نبردی غیرمتوازن، غیرمنطقی و غیرانسانی برای نسل‌کشی در فلسطین

تاریخ انتشار: دوشنبه 15 آبان 1402 | 19:57 ب.ظ
نبردی غیرمتوازن، غیرمنطقی و غیرانسانی برای نسل‌کشی در فلسطین زمان مطالعه: ۳ دقیقه معاون سیاسی‌ـ‌اجتماعی استاندار خوزستان گفت: جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین جنگ نیست بلکه نبرد غیرمتوازن، غیرمنطقی و غیر انسانی برای نسل‌کشی در مقابل یک ملت بی‌دفاع است.
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

آیین بزرگداشت شهدای خبرنگار جبهه مقاومت امروز، ۱۵ آبان ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های بین‌المللی گیت‌ بوستان اهواز برگزار شد.

به گزارش نخبگان عبدالله افرازه‌شهاوند، معاون سیاسی‌ـ‌اجتماعی استاندار خوزستان در این برنامه گفت: جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین جنگ نیست بلکه نبرد غیرمتوازن، غیرمنطقی و غیرانسانی برای نسل‌کشی در مقابل یک ملت بی‌دفاع از طریق حملات هوایی و موشکی است که ساعت به ساعت دقیقه به دقیقه و ثانیه به ثانیه آن‌ها را مورد هجمه قرار دادند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که به مردم و به ویژه مقاومان و گردان‌های مقاومت فلسطین هم باید تبریک و هم باید تسلیت گفت، افزود: تبریک به جبهه مقاومت فلسطین از این جهت که اتفاق بزرگی را با کمترین امکانات و تجهیزات رقم زدند و شکست دیگری را در این نبرد برای رژیم اشغالگر صهیونیستی ثبت کردند زیرا برای رژیم صهیونیستی شکست اطلاعاتی، عملیاتی و امنیتی بود چنانکه هیمنه و زره آهنین پوشالی رژیم اشغالگر صهیونیستی هم در حملات هوایی فروریخت و هم در نبرد زمینی فرو ریخت.

او با اشاره به این‌که بخشی از سفارت‌خانه‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی به آتش کشیده شده و نزدیک به ۲۰ تا ۳۰ سفارتخانه آن نیز تعطیل و قطع روابط شده است، گفت: این‌ها از برکات این اتفاق بوده؛ گرچه مصیبت‌های بسیاری بر مردم مظلوم غزه همچون گذشته تحمیل شد و نسل‌کشی در حال رخ دادن است.

وی اضافه کرد: جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین همچنین باعث بیداری بیش از پیش مردم دنیا شده است چرا که امروزه شاهد این هستیم که در دل آمریکا که حامی اصلی اسراییل است مردم بیش از گذشته به پا خواستند و تجمعات باشکوهی را در حمایت از مردم مظلوم غزه انجام دادند.

افرازه‌شهاوند ابراز امیدواری کرد: روزی برسد که رژیم اشغالگر تعیین تکلیف شود و خواهد رسید این روز که وعده الهی و وعده بزرگان ما این است که ظلم پا برجا نیست.

همچنین مجید منادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: استان خوزستان با پیش‌زمینه‌ای که دارد در موضوعات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای انقلابی همواره پیشگام است.

وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای خبرنگار جبهه مقاومت الگویی برای همه‌ استان‌ها باشد چنانکه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار جبهه مقاومت بتوانیم برای جایگاه رسانه‌ای کار، حرکت و الگوسازی کنیم و هر چه زودتر خبر انتصار و پیروزی حقیقی عملیات جبهه مقاومت در فلسطین به قلم خبرنگاران رسانه‌ای شود.

منادی با بیان این‌که جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین سنگین است، افزود: اتفاقاتی که در سرزمین فلسطین رخ داد از روز نخست تاکنون که نزدیک به ۳۰ روز از آن می‌گذرد در تاریخ مقاومت فلسطین در مقابل رژیم غاصب و منحوس صهیونیستی به نوعی یک مبدا تاریخی شد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: اتفاقاتی که در سرزمین فلسطین مشاهده می‌کنیم صحنه‌های تلخی است که هر انسان با هر مسلک، دین و مرامی نمی‌تواند شاهد آن‌ها باشد و از این جهت اوضاع و احوال روحی و فکری انسان‌ها به این سمت رفته است.

منادی خاطرنشان کرد: اگر امروز برداشتی از شدت و حدت جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه غزه وجود دارد و این بیداری در مورد حقیقت رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده است، چنانکه در جای‌جای جهان راهپیمایی‌ها و تظاهراتی بر ضد رژیم صهیونیستی می‌بینیم که بیش از این در این ابعاد شاهد آن‌ها نبودیم نشان‌دهنده یکی از کارکردهای مهم رسانه است اگر بخواهد در جای درست قرار بگیرد و اگر بخواهد کار درست را انجام دهد.

او با اشاره به این‌که در ۳۰ روز جنایت رژیم صهیونیست بیش از ۴۰ شهید خبرنگار و اهل‌رسانه به جا مانده است، گفت: وقتی که پای روایت‌گری در میان باشد و بنا براین باشد که همه مردم از وضعیت یک منطقه‌ای مطلع شوند این خبرنگاران و اهالی رسانه هستند که در میدان حضور پیدا می‌کنند و به قطع از امدادگرها و نیروهای نظامی نیز آسیب بیش‌تری می‌بینند زیرا هم علامت‌های خاص و ویژه‌ای دارند و هم قوانین بازدارنده‌ای در مقابل امدادگران دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین از پیگیری برای برگزاری اولین جشنواره هنری با عنوان مقاومت در غزه فلسطین که شامل موضوعات مختلف فرهنگی‌ـ‌هنری از جمله تئاتر، شعر، آثار مطبوعاتی و رسانه‌ای است در آینده نزدیک خبر داد./ ایسنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار