صنعت نیشکر، پیشگام در اردوهای راهیان پیشرفت؛

کاشت امـید، بـرداشت افـتخار

تاریخ انتشار: یکشنبه 20 اسفند 1402 | 19:00 ب.ظ
کاشت امـید، بـرداشت افـتخار زمان مطالعه: ۲ دقیقه اردوهای راهیان پیشرفت، دریچه‌ای به‌سوی دنیای نیشکر و دروازه‌ای به آینده‌ای روشن است. در این اردوها، دانش‌آموزان و دانشجویان، این سفیران امید، با گام‌هایی استوار راهی مزارع نیشکر می‌شوند تا با دستاوردهای این صنعت عظیم آشنا شوند و طلایه‌داران فردایی درخشان باشند. دانش‌آموزان و دانشجویان در این اردوها، با قلب تپنده صنعت نیشکر، از مزارع […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اردوهای راهیان پیشرفت، دریچه‌ای به‌سوی دنیای نیشکر و دروازه‌ای به آینده‌ای روشن است. در این اردوها، دانش‌آموزان و دانشجویان، این سفیران امید، با گام‌هایی استوار راهی مزارع نیشکر می‌شوند تا با دستاوردهای این صنعت عظیم آشنا شوند و طلایه‌داران فردایی درخشان باشند.

دانش‌آموزان و دانشجویان در این اردوها، با قلب تپنده صنعت نیشکر، از مزارع سرسبز تا کارخانه‌های مدرن، آشنا می‌شوند. آن‌ها با فرایند تولید محصولات نیشکری، از کاشت و برداشت نیشکر تا استحصال شکر و تولید محصولات جانبی، به‌صورت عملی آشنا می‌شوند. این تجربه میدانی، درک عمیق‌تری از جایگاه کلیدی صنعت نیشکر در اقتصاد کشور و نقش آن در توسعه استان به ارمغان می‌آورد.

سرمایه‌گذاری برای آینده: ترویج خودباوری و امید

اردوی راهیان پیشرفت، سرمایه‌گذاری برای آینده‌ای روشن است. در این اردوها، نسل جوان با مشاهده پیشرفت‌های چشمگیر در صنعت نیشکر، به خودباوری و اعتمادبه‌نفس دست پیدا می‌کنند. روحیه امید و تلاش در آن‌ها تقویت می‌شود و انگیزه آن‌ها برای نقش‌آفرینی در آینده این صنعت افزایش می‌یابد.

این اردوها همچنین فرصتی مغتنم برای ایجاد ارتباطی دوسویه بین صنعت نیشکر و نسل جدید است. از یک سو، دانش‌آموزان و دانشجویان با این صنعت عظیم و فرصت‌های شغلی آن آشنا می‌شوند و از سوی دیگر، صنعت نیشکر با استعدادها و ایده‌های خلاق نسل نو آشنا می‌شود. این تعامل سازنده، زمینه را برای توسعه پایدار صنعت نیشکر و پیشرفت کشور فراهم می‌کند.

حضور در مزارع نیشکر، درسی از جنس تجربه

حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در مزارع نیشکر سبب شده تا نسل آینده‌دار ایران، در کنار ورق زدن کتاب و خواندن دستاوردهای ایران اسلامی بر روی کاغذ، با چشم، دیدنی‌ها را ببینند و با عمق جان، دستاوردها را حس کنند و به خاطرش، از ایرانی آباد و خوزستانی سرافراز، احساس غرور نمایند.

راهیان پیشرفت در صنعت نیشکر صرفاً مختص دانشجویان و دانش‌آموزان نیست و اقشار مختلف جامعه؛ از هنرمندان گرفته تا سازمان‌های مردم‌نهاد، قدم در مزارع نیشکر گذاشته و با این صنعت شیرین آشنا شده‌اند.

بازدید انجمن مهربانوی اطهر و دانشجویان دانشگاه حجاب

اخیراً هم این صنعت، میزبان اعضای «انجمن مهربانوی اطهر» و دانشجویان دانشگاه حجاب در کشت و صنعت میرزا کوچک‌خان بود. اعضای انجمن مهربانوی اطهر به همراه دانشجویان از بخش‌های مختلف این واحد نیشکری بازدید کردند و از نزدیک با فرایند تولید شکر سفید و شکر قهوه‌ای آشنا شدند.
این آشنایی و کسب آگاهی، گامی جدید در عرصه جهاد تبیین است؛ همان نکته‌ای که یکی از اعضای انجمن بر آن تأکید کرد و گفت که تا همه دستاورد را از نزدیک نبینیم، پی به عظمت آن نخواهیم برد.

از زمان شکل‌گیری اردوی راهیان پیشرفت، صنعت نیشکر در این امر پیش‌گام شده و تاکنون میزبان ده‌ها اردوی دانش‌آموزی، دانشجویی و… بوده است؛ صنعت نیشکر به دلیل برخورداری از ظرفیت کم‌نظیر گردشگری و همچنین فعالیت‌های علمی و تولیدی، مقصدی مهم برای راهیان پیشرفت شده تا در کنار تفریح و گردشگری، به آموزش موضوعات مربوطه پرداخته و بسیاری از فعالیت‌ها را از نزدیک ببیند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار