدیده و شاگردان مهاجری نیز که در این فصل با جریمه کسر ۶ امتیازی به دلیل پرداخت نکردن مطالبات بازیکن خارجی خود از سوی فدراسیون جهانی فوتبال مواجه شدند و در حال حاضر با کسب ۲۶ امتیاز در مکان دوازدهم رده بندی قرار دارند در صورت لغزش مقابل سرخ پوشان به انتهای جدول رده بندی نزدیک می شوند و همین امر به زیبایی بازی کمک می کند.

* تیم‌های فوتبال سیاه جامگان مشهد و استقلال خوزستان در دیداری دیگر از هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در ورزشگاه ثامن مشهد و در جدال تیم‌های شانزدهم و پانزدهم جدول به مصاف یکدیگر می‌روند.
استقلال خوزستان و سیاه جامگان مشهد بعد از تعطیلات نوروزی رقابت‌های لیگ برتر در دهمین روز فروردین ماه در حالی به میزبانی سیاه جامگان برابر یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند که دو تیم در جدول رده‌بندی فاصله‌ای هشت امتیازی با یکدیگر دارند.
در این دیدارهر دو تیم استقلال خوزستان و سیاه جامگان برای سقوط نکردن به لیگ دسته یک می جنگند که این موضوع حساسیت بازی را دو چندان می کند و سه امتیاز این بازی را برای هر دو تیم بسیار حیاتی می کند.
استقلال خوزستان در بیست و پنج هفته سپری شده از بازی‌های لیگ برتر، پنج پیروزی، هشت تساوی و ۱۲ باخت رقم زده و با ۲۳ امتیاز تیم رده پانزدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر محسوب می‌شود اما سیاه جامگان با کسب ۲ برد، ۹ تساوی و ۱۴ باخت از دیدارهای قبل، با ۱۵ امتیاز در مکان شانزدهم جدول جای گرفته است.
عبدالله ویسی سرمربی آبی های خوزستان که در روزهای پایانی سال گذشته استعفای شفاهی خود را اعلام کرده بود، از روز چهارم فروردین ماه مجددا در تمرینات حضور یافته تا برای حفظ سهمیه این تیم خوزستانی در لیگ برتر تلاش کند اگر چه تمرینات آبی ها هموز هم غایبانی دارد که خواهان پرداخت مطالباتشان هستند.
دو تیم استقلال خوزستان و سیاه جامگان تاکنون پنج بار در مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور مقابل یکدیگر صف آرایی کردند که چهار برد سهم استقلال و یک بار نیز تقابل دو تیم به تساوی ختم شد.
گفتنی است به دلیل درخواست باشگاه استقلال خوزستان ‏برای رسیدن به پرواز برگشت و موافقت باشگاه سیاه جامگان دیدار دو تیم از هفته بیست و ششم لیگ برتر روز جمعه ۱۰ ‏فروردین ۹۷ به جای ساعت ۱۷ در ساعت ۱۶ آغاز می شود.‏

* صنعت نفت آبادان نماینده دیگر خوزستان که هفته قبل برد شیرینی برابر سیاه جامگان کسب کرد، در این هفته میهمان گسترش فولاد تبریز است و تلاش می کند که جایگاه خود را در جدول بهبود بخشد.
برزیلی های ایران که لیگ هفدهم را با تغییرات اساسی در کادر فنی و اسکلت ‌بندی بازیکنان آغاز کردند نسبت به سال‌ گذشته عملکردی بهتر ارائه کرده و با قرار گرفتن در نیمه بالای جدول رده‌ بندی سعی می کنند در بین ۶ تیم بالانشین جدول قرار گیرند.
فراز کمالوند سرمربی نفتی های آبادان در این فصل از رقابت ها از وجود ۲۸ بازیکن خود در ۲۵ مسابقه استفاده کرد که لوسیانو پریرا تنها بازیکنی است که در تمامی ۲۵ مسابقه برای این تیم به میدان رفته و بیشترین دقایق حضور در میدان را داشته است این بازیکن با ۱۰ گل زده بهترین گلزن نفت آبادان در فصل جاری لیگ برتر بوده و همچنین کرار جاسم با ۶ گل و آگوستو سزار با چهار گل جزء بهترین گلزنان این تیم هستند.
بدین ترتیب می توان گفت که نفتی های آبادان در زمینه‌ خرید بازیکنان خارجی موفق ‌ترین تیم لیگ هفدهم بوده چرا که بازیکنان خارجی این تیم با بیشترین میزان اثرگذاری، در به ثمررسیدن گل‌های نفت نقش بسیار موثری داشتند. از مجموع ۳۰ گلی که طلایی پوشان آبادانی در این فصل به ثمر رسانده اند، ۲۲ گل آن توسط بازیکنان خارجی وارد دروازه حریفان شده است.
زردپوشان آبادانی در این فصل از رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج‌فارس از ۲۵ بازی خود ۳۳ امتیاز کسب کرده اند اما در سوی مقابل تیم گسترش فولاد تاکنون ۳۰ امتیاز جمع آوری کرده است.
شاگردان فراز کمالوند تا هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ برتر، ۹ برد، ۱۰ شکست و ۶ تساوی در کارنامه خود داشته و با کسب ۳۳ امتیاز در جایگاه هشتم جدول قرار دارند این در حالی است که تیم گسترش فولاد با ۸ برد، ۱۱ باخت و ۶ تساوی و کسب ۳۰ امتیاز در رده نهم جدول قرار دارد./ ایرنا

* دیدار تیم های خوزستانی در لیگ برتر:
پنجشنبه ۹ فروردین:
گسترش فولاد تبریز – صنعت نفت آبادان (ورزشگاه بنیان دیزل تبریز/ ساعت ۱۵)
جمعه ۱۰ فروردین :
سیاه جامگان – استقلال خوزستان ( ورزشگاه ثامن مشهد / ساعت ۱۶)
شنبه ۱۱ فروردین:
فولاد خوزستان – پدیده مشهد ( ورزشگاه غدیر اهواز / ساعت ۱۹)

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار