کوهنوردان نیشکر پرچم ایران را بر بلندای قله «سردک» برافراشتند

تاریخ انتشار: سه شنبه 24 بهمن 1402 | 00:52 ق.ظ
کوهنوردان نیشکر پرچم ایران را بر بلندای قله «سردک» برافراشتند زمان مطالعه: < 1 دقیقه همزمان با ۲۲ بهمن‌ماه، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گروه کوهنوردی نیشکر در اقدامی نمادین و به منظور گرامیداشت دهه فجر و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب، به قله «سردک» صعود کردند و پرچم پُرافتخار ایران را بر بلندای آن به اهتزاز درآوردند.
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش نخبگان و به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این صعود، سومین افتخارآفرینی کوهنوردان نیشکری در فتح قله‌های مرتفع بود. این تیم پیش‌از‌‌این، به ارتفاعات «کله قندی» شهرستان رامهرمز و «زرکی» شهرستان باغملک صعود کرده بود.

قله سردک با ارتفاع ۳۲۰۰ متر در کوهستان مُنگشت از رشته‌ کوه‌های زاگرس در صیدون واقع شده است. نام این قله در اصطلاح محلی به معنای آب سرد است.

بر اساس این گزارش، فعالیت ۴۲ کوهنورد حرفه‌ای در واحدهای نیشکری، فرصت کم‌نظیری را برای درخشش ورزش این صنعت ایجاد کرده است. به همین دلیل، امسال تیم کوهنوردی نیشکر برای نخستین‌بار با حضور این کوهنوردان تشکیل شد.

ثبت صعودهای ملی و بین‌المللی، برگزاری دوره‌های کوه‌پیمایی و کوهنوردی و همچنین فراهم کردن امکان کوهنوردی برای خانواده بزرگ توسعه نیشکر از اهداف راه‌اندازی این تیم عنوان شده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار