شهردار اهواز:

بلوار ساحلی جدید اهواز برای تردد به آبادان قابل استفاده است

تاریخ انتشار: پنجشنبه 19 بهمن 1396 | 18:54 ب.ظ
بلوار ساحلی جدید اهواز برای تردد به آبادان قابل استفاده است زمان مطالعه: ۳ دقیقه شهردار اهواز گفت: با احداث ۱۰ کیلومتر بلوار ساحلی شیبان به اهواز مسیری موازی بلوار پاسداران ایجاد می‌شود که برای تردد اهواز به آبادان نیز قابل استفاده خواهد بود. به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا، منصور کتانباف در آیین کلنگ‌زنی احداث ۱۰ کیلومتر بلوار ساحلی و آغاز بهره‌برداری ۲۶ دستگاه اتوبوس و ۹ دستگاه […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شهردار اهواز گفت: با احداث ۱۰ کیلومتر بلوار ساحلی شیبان به اهواز مسیری موازی بلوار پاسداران ایجاد می‌شود که برای تردد اهواز به آبادان نیز قابل استفاده خواهد بود. 

به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا، منصور کتانباف در آیین کلنگ‌زنی احداث ۱۰ کیلومتر بلوار ساحلی و آغاز بهره‌برداری ۲۶ دستگاه اتوبوس و ۹ دستگاه مینی‌بوس شهری که ظهر امروز (چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در صورتی که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها به خوبی پیش برویم حداکثر طی دو سال آینده می‌توانیم موازی با بلوار پاسداران در ورودی اهواز از سمت شیبان از بلوار ساحلی برای تردد بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ورودی اهواز از سمت شیبان تنها بلوار پاسداران است و با احداث این ۱۰ کیلومتر بلوار ساحلی شیبان به اهواز مسیری موازی بلوار پاسداران ایجاد می‌شود که برای تردد اهواز به آبادان نیز قابل استفاده خواهد بود و در حال حاضر پیمانکاران ما برای احداث این مسیر موازی در سه نقطه مشغول به کار هستند.

شهردار اهواز افزود: ۵ هزار و ۳۰۰ مترمربع از این مسیر حدفاصل تأسیسات شرکت نفت و فاز ۴ کوی ملت و ۴ هزار و ۵۰۰ متر نیز حدفاصل خیابان ۳۲ متری ذوالفقار(فاز ۳ کوی ملت) و زرگان است که ظرف دو سال آینده قابل بهره‌برداری خواهد بود.

کتانباف تصریح کرد: از کمیته نام‌گذاری شورای اسلامی شهر اهواز و اعضای این شورا می‌خواهم که در اولین جلسه خود کل این ۱۰ کیلومتر بلوار ساحلی را به نام شهدای صنعت نفت مزین و نام‌گذاری کند. تمام شهدای ما والامقام هستند اما شهدای صنعت نفت خدماتی بسیار ویژه انجام دادند.

وی ادامه داد: انشاءالله از هم‌اکنون تابلوهای این بلوار به نام شهدای صنعت نفت تهیه و آماده شود.

شهردار اهواز با اشاره به اهمیت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بیان کرد: در تمام دنیا با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهروندان را به استفاده از این ناوگان تشویق می‌کنند. خوشبختانه با کمک سازمان شهرداری‌ها و دولت، تسهیلات کم‌بهره به شهرداری‌ها برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص داده شده است.

کتانباف افزود: اهواز از آخرین شهرهای کشور بود‌ که توانست در طرح اعطای این تسهیلات قرارداد خود را منعقد کند اما جزو نخستین شهرهایی است که اتوبوس‌های خود را خریداری و تأمین کرده است. در این طرح ۵۲ دستگاه اتوبوس برای اهواز تأمین شد که در مرحله اول ۲۶ دستگاه اتوبوس و ۹ دستگاه مینی‌بوس مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: همچنین ۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر خریداری و به ناوگان حمل و نقل شهری اهواز افزوده خواهد شد. اگر بخواهیم حداقل استانداردهای را رعایت کنیم به یک هزار دستگاه اتوبوس در اهواز نیازمندیم اما در حال حاضر حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس که دارای وضعیت نامطلوب و دور از شأن مردم هستند به اجبار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهردار اهواز افزود: امیدواریم که بتوانیم حداکثر استفاده را از ظرفیت‌های موجود برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی داشته باشیم. همچنین با احداث ۱۰ کیلومتر بلوار ساحلی، پارک‌های ساحلی اهواز حدود ۳۵ هکتار افزایش خواهد یافت.

به گزارش نخبگان، محمدجعفر فلسفی، رییس شورای شهر اهواز، نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز تعداد ۲۶ اتوبوس و ۹ دستگاه مینی‌بوس به ناوگان حمل و نقل اضافه می‌شود و اگر بتوانیم این تعداد را تا ۱۰۰ دستگاه اتوبوس افزایش دهیم ناوگان حمل و نقل ۵۰ درصد نسبت به وضع کنونی پیشرفت خواهد کرد.

وی با بیان این که در شهر اهواز زمینه‌های از هم گسیختگی وجود دارد، عنوان کرد: متاسفانه در اهواز حواشی زیادی وجود دارد و هیچ راهی جز خدمت صادقانه به مردم نمی‌تواند به مرتفع کردن این معضل کمک کند.

رییس شورای شهر اهواز گفت: اختلاف نظر و تفاوت سلیقه امری طبیعی است اما باید مراقب باشیم و اگر خدای نکرده قصوری صورت بگیرد هیچ کس توجیهات ما را نمی‌پذیرد. ممکن است امروز خیلی‌ها برای ما کف بزنند ولی اگر کار و وظیفه اصلی‌مان را فراموش کنیم و از مردم غافل شویم هیچ محبوبیت و مقبولیتی نخواهیم داشت.

فلسفی اضافه کرد: باید دست به دست هم دهیم و با خدمت‌رسانی به مردم شرایط و رفتارها را تغییر دهیم و زمینه را برای مشارکت فراهم نماییم. امیدواریم خداوند متعال یاری کند تا برای بحث مشارکت که به حلقه مفقوده‌ای مبدل شده چاره‌ای بیاندیشیم.

وی بیان کرد: به رغم آن که مشکلات و چالش‌های زیادی وجود دارد اما اعتقاد داریم با روحیه جهادی و اتحاد و همکاری با سایر مدیران می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار