حساب مدیرانی که در آیین روز خبرنگار شرکت نمی‌کنند با کرام‌الکاتبین است!

تاریخ انتشار: سه شنبه 17 مرداد 1396 | 22:01 ب.ظ
حساب مدیرانی که در آیین روز خبرنگار شرکت نمی‌کنند با کرام‌الکاتبین است! زمان مطالعه: ۲ دقیقه استاندار خوزستان با بیان اینکه مطبوعات و خبرنگاران نقشی اساسی در جهت‌دهی و کیفی‌سازی فرهنگ عمومی دارند، گفت: انتقاد و حتی تخطئه موهبت الهی است و باید از انتقاد استقبال کنیم؛ انتقاداتی که به طور کامل صحت ندارند نیز نباید موجب ناراحتی و دلخوری مسؤولان شود. به گزارش نخبگان، غلام‌رضا شریعتی شب گذشته (۱۶مرداد ۱۳۹۶) […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استاندار خوزستان با بیان اینکه مطبوعات و خبرنگاران نقشی اساسی در جهت‌دهی و کیفی‌سازی فرهنگ عمومی دارند، گفت: انتقاد و حتی تخطئه موهبت الهی است و باید از انتقاد استقبال کنیم؛ انتقاداتی که به طور کامل صحت ندارند نیز نباید موجب ناراحتی و دلخوری مسؤولان شود.

به گزارش نخبگان، غلام‌رضا شریعتی شب گذشته (۱۶مرداد ۱۳۹۶) در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که در گیت بوستان اهواز برگزار شد اظهار کرد: خبرنگاری تجسم امانت، مسؤولیت، تعهد و دلسوزی است و خبرنگاران همواره در عمق جامعه زندگی می‌کنند و سلامت فکری هر جامعه‌ای مرهون تلاش‌های آن‌ها است.

وی افزود: ۱۷مردادماه یادآور مجاهدت‌های زنان و مردانی است که به دنبال حق و حق‌طلبی بوده و هستند. خبرنگاران همیشه در مسیر حق گام برداشته و پرچم آگاهی‌بخشی را بر دوش کشیده‌اند. آن‌ها خاضعانه و بی‌ادعا با وجود همه تنگنا‌ها و ناملایمات به وظیفه خود عمل کرده‌اند.

استاندار خوزستان خاطرنشان‌کرد: مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی، دیدبانان هوشیار جامعه هستند و با تاباندن نور نظارت و آگاهی‌بخشی همواره طلایه‌دار دفاع از مرزهای حقوق اساسی جامعه و مردم‌اند. مطبوعات، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران همیشه سدی مستحکم در برابر سوءاستفاده‌های احتمالی از قدرت در چرخه نظام مدیریتی به شمار می‌آیند.

شریعتی عنوان کرد: اگر خبرنگاران به وظیفه ذاتی و اساسی خود به عنوان رکن چهارم دموکراسی عمل کنند و محدودیت‌هایی که در برخی از مواقع آن‌ها را با مشکلات جدی مواجه می‌کند برای آنها ایجاد نشود می‌توانند به وظیفه اصلی خود به عنوان آیینه تمام نمای جامعه عمل کنند و سدی در برابر سوءاستفاده‌های احتمالی باشند.

استاندار خوزستان یادآوری کرد: در طول یک سال گذشته از نزدیک سخت‌کوشی‌های خبرنگاران را در زمینه بیان واقعیت‌ها و محرومیت‌های استان مشاهده کردم. این کارها در جهت پیشبرد اهداف عالی نظام، کشور و ستاندن حقوق حقه استان توسط خبرنگاران انجام گرفت.

شریعتی تاکید کرد: باید به مشکلات خبرنگاران و مسایلی از جمله امنیت شغلی در حد توان رسیدگی شود. خانه مطبوعات مامن و جایگاهی برای پیگیری مسایل و مشکلات خبرنگاران و جامعه مطبوعات است. امیدواریم این خانه با همکاری همه دستگاه‌های استان بتواند به وظیفه خود عمل کند.

وی افزود: امیدواریم احترام به خبر و رسانه برای همه مسؤولان به عنوان یکی از امور اصلی قرار بگیرد و عدم شکایت از خبرنگاران و اصحاب رسانه حتی به فرض نقصان و کوتاهی مورد توجه مدیران و دستگاه‌ها قرار بگیرد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در مقابل انتقادات باید قدرت تحمل داشته باشیم و با صبر و حوصله تلاش کنیم تا جامعه‌ای ایجاد شود که هیچ کس از انعکاس و ارایه نظر و تحلیل هراسی نداشته باشد و استرسی به خود راه ندهد.

در ادامه این مراسم محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، نیز با انتقاد از عدم حضور مدیران استان در مراسم روز خبرنگار اظهار کرد: اگر مدیری برای مراسم روز خبرنگار دعوت شده اما در مراسم شرکت نکرده کوتاهی کرده و حسابش با کرام الکاتبین است.

وی افزود: توقع بود تا مدیرانی که در طول سال انتظار دارند، خبرنگاران بدون هیچ چشم‌داشتی فعالیت‌های آن‌ها را رسانه‌ای کنند در این مراسم حضور پیدا می‌کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطر نشان کرد: وقتی همه خبرنگاران در مراسم روز خبرنگار گرد هم می‌آیند انتظار می‌رود تا مدیران نیز در این مراسم شرکت کنند و به خبرنگاران احترام بگذارند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار