سردار جعفری: جنگ کنونی سوریه برای حفظ حکومت بشار اسد نیست

تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 مهر 1396 | 20:15 ب.ظ
سردار جعفری: جنگ کنونی سوریه برای حفظ حکومت بشار اسد نیست زمان مطالعه: ۳ دقیقه فرمانده کل سپاه با بیان این‌که جنگی که اکنون در سوریه وجود دارد برای حفظ حکومت بشار اسد نیست، گفت: جنگ کنونی در سوریه در واقع پیروزی یا شکست مقاومت  اسلامی و انقلاب اسلامی را به دنبال دارد. به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا ، سردار محمدعلی جعفری در مراسم از تقدیر از […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فرمانده کل سپاه با بیان این‌که جنگی که اکنون در سوریه وجود دارد برای حفظ حکومت بشار اسد نیست، گفت: جنگ کنونی در سوریه در واقع پیروزی یا شکست مقاومت  اسلامی و انقلاب اسلامی را به دنبال دارد.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا ، سردار محمدعلی جعفری در مراسم از تقدیر از خانواده شهدا که امروز در مسجد مجتمع فجر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امروز در سوریه جوانان مسلمان افغانی، ایرانی، پاکستانی، عراقی، یمنی  و لبنانی در کنار جوانان سوری برای دفاع از انقلاب اسلامی مبارزه می‌کنند. جنگی که اکنون در سوریه وجود دارد برای حفظ حکومت بشار اسد نیست.

وی ادامه داد: جنگ کنونی در سوریه در واقع پیروزی یا شکست مقاومت  اسلامی و انقلاب اسلامی را به دنبال دارد. در این مقطع حساس از انقلاب  موقعیت سرزمین سوریه به علت موقعیت حساس استراتژیکی، همسایگی با فلسطین اشغالی و وضعیت جغرافیایی که از ناحیه شرق با کشورهای عراق و نهایتا ایران و از ناحیه جنوب با اردن دارد، برای انقلاب و مقاومت اسلامی بسیار تعیین‌کننده است.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: رئیس جمهور فعلی سوریه با انگیزه‌های مختلفی مدافع انقلاب اسلامی و طرفدار مقاومت اسلامی است. دشمنی این کشور با اسرائیلی‌ها شاید از جمله این انگیزه‌ها باشد که به مثابه یک پیش زمینه بوده است.

وی افزود: شاید کار خدا بوده که از سال‌ها قبل این حالت درگیری و دشمنی بین اسرائیل و سوریه در حدود ۵۰ یا ۶۰ سال گذشته ایجاد شود و با آن دشمنی که جمهوری اسلامی با اسرائیلی‌ها دارد این اتحاد بین ایران و سوریه  برقرار شود.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: این‌ها نطفه شکل‌گیری مقاومت اسلامی است. قطعا سرنوشت انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و اسلام در همین جنگ‌ها و درگیری‌ها رقم می‌خورد. حضرت امام خمینی فرموده بودند “امروز سرنوشت اسلام به سرنوشت جمهوری اسلامی بسته است.”

جعفری بیان کرد: این‌ جنگ‌ها و مقاومت‌هایی که آن روز در کشور خود ما و نقاطی نظیر خوزستان وجود داشت و امروز در کشوری مثل سوریه، عراق و یمن می‌بینیم ادامه همان مقاومت‌ها و درگیری‌های میان حق و باطل است که ۳۵ سال پیش در ایران اسلامی و همین خوزستان آغاز شد و امروز در آن کشورها ادامه دارد

وی ادامه داد: تمام این درگیری‌ها در واقع یک جنگ است؛ جنگ بین حق و باطل یا جنگ بین اسلام و کفر. طبیعی است که سرنوشت اسلام به همین جنگ‌ها بستگی دارد. در طول تاریخ، اسلام با جنگ‌های خونین بزرگی که صدها هزار انسان در آن‌ها از بین رفته‌اند مواجه شده است .

فرمانده کل سپاه افزود: اما جنگ‌هایی که در مقطع حساس امروز در این کشورها در حال وقوع است کمترین تلفات انسانی را دارند. این جنگ‌ها جنگ عقیدتی، اعتقادی و مردمی هستند. اثرات ناشی از انعکاس این ایثار‌ها و مقاومت‌ها و خون‌های پاکی که در این جنگ‌ها به زمین ریخته و از طریق رسانه‌ها به جهانیان منتقل می‌شود، پیروزی‌هایی را برای مقاومت اسلامی رقم می‌زند.

جعفری بیان کرد: تصویر انتشار یافته از نحوه شهادت شهید حججی در فضای مجازی یعنی همان فضایی که خود دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و مبارزه فرهنگی با اسلام ایجاد کردند و آن را گسترش دادند و روز به روز توسعه‌ می‌دهند، موجب شد آن صلابت و ایستادگی که در تمام شهدای ما وجود دارد، به طور برجسته‌تر به دنیا منعکس شود.

وی افزود: این گونه صلابت یک شهید از طریق انتشار یک عکس در فضای مجازی جهان را تحت تاثیر خود قرار داد. این‌ها همان مکر الهی و امداد الهی است که از همان بستری که دشمنان برای ضربه‌زدن به  اسلام و جنگ فرهنگی با اسلام و ارزش‌های اسلامی ایجاد کردند برمی‌خیزد. خداوند را بر این نعمت بزرگ شهادت‌طلبی وفرهنگ جهاد شهادت شکر می‌کنیم.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: یکی از نقش‌های بزرگی که در انعکاس صلابت شهید حججی و عمقی که به این شهید بخشید موثر بود، مصاحبه‌ها و سخنانی بود که همسر این شهید داشته و همچنان نیز این حرف‌ها را می‌زند. همان نقشی که حضرت زینب(س) در مورد قیام عاشورا و شهادت امام حسین برای انتقال پیام خون شهید ایفا کردند.

جعفری ادامه داد: بنابراین نقش خانواده معظم شهدا در به ثمرنشاندن خون و ادامه‌دادن راه شهید اثری تعیین‌کننده دارد و فرصتی است که خداوند متعال به این خانواده‌ها داده است. این فرصت را باید قدر دانست و برای انتقال ارزش‌های اسلامی، جهاد،‌ مقاومت و ایستادگی آن نهایت استفاده را کرد تا این موارد به خوبی به نسل‌آینده منتقل شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار