امام جمعه اهواز: ۹ دی روز تجلی وحدت امت اسلامی است

تاریخ انتشار: جمعه 8 دی 1402 | 16:32 ب.ظ
امام جمعه اهواز: ۹ دی روز تجلی وحدت امت اسلامی است زمان مطالعه: ۳ دقیقه امام جمعه اهواز با اشاره به این که حماسه ۹ دی روز تجلی وحدت ملی امت اسلامی است، بیان کرد: مردم در حماسه بزرگ ۹ دی با بصیرت، عمل به موقع و دشمن شناسی بزرگترین توطئه داخلی و خارجی را علیه انقلاب و نظام جمهوری در هم شکستند.
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز در محل مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهرستان افزود: حماسه بزرگ ۹ دی با آگاهی و بصیرت مردم و نگاه نافذ مردم به حوادث رقم خورد و امت اسلامی توانستند با شناخت نقشه‌های فتنه گران، دشمن را ناامید کنند.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا وی با بیان اینکه ملت ایران از این امتحان عبور کرد درحالی که دشمن با طراحی و برنامه ریزی در این مسیر گام برداشته بود، ادامه داد: حماسه ۹ دی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی بود و باعث شد مردم به صورت خودجوش وسراسری با راهپیمایی و گردهمایی در کل کشور نسبت به توطئه دشمنان اقدام کردند و با فتنه گران داخلی و خارجی و آشوبگران برخورد قاطع و سریع داشتند.

امام جمعه اهواز گفت: یکی دیگر از شاخص‌های حماسه ۹ دی این بود که تبلیغی برای حضور مردم از قبل صورت نگرفته بود و مردم با آگاهی و بصیرت در صحنه حضور یافتند و تمام طراحی‌ها و نقشه‌های دشمن برای از بین بردن نظام را شناسایی کردند و شکست دادند.

وی با اشاره به سالگرد رحلت جانسوز حکیم انقلاب محمد تقی مصباح یزدی بیان کرد: مقام معظم رهبری ایشان را متفکری برجسته و دارای زبان گویا در اظهار حق توصیف کردند و خدمات ایشان در تولید اندیشه‌ دینی و تربیت شاگردان ممتاز و اثرگذار شایسته دانستند.

دشمن صهیونیستی به دنبال آسیب رساندن به جبهه مقاومت است

خطیب جمعه اهواز با اشاره به شهادت سید رضی موسوی در آستانه سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: دشمن صهیونیستی زخم خورده به دنبال آسیب رساندن به جهبه مقاومت است.

وی افزود: دشمن نتواست وجود این مردان که نقش کلیدی در جبهبه مقاومت داشتند را تحمل کند لذا ناجوانمردانه آنها را در میدان نبرد به شهادت رساندند.

حجت الاسلام موسوی فرد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سه رکن را برای سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی تعریف کردند، گفت: ارتباط با ولی و حجت اولین شاخصه انسان ولایت مدار است که حاج قاسم در قله آن قرار دارد، ارتباط با مردم و جهاد و درگیری با دشمن ازدیگر شاخصه‌های این مرد بزرگ بودند که با زحمات ارزشمند وی غرب آسیا به نمایشگاه ناکامی و شکست مفتضحانه آمریکا تبدیل شد.

وی با اشاره به نقش حاج قاسم سلیمانی در خنثی سازی نقشه استکبار در غرب آسیا افزود: معماری ارتش بین المللی اسلامی در کل منطقه، پایان دادن به داعش به دست توانمند رزمندگان و شهدای مقاومت، دفع تهدید داعش از مرزهای جمهوری اسلامی، سرعت بخشی به سیر تکاملی محور مقاومت در منطقه، تعمیق و گسترش جغرافیای مقاومت و تقویت اخوت بین ملت‌های منطقه و احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها از جمله نکات ارزشمندی هستند که پیرامون ما محقق شدند.

خطیب جمعه اهواز در فرازی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن روز زن، نقش زنان در مدیریت خانواده را با اهمیت دانست و اظهار کرد: وجود مقدس حضرت زهرا(س) الگوی زنان اسلام و دارای اعتقاد، اندیشه و اعمالی همسنگ با همسرش حضرت علی (ع) و شبیه ترین فرد در سیما، تفکر، حرکات و اعمال در رسم زندگی و سخن گفتن همانند پدر بزرگوارش حضرت محمد(ص) است.

وی با اشاره به مقام زن در سخنان مقام معظم رهبری ادامه داد: در زمینه‌های معنوی گاهی زن بر مرد ترجیح دارد و بانوان بزرگواری همچون حضرت مریم و آسیه همسر فرعون در قرآن کریم به عنوان الگوی زن و مرد به انسان‌ها معرفی شده اند، این درحالی است که در تمدن غربی جایگاه زنان به سود جویی و لذت جویی خلاصه می‌شود.

دغدغه کارکنان شرکت گروه ملی مورد توجه مدیران قرار گیرد

حجت الاسلام موسوی فرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات کارکنان شرکت گروه ملی بیان کرد: بانک ملی باید برای حل این مساله تعیین تکلیف کند و دغدغه کارگران در گروه ملی مورد توجه مدیران قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم حرکت در چارچوب قانون و احترام به آن توصیه کرد هرگز فعالیت کارخانه تعطیل نشود و مدیران در این زمینه تسهیل گر باشند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: در بحث غذا و دارو نیز در استان نارضایتی‌هایی وجود دارد وعده ای معترض هستند که لازم است مسئولان نسبت به رفع مشکلات این حوزه تلاش کنند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار