۱۱واحد بهداشتی و درمانی در دهه فجر به بهره برداری می رسد

تاریخ انتشار: یکشنبه 8 بهمن 1396 | 22:36 ب.ظ
۱۱واحد بهداشتی و درمانی در دهه فجر به بهره برداری می رسد زمان مطالعه: ۵ دقیقه رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: احداث بیمارستان تنفسی اهواز در حال پیگیری و در انتظار تخصیص بودجه کشوری است. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا دکتر ایرج نظری یکشنبه در جمع خبرنگاران و مدیران مسئول رسانه ها در سرسرای اداری این دانشگاه اظهار کرد: با توجه به مشکلات زیست محیطی […]
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: احداث بیمارستان تنفسی اهواز در حال پیگیری و در انتظار تخصیص بودجه کشوری است.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا دکتر ایرج نظری یکشنبه در جمع خبرنگاران و مدیران مسئول رسانه ها در سرسرای اداری این دانشگاه اظهار کرد: با توجه به مشکلات زیست محیطی از جمله ریزگردها و مشکلات تنفسی پس از بارندگی ها در خوزستان، ضرورت ساخت بیمارستان تنفسی در اهواز احساس شد.
وی افزود: در چند روز اخیر بر اثر وقوع گرد و غبار، یک هزار و ۳۰۰ نفر به بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز مراجعه کردند.
نظری بیان کرد: ساخت بیمارستان تنفسی یک پروژه ملی است و باید ردیف بودجه کشوری داشته باشد تا کارهای اجرایی آن آغاز شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: بیمارستان های دانشگاهی شلوغ و تخت های بیمارستان های ما محدود است و هم اکنون یک هزار تخت از تخت های مصوب شده در برنامه توسعه در اهواز عقب هستیم.

** درصد اشغال تخت بیمارستان های آموزشی در خوزستان بالای ۹۵ درصد است
وی افزود: درصد اشغال تخت بیمارستان های آموزشی ما بالای ۹۵ درصد است و هر نقطه ای که درصد اشغال تخت بیشتر از ۷۵ درصد باشد یعنی باید برنامه توسعه ای داشته باشیم.
نظری ادامه داد: در بخش های خصوصی تعداد مراجعه کنندگان کمتر و خدمات سریعتر دریافت می شود و در نتیجه تمایل به آنها بیشتر است و دلیل وجودی بیمارستان های خصوصی، کمک به بیمارستان های دولتی است چون دولت توان ارایه تمامی خدمات را ندارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: یکی از مشکلات بیمارستان های خصوصی این است که از بیمه های پایه و تکمیلی طلب دارند.

** توافق نهایی برای بیمارستان ۲ هزار تختخوابی نشده است
وی در خصوص احداث بیمارستان ۲ هزارتختخوابی بر اساس تفاهم نامه بین دانشگاه علوم پزشکی اهواز و شرکت ایتالیایی اظهار کرد: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، با راه اندازی بیمارستان ۲ هزار تختی به صورت یکجا در اهواز موافقت جدی نداشت در نتیجه قرار شد یک هزار تخت ساخته شود که به صورت فاینانس است و سرمایه گذاران خارجی باید سرمایه گذاری کنند.
نظری اظهار کرد: در ارتباط با مسایل مالی بین دولت و ایتالیا هنوز توافقات نهایی صورت نگرفته و هیچ یک از بیمارستان هایی که قرار بود به همین شکل در کشور ساخته شوند شروع به کار نکردند.
وی اضافه کرد: منتظر حل مسایل هستیم تا کلنگ شروع به کار این بیمارستان در اهواز زده شود چون تمام کارهای مطالعاتی و مقدماتی آن انجام شده است.

** ساخت مرکز جامع سرطان با اعتبارات بنیاد برکت
نظری در خصوص گلایه برخی بیماران بیمارستان شفا در اهواز در خصوص انتقال آن به بیمارستان بقایی ۲ اظهار کرد: سازه بیمارستان شفا از نظر فنی مردود شده و مقاوم نیست و بیمارستان بقایی ۲ با فضای فیزیکی و امکانات مناسب راه اندازی شده است؛ همچنین قرار شده بنیاد برکت در احداث مرکز جامع سرطان در اهواز ۲ تا سه هزار میلیارد ریال هزینه کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص ارایه خدمات به بیمارستان های دور افتاده و حاشیه ای گفت: در شهرستان رامهرمز در چند سال اخیر، ۴۴۰ میلیارد ریال وسیله و تجهیزات از جمله ام آر آی ، سی تی اسکن و رادیولوژی خریداری شده اما کمبودها همچنان وجود دارد.
وی ادامه داد: شهرستان رامهرمز با جمعیت حداقل ۱۰۰ هزار نفر باید ۱۷۰ تخت داشته باشد که باید در برنامه ریزی های آینده مرتفع شود.

** ۱۱واحد بهداشتی و درمانی در دهه فجر به بهره برداری می رسد
نظری در خصوص طرح تحول در حاشیه شهرهای خوزستان گفت: قرار است ۱۶۲ واحد بهداشتی و درمانی در شهرهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز ساخته شود که ۱۱ واحد در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: برخی پروژه ها در حد ۴۵ تا ۵۰ درصد و برخی دیگر در حد کمتر پیشرفت فیزیکی داشته اند و ساخت تعدادی هنوز شروع نشده که مشکل اصلی کمبود منابع مالی است.
وی ادامه داد: ۵۰ درصد هزینه ها بر عهده وزارتخانه و ۵۰ درصد منابع استانی بوده که تاکنون از طرف استانداری هیچ کمکی نشده و تقریبا منابع هزینه شده از کشور و یا منابع داخلی بوده است.

** تقویت و راه اندازی کلینیک های ویژه 
نظری در خصوص راه اندازی کلینیک ویژه اظهار کرد: کلینیک ویژه بیمارستان گلستان اهواز آغاز به کار کرده و کلینیک ویژه اندیمشک، رامهرمز و باغملک ۱۰۰ درصد تکمیل و در حال تجهیز است و امید است در دهه فجر و یا روزهای آینده به بهره برداری برسد.
وی افزود: کلینیک های ویژه بیمارستان امام خمینی (ره) و ابوذر اهواز، دشت آزادگان، امیدیه و ایذه بین ۶۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و بیشتر این کلینیک ها در اردیبهشت سال آینده تحویل داده می شود.
وی گفت: بیمارستان باغملک ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ساختمان جدید بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز تا پایان امسال یا اوایل فروردین ماه سال آینده تحویل داده می شود.

** کمبود ۴۲ مرکز فوریت های پزشکی در نقاط زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی
نظری افزود: هم اکنون ۴۲ مرکز فوریت های پزشکی در مجموعه این دانشگاه شامل ۲۴ جاده ای و ۱۸ شهری کمبود وجود دارد که احداث آنها به منابع مالی نیاز دارد؛ میانگین زمان رسیدن نیروهای اورژانس به محل حادثه حدود هفت دقیقه است.
وی در خصوص وضعیت سرطان در خوزستان ادامه داد: سرطان مساله جهانی است و آمار کشور و خوزستان بیشتر از رتبه جهانی نیست و در چهار تا پنج سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال از طرف دانشگاه اهواز به بیماران در زمینه فرانشیزی که باید پرداخت می کردند تخفیف داده شد.
وی در خصوص وضعیت تجهیزات تشخیصی در خصوص این بیماری بیان کرد: دستگاه پت اسکن یکی از دستگاه های مهم کمک کننده در تشخیص و درمان سرطان است و به دنبال راه اندازی آن هستیم ولی نبود آن تاکنون مشکل زیادی برای مردم ایجاد نکرده است.
نظری افزود: پت اسکن در حد وجود یک دستگاه در استان ضروری است اما هزینه زیادی می خواهد و در حد توان بخش دولتی نیست و نباید به سمتی برویم که هزینه نابجا به سیستم های سلامت تحمیل شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص وضعیت ماندگاری پزشکان در خوزستان نیز گفت: ماندگاری پزشکان در زیر مجموعه این دانشگاه پایین است و یکی از دلایل آن دریافت ها است.

** فقط ۳۰ نفر از پزشکان با پایان تعهد در خوزستان مانده اند
وی اظهار کرد: در سه تا چهار سال گذشته با آغاز طرح تحول سلامت، ۳۳۰ نفر پزشک به ما معرفی شد که تعهدات نیمی از این پزشکان متخصص باقی است و تعهدات نیمی دیگر یعنی حدود ۱۷۰ نفر در ۲ سال گذشته تمام شد که فقط ۳۰ نفر آنها در خوزستان مانده اند.
نظری در خصوص گلایه کارکنان درمانگاه های بیمارستان های دولتی اهواز در خصوص اینکه مشمول دریافت هدیه روز پرستار نشده اند گفت: ما پرستار تربیت می کنیم نه منشی؛ منشی بخش درمانی یعنی کسی که مرتب پرونده های بیمار بستری را بررسی و پیگیری می کند و با تمام مسایل بخش ارتباط دارد مشمول هدیه روز پرستار می شود اما کسی که می خواهد منشی شود و کار اداری در درمانگاه انجام دهد یعنی کسی که درمانگاه می رود پرستار نیست منشی است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: کسی که می خواهد از مزایای روز پرستار بهره مند شود باید کار خاص خود را انجام دهد و این مصوبه هیات رییسه دانشگاه و اجرای آن الزامی است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار