وزیر علوم: دانشگاه‌های ایران در حال فرسوده شدن هستند

تاریخ انتشار: چهارشنبه 9 اسفند 1396 | 09:34 ق.ظ
وزیر علوم: دانشگاه‌های ایران در حال فرسوده شدن هستند زمان مطالعه: ۲ دقیقه وزیر علوم با بیان این‌که دانشگاه‌های ایران در حال فرسوده شدن هستند، گفت: بیشتر دانشگاه‌های کشور انتظار دارند تا بودجه بیشتری در اختیار آن‌ها قرار بگیرد زیرا مسایل و مشکلات زیادی روی دست دانشگاه‌های کشور است. به گزارش نخبگان، منصور غلامی دیروز(هشتم اسفندماه) در حاشیه بازدید از دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان، اظهار […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

وزیر علوم با بیان این‌که دانشگاه‌های ایران در حال فرسوده شدن هستند، گفت: بیشتر دانشگاه‌های کشور انتظار دارند تا بودجه بیشتری در اختیار آن‌ها قرار بگیرد زیرا مسایل و مشکلات زیادی روی دست دانشگاه‌های کشور است.

به گزارش نخبگان، منصور غلامی دیروز(هشتم اسفندماه) در حاشیه بازدید از دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان، اظهار کرد: بازدید از دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان فرصت بسیار خوبی بود زیرا این دانشگاه به لحاظ سابقه تشکیل، یکی از دانشگاه های قدیمی کشور است و مجموعه‌ای بوده که برای آموزش‌های کشاورزی شکل گرفته است.

وی افزود: برای بازسازی ساختمان‌های قدیم و احداث و تکمیل ساختمان‌های جدید دانشگاه رامین از سوی مدیریت این دانشگاه زحمات بسیاری کشیده شده و امکانات آموزشی و پژوهشی در این دانشگاه نیز به خوبی فراهم شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در این زمینه امیدواریم دانشجویان این دانشگاه بتوانند استفاده بیشتری از امکانات فراهم شده داشته باشند. با توجه به این‌که وسعت این دانشگاه زیاد است باید کار بیشتری برای زیباتر کردن این مجموعه انجام گیرد، هرچند در شرایط فعلی نیز زیبا است.

غلامی عنوان کرد: وزارت علوم از دانشگاه‌های تخصصی که باید ماموریت‌های علمی تخصصی خاص خود را پیگیری کنند، حمایت لازم را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: مجموعه حمایت‌کننده دانشگاه‌ها در استان خوزستان، فرصت بسیار خوبی است تا بتوانیم با تلاش و امیدواری بیشتر وظایف تخصصی آن‌ها را به خصوص در زمینه پژوهش درباره رفع مشکلات و مسایل جامعه پیش ببریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص برنامه وزارت علوم برای کاربردی‌تر کردن آموزش در دانشگاه ها، عنوان کرد: دانشگاه‌ها طرح‌های مهارت‌افزایی خود را برای دانشجویان در رشته‌های تحصیلی خود آغاز کرده‌اند تا چیزی که امکان آموزش آن در کلاس نیست، در کارگاه‌های تکمیلی آموزش داده شود.

غلامی گفت: این کار در دانشگاه‌های مختلف آغاز شده و قرار است تا این طرح در همه دانشگاه‌های کشور اجرایی شود تا بتوانیم مهارت، امید و تخصص دانشجویان را ارتقا دهیم تا دانشجویان کارآفرین باشند.

وی در خصوص بحث پذیرش در دانشگاه‌های کشور و ساماندهی کنکور نیز اظهار کرد: بخشی از کنکور به عهده وزارت علوم است و در مجموع در حال تلاش هستیم تا یک مدل جدید برای پذیرش دانشجویان فراهم شود .

وزیر علوم در خصوص بودجه دانشگاه‌های کشور و استان خوزستان نیز بیان کرد: بودجه دانشگاه‌ها توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، مستقیما با دانشگاه‌ها مبادله می‌شود و وزارت علوم عموما پشتیبان برنامه‌های دانشگاه‌ها است.

غلامی خاطرنشان‌کرد: بیشتر دانشگاه‌های کشور انتظار دارند تا بودجه بیشتری در اختیار آن‌ها قرار بگیرد زیرا مسایل و مشکلات زیادی روی دست دانشگاه های کشور است.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها در تلاش هستند تا از ظرفیت خودشان برای کسب درآمد استفاده کنند تا در کنار بودجه‌های دولتی بخشی از مشکلات اساسی خود را با درآمدهای اختصاصی حل کنند.

وزیر علوم با بیان این‌که همه دانشگاه‌های ایران در حال فرسوده شدن هستند، گفت: بازسازی دانشگاه‌ها بخشی از بودجه ای است که دولت آن را تامین می کند اما گاهی نیاز برخی دانشگاه‌ها بسیار بیشتر از آن بودجه است. در این زمینه امیدواریم در سال‌های آینده ردیف‌های مربوط به تعمیرات و بازسازی دانشگاه‌ها را تقویت کنیم.

منبع :ایسنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار