گفتگوی نخبگان با مهندس امیر انصاریان مدیر کل محترم بیمه البرز استان خوزستان

ویترین یک شرکت بیمه ای، خدماتش در هنگام خسارت است و ما در شرکت بیمه البرز با افتخار سرآمدیم

دکتر سعید آژده
تاریخ انتشار: پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 | 19:22 ب.ظ
ویترین یک شرکت بیمه ای، خدماتش در هنگام خسارت است و ما در شرکت بیمه البرز با افتخار سرآمدیم زمان مطالعه: ۸ دقیقه  پایگاه خبری اعتدال نخبگان در ادامه گفتگوهای خود با مدیران موفق و کارآمد استان خوزستان این بار به سراغ آقای مهندس امیر انصاریان مدیر کل محترم بیمه البرز استان خوزستان رفته است . این گفت و گو را در ادامه خواهیم خواند.
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

شرکت بیمه البرز با قدمتی نزدیک به ۶۰ سال در ۲۸ تیرماه سال ۱۳۳۸ توسط بخش خصوصی با عنوان بیمه یورکشایرتاسیس و پس از مدتی به بیمه البرز تغییر نام داد.درسال ۶۷ شرکت بیمه البرز به همراه دیگر شرکت های بیمه، ملی اعلام شد و در سال ۸۸ به عنوان اولین شرکت بیمه دولتی در بورس پذیرفته و ۸۰ درصد سهام آن واگذار شد و از یک شرکت بیمه دولتی به شرکت بیمه خصوصی تغییر مالکیت داد.شرکت بیمه البرز هم اکنون با ۵۳ شعبه و بیش از دو هزار نماینده فعال، در سراسر کشور مشغول به فعالیت است.این شرکت بیمه ای دارای بیشترین ظرفیت نگهداری در بین شرکت های بیمه خصوصی است.

 پایگاه خبری اعتدال نخبگان در ادامه گفتگوهای خود با مدیران موفق و کارآمد استان خوزستان این بار به سراغ آقای مهندس امیر انصاریان مدیر کل محترم بیمه البرز استان خوزستان رفته است .

این گفت و گو را در ادامه خواهیم خواند.

 مهندس امیر انصاریان


 *جناب آقای انصاریان ابتدایی بیوگرافی از خودتان برای مخاطبان بگویید، اینکه از کجا شروع کردید .

 امیر انصاریان هستم متولد ۱۳۵۷ شهرستان آبادان ؛کارم را در شرکت بیمه البرز از سال ۱۳۸۴ به صورت رسمی آغاز کردم و تا الان مشغول به خدمت هستم.

 از سال ۱۳۹۱ به عنوان رئیس شعبه آبادان مشغول به فعالیت بودم تا سال ۱۴۰۲ که از سال گذشته به عنوان رئیس شعبه اهواز و مدیر استان معرفی شدم

*از برنامه های خودتان بگویید و از کارهایی که در سال‌های قبل انجام دادید یا برنامه‌هایی که در پیش رو دارید تا مخاطبین ما آشنایی مبسوطی از کارهای شما داشته باشند.

سال گذشته در بین شعبات شرکت بیمه البرز رتبه اول از لحاظ پورتفوی را داشتیم؛ ۱۴۵۰ میلیارد در شرکت عدد قابل توجه و بزرگی بود . سهم کل شرکت از کشور حدود ۲۰ هزار میلیارد بود که ما از آن ۲۰هزار میلیارد ۱۴۵۰ میلیارد توانستیم محقق کنیم .

در بحث نماینده ما تعداد حدود ۱۱۰ تا نماینده داریم و با ۸کارگزار مشغول به فعالیت هستیم خب سیاستی را که از زمان ورود مدیرعامل جدیدکه اواخر سال ۱۴۰۱ تشریف آوردند، ایشان مبنا را بر صدور بیمه نامه های خرد و خصوصا بیمه نامه های زندگی گذاشته از ابتدای سال ۱۴۰۲ بیمه نامه‌ای به نام “شوکا” تولید و ارائه شد این بیمه نامه از خرداد ماه استارتش زده شد و در حدود هشت ماه تا پایان سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۶۰۰ میلیارد فروش داشته یک فروش استثنایی و فوق العاده بود نسبت بیمه های زندگی تا حالا که قبل از اینکه جناب آقای رضایی تشریف بیارن در بیمه البرز زیر ۱۰ درصد بود شاید حدود ۵ الی ۶ درصد .

از زمان حضور ایشان و ارائه این طرح و راه اندازی این طرح بالغ بر ۱۷ – ۱۸ درصد سهم موثری داشتیم یعنی از حدود ۲۰ هزار میلیاردش سهم بیمه های زندگی شوکا۳۶۰۰ هزارمیلیاردش شد.

استقبال بسیار گسترده ای از شوکا در کل کشور شد؛ در خوزستان ما بالغ بر ۱۱۰ میلیارد بیمه نامه شوکا توانستیم بفروشیم قرارداد خیلی خوبی در این بحث بستیم.

از سال جدید هم از حدود بهمن ماه بیمه نامه جدید تحت عنوان بیمه نامه حوادث انفرادی “شِلر” وارد بازار شد که بازآن هم بسیار مورد استقبال قرار گرفت و شعبه اهواز موفق شد رتبه اول در فروش شلر در بهمن و اسفند پارسال در کشور به دست بیاورد و خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی مواجه شدیم . امسال هم ما قطعا اهداف پارسال را پیگیری و ادامه خواهیم داد. درصد رشد مان در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ حدود ۱۷۰ درصد رشد داشته که واقعاً آمار درخشانی است.

در بحث نسبت خسارت هم خب بالغ بر ۷ هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت کردیم.

در بحث فروش شوکا و شلر نماینده های بیمه البرز بسیار پر تلاش ظاهر شده اند و انشالله باز هم بتوانیم که مقام اول کشوردر این بحث را به دست بیاوریم .

در بحث شعبه ساختمان جدید شعبه از سال ۱۳۹۸ در سه طبقه افتتاح شد حدود ۴۳ نفر پرسنل داریم که تقریبا می توانم بگویم همه از استان خوزستان هستند سعی کردیم بومی سازی را در نیروی انسانی شرکت رعایت بکنیم و از پرسنل بومی استفاده نماییم

*در شهرستان ها شما برنامه تان چگونه است و آیا این برنامه هایی که شرح دادید در شهرستان های زیرمجموعه تان هم اعمال می شوند؟

ما در استان خوزستان سه شعبه داریم: اهواز، آبادان و بندر امام .

خوشبختانه هر دو تا شعبه شهرستان در بحث شوکا  و شلر بسیار درخشان ظاهر شدند؛ هم در سال گذشته هم دراین دو ماهی که از سال ۱۴۰۳ میگذرد هم شعبه آبادان و ، هم شعبه بندر امام خوشبختانه توانستند به اهداف شان دست پیدا کنند و فروش خیلی خوبی در این زمینه داشته باشند.

مهندس امیر انصاریان

*از اهداف تان در سال پیش رو می گویید؟

 یکی از اهدافی که ما در سال جدید داریم گسترش شبکه فروش مان است. اینکه بتوانیم در سال جدید موفق شویم حداقل ۵۰ نماینده را به شبکه فروش در کل استان اضافه بکنیم این هم از لحاظ اشتغال زایی بسیار مناسب است هم در سهم استانی شرکت بیمه البرز بسیار موثر می باشد. هدف دیگرمان گسترش شبکه ی فروش ماست و دیگری افزایش سهم بیمه های زندگی از کل پورتفوی ما است که بتوانیم در سال جدید محقق بکنیم.

  عمده بیمه گذاری ما در استان خوزستان خب هم شرکت نفت و مجموعه وزارت نفت هستند همینطور مجموعه شرکت های فولادی هستند که طبق آخرین آماری که ما گرفتیم تقریبا رضایت بسیار بالایی از عملکرد شرکت داشتند.

 یکی از مواردی که باعث رضایت بیمه شدگان مخصوصاً بیمه شدگان درمان شده این قضیه است که ما بالغ بر ۷۰۰ مرکز طرف قرارداد داریم که به صورت آنلاین پذیرش می شوند؛ عدد دقیق آن ۷۳۵ مرکز طرف قرارداد است به صورت آنلاین،بیمه شده فقط با ارائه کارت ملی پذیرش می شود و کارش انجام می شود و آن خدماتی را که می خواهد بهره مند می شود.

هم چنین در بحث خسارت خودرو یک طرح بسیار عالی که از اواخر سال گذشته در برخی استان ها اجرا شد و احتمالا تا یک ماه دیگر هم خوزستان میتواند زیر ساخت هایش را فراهم کند بحث خسارت آنلاین خودرو است.

بدین صورت که بیمه شده های ما در “اپلیکیشن یاقوت” که یکی از کامل ترین اپلیکیشن های صنعت بیمه است اعلام خسارت را خواهد کرد، به صورت آنلاین و از همان لحظه کارشناسان ما با آن ها تماس می گیرند و برآورد خسارت می کنند که پس از توافق وارد فاز مالی و پرداخت می شود یعنی در کمتر از ۲۴ ساعت هم خودرو بازدید شده هم خسارت را دریافت می کند که این یک تحول بسیار عظیمی در صنعت بیمه است که بتوانیم طی ۲۴ ساعت خسارت ها را پرداخت نماییم.

 مهندس امیر انصاریان

*تعامل تان با سازمان‌های دیگر در استان خوزستان مثلاً اشاره به مجموعه های فولاد کردید- با فولاد اکسین یا فولاد خوزستان- یا پتروشیمی‌ها و مناطق نفت خیز به چه صورت است؟

تعاملات ما بسیار تنگاتنگ می باشد ما به صورت منظم با دوستانمان هم درفولاد هم نفت حتی اداره گاز( آغاجاری و امیدیه ) به صورت ماهانه جلساتی را برگزار خواهیم کرد و نقطه نظرات و پیشنهادهایشان را می شنویم. تعاملات ما گسترده است بدین صورت که دوستان ما در سال جدید نیز با بنیاد مسکن قراردادی راه اندازی و بسته شد که در سطح استان بسیار بزرگ است و در سال ۱۴۰۳ دارد اجرایی می شود.

*در پروژه ها و کارهای دیگر که چشم اندازهای شما باشند درسال‌های آینده یا در امسال آیا برنامه های خاصی در این زمینه ها هم داشتید؟

همانطور که در بالا اشاره کردم در ۱۴۰۲؛ ۱۴۵۰ میلیارد فروش داشتیم و در سال ۱۴۰۳ طبق پیش بینی که کردند باید به ۲۲۰۰ میلیارد برسانیم و این مهم تحقق پیدا نمی کند مگر اینکه یک افزایش شبکه فروش از طریق نمایندگان داشته باشیم بدین صورت که می بایست از طریق جذب نماینده جدید اقدام به فروش بیشتر کنیم

دیگر اینکه از طریق تعاملاتی که ما با سازمان ها و نهادها داریم که حداقل در ماه سه الی چهار جا را ما پرزنت می کنیم صحبت می کنیم.

 همین الان دو سه تا قرارداد کار بسیار بزرگ در دست بررسی داریم هم برای بحث شوکا و هم شلر بسته می شود.

یکی دوتا قرارداد بزرگ است که حالا چون نهایی نشده نمی شود اسم برد ولی خب در آینده قطعاً به مجموعه ما اضافه خواهند شد و ما افتخار ارائه خدمات را به دوستان خواهیم داشت .

*اغلب بیمه ها به نوعی کارهای رقابتی خودشان را در کشور دارند انجام می دهند بیمه البرز چه مشخصه یا مولفه ای دارد که آن را نسبت به بقیه بیمه ها متمایز می کند؟

همانطور که اشاره نمودم تنوع ،نوآوری وارائه بیمه نامه های جدید از سوی بیمه البرز بوده که کلاً در این یکی دو سال اخیر البرز را از رقیبان متمایز کرده است.

علاوه بر طرح هایی که عرض کردم دو سه تا پروژه دیگر هم مثل “بلوط”داریم که در سال پیش رو به صورت بیمه نامه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت یعنی این تکاپو و پیشرفت و نوآوری قطعاً تمایز است .

دلیل دوم و البته ویترین یک شرکت بیمه، خدماتش در هنگام خسارت است ؛ خوشبختانه عرض میکنم بزرگترین مزیت ما در البرز این است که خسارت ها در اسرع وقت رسیدگی و پرداخت خواهد شد و یکی از حُسن هایی که شرکت بیمه البرز همیشه داشته این بوده که هیچ وقت در بحث پرداخت خسارت زمان زیادی را مصرف نکرده بلافاصله مخصوصا در بحث خودرو خسارت ها به موقع پرداخت خواهد شد.

دربیمه های آتش سوزی نیز ما در کمترین فرصت پرداخت خسارت را انجام می دهیم یعنی از لحاظ پرداخت خسارت و وجه مالی تاکنون هیچ گونه کم و کسری نداشتیم  و خدا را شکر به صورت روزانه در حال پرداختیم.

در کل این دو مورد یکی نوآوری و دیگری پرداخت خسارت قطعا در دیدگاه مردم نسبت به شرکت بیمه البرز تاثیر بسیار زیادی داشته است.

 در بحث مراکز طرف قرار داد درمان بیمه البرز تقریبا به روز هستیم یعنی واقعاً کار عظیم ۷۳۵ مرکز قرارداد را به صورت ماهانه پرداخت می کنیم و تلاش داریم این کار با کم ترین تاخیر زمانی صورت بگیرد. در حال حاضر هم بابت تسویه کردن با مراکز طرف قرارداد تاخیر پرداختی زیادی نداریم .

 هر جا می رویم از شرکت بیمه البرز بسیار رضایت دارند و با خوش نامی ازآن یاد می کنند. قطعا تمام مراکزی وجه تمایزی که بیمه البرز با سایر بیمه ها را در نظر دارند این است که همه به نیکی یاد می کنند چرا که تمام خسارت ها و هزینه ها را به روز پرداخت نموده است.

 مهندس امیر انصاریان

*انتظارتان از مسئولین استانی و کشوری چیست؟ اگر انتظاری دارید در این زمینه بگویید ؟ از نماینده های مجلس ، شخص آقای استاندار و مدیران ارشد کشور اگرخواسته یا تقاضایی اگر دارید بفرمایید.

 خب چیزی که چندین ساله مطرح شده و حالا به نوعی همه موافق هستند دستوراتی هم در این زمینه داده شده ولی خب هنوز جا داریم تا به حد صددرصد برسیم .

خواسته ی کل صنعت بیمه در استان خوزستان می باشد که پرتفوی بیمه گذاری صنایع و شرکت های خوزستانی دراستان بماند یعنی حالا بحث پالایشگاه است بحث پتروشیمی بحث تمام زیرساخت ها که کل استان خوزستان ازآن برخوردار هست اینکه بیمه نامه کلیه صنایع خوزستان ازخود استان خوزستان صادر بشه و قطعاً این به رشد و پیشرفت استان قطعاً کمک خواهد کرد ما این مورد را قبلاً هم بیان کردیم و حالا همکاری‌هایی هم شده ولی خب دوست داریم این قضیه صد در صد اجرا بشود یعنی پرتفوی درخود استان بماند.

*در پایان اگر حرف ناگفته‌ای هم دارید می شنویم.

 از شما و مجموعه نخبگان تشکر و قدردانی می کنم .

از پرسنل شرکت بیمه البرز و از نمایندگان عزیز هم قدردانی می نمایم که این پرتفوی و حرکت عظیم جز با همکاری دوستان که ما را یاری دادند اتفاق نمی افتاد .

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار