استاندار: حدود ۴۰۰ حساب از شرکت‌های فعال در خوزستان در تهران است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 15 آذر 1402 | 09:35 ق.ظ
استاندار: حدود ۴۰۰ حساب از شرکت‌های فعال در خوزستان در تهران است زمان مطالعه: ۲ دقیقه استاندار خوزستان گفت: حدود ۴۰۰ حساب از شرکت‌های فعال در خوزستان در تهران است و بر اساس گزارش‌های مالیاتی حدود ۶۷ درصد گردش مالی این شرکت‌ها در خارج از استان است.
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

علی اکبر حسینی محراب روز، ۱۴ آذرماه در جلسه شورای اداری خوزستان که با حضور وزیر کشور در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در بحث اجرای پروژه‌های آب غدیر، کوثر و فدک دولت کمک کند تا این طرح ها با سرعت پیش بروند و تکمیل و اجرایی شود.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه پروژه آب غدیر که قرار است آب را از سد دز به آبادان و خرمشهر برساند، ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: همچنین پروژه آبرسانی فدک از دریاچه کارون ۳ تا ایذه در حال انجام است که ۳۳ کیلومتر آن باقی مانده تا به ایذه و از آنجا به هفتگل، نفت سفید و رامهرمز آبرسانی شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: پروژه آب کوثر حدود ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با این طرح می‌توانیم آب را از پشت سد مارون به شهرهای هندیجان، ماهشهر و رامشیر برسانیم و انتظار داریم این طرح با سرعت بیشتری پیش رود.

حسینی محراب با بیان اینکه اکنون همه جای خوزستان به دلایل مختلف به کارگاه تبدیل شده است، عنوان کرد: وزات خانه‌ها به اجای پروژه‌های ملی در استان خزستان کمک کنند زیرا پروژه های ملی در استان هستند که به پیمانکارهای کوچک داده شده‌اند و از این رو در بخش‌هایی با مشکلاتی مواجه شده‌ایم.

وی در خصوص لایروبی روخانه اروند عنوان کرد: مسأله لایروبی رودخانه‌ها به ویژه اروند را یکی از مسایلی است که امیدواریم به یک شکلی از طریق دیپلماسی و ارتباط با عراق بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم.

حسینی محراب در خصوص ریل باس اهواز به شیرین‌ شهر و شهر رامین، گفت: راه‌اندازی این ریل باس دو شهر جدید را در اطراف اهواز را فعال می‌کند و این خواسته مردم برای حمل و نقل است که انتظار دارند این طرح‌ها راه اندازی شوند.

وی با بیان اینکه ظرفیت کارخانه‌ها و کارگاه‌های استان خالی است، افزود: اگر این ظرفیت‌های خالی را فعال کنیم سرمایه در گردش و سهمیه خوراک، اشتغال خیلی خوبی در استان ایجاد می شود. در این زمینه با وزارت نفت و شرکت‌های پتروشیمی در حال تلاش هستیم تا بتوانیم نیاز این بخش‌ها را تامین کنیم.

وی در خصوص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری گفت: در بخش کشاورزی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری را در دستور کار داریم که ۳۰۰ هزار هکتار آن در خوزستان و ایلام انجام شده و بقیه آن مانده است و انتظار داریم در خصوص فاز دوم این طرح اجرایی شود.

حسینی محراب خطاب با بیان اینکه از سهم حق آلایندگی خوزستان به خوبی بهره‌مند شده‌ایم، تصریح کرد: با اعتباات این طرح در حدود ۲ هزار روستا آسفالت، جدول کاری و اقداماتی از این قبیل انجام شده است البته کار همچنان ادامه دارد.

حسینی محراب در خصوص موضوع اربعین، گفت: محورها و راه‌های اصلی خوزستان به مرزهای شلمچه و چذابه منتهی می‌شوند برای بحث اربعین نیاز به حمایت دارد و وزارت راه برای اربعین سال آینده کارهایی جدی را انجام دهد که آن زمان با مشکل مواجه نشویم.

وی در خصوص مساله گردش حساب‌های مالی شرکت‌های فعال در خوزستان نیز عنوان کرد: حدود ۴۰۰ حساب از شرکت‌های فعال در خوزستان در تهران است و بر اساس گزارش‌های مالیاتی حدود ۶۷ درصد گردش مالی این شرکت‌ها در خارج از استان است که اگر این تغییر پیدا کرده و حساب این شرکت‌ها در خوزستان باشد به اقتصاد استان کمک می‌شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار