پیگیری ۵۰ مصوبه در حوزه‌های زیرساختی ایذه

تاریخ انتشار: دوشنبه 11 دی 1402 | 18:59 ب.ظ
پیگیری ۵۰ مصوبه در حوزه‌های زیرساختی ایذه زمان مطالعه: ۲ دقیقه استاندار خوزستان: ۵۰ مصوبه در بخش‌های مختلف زیرساختی از جمله کشاورزی، صنایع، راه و آب مربوط به شهرستان ایذه در دست پیگیری است.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش نخبگان، علی اکبر حسینی محراب بیان کرد: شورای برنامه‌ریزی خوزستان با سفر به شهرستان‌های مختلف و بررسی طرح‌ها و مشکلات، مصوباتی را برای شهرستان‌‍‌ها تصویب می‌کند که پیگیری این مصوبات توسط تیم ویژه استانداری و فرماندار‌ها انجام می‌شود.

وی مهم‌ترین مصوبه شهرستان ایذه را طرح انتقال آب به این شهرستان از سد کارون سه عنوان کرد و افزود: در این طرح بزرگ، آب از دریاچه سد کارون سه برای مصارف کشاورزی و شرب به شهرستان‌های ایذه، باغملک، هفتکل و رامهرمز منتقل می‌شود.

حسینی محراب با اشاره به اینکه این طرح باید در سال‌های گذشته اجرا می‌شد افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته پیمارنکار این طرح مشخص و مراحل نهایی انعقاد قرارداد آن در حال انجام است.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه به منظور اجرایی شدن این طرح، یک تونل به طول ۴.۵ کیلومتر و طول دیگری نیز به طول ۸۰۰ متر ایجاد خواهد شد گفت: با اجرای این طرح بسیار مهم در حوزه کشاورزی شهرستان‌های ایذه و رامهرمز، تحول اساسی رقم زده خواهد شد.

حسینی محراب در ادامه با اشاره به طرح‌های حوزه بهداشت و درمان شهرستان ایذه ادامه داد: در این بخش نیز مصوبات بسیار خوبی از جمله انتقال مرکز دیالیز شهرستان به بیمارستان، تامین پزشک عمومی برای درمانگاه‌ها و افتتاح ساختمان غربالگری سرطان این شهرستان پیگیری می‌شود.

وی در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان بیان کرد: بخشی از زمین تعیین شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ایذه در حریم تالاب است که به منظور جلوگیری از وارد کردن آسیب به طبیعت این شهرستان مقرر شد که کمیته کارشناسی در این خصوص تشکیل و با رعایت نکات زیست محیطی، چالش‌های پیش‌روی این پروژه حل شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در مصوبات سفر دوم رییس جمهور به خوزستان اعتبارات خوبی برای ایذه در نظر گرفته شده که با تزریق این بودجه طرح‌های این شهرستان پیشرفت بسیار بهتری خواهند داشت.

وی گفت: برای حوزه فرهنگی و اجتماعی ایذه کارگروهی تشکیل خواهد شد تا اقدامات موثرتری در این بخش انجام شود.

حسینی محراب با اشاره به اینکه حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ایذه باید تقویت شود بیان کرد: طرح‌های نو و جدیدی به منظور جذب سرمایه‌گذار، رونق تولید و ایجاد اشتغال در شهرستان ایذه از سوی مدیران و مسئولان باید ارائه شود./ خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار