وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

تکمیل زنجیره جاده‌ای و ریلی غرب کشور در دستور کار/ از سرمایه‌گذاران حوزه بنادر استقبال می‌کنیم

تاریخ انتشار: سه شنبه 7 شهریور 1402 | 21:33 ب.ظ
تکمیل زنجیره جاده‌ای و ریلی غرب کشور در دستور کار/ از سرمایه‌گذاران حوزه بنادر استقبال می‌کنیم زمان مطالعه: ۳ دقیقه وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بندر امام یکی از شاهراه‌های اصلی کریدوری در هدفگذاری شمال به جنوب غرب کشور است، گفت: تکمیل زنجیره جاده‌ای و ریلی غرب کشور در دستور کار است. مهرداد بذرپاش در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری بنادر خوزستان که امروز، ۷ شهریورماه در بندرامام انجام شد، ضمن عرض […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بندر امام یکی از شاهراه‌های اصلی کریدوری در هدفگذاری شمال به جنوب غرب کشور است، گفت: تکمیل زنجیره جاده‌ای و ریلی غرب کشور در دستور کار است.


وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی

مهرداد بذرپاش در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری بنادر خوزستان که امروز، ۷ شهریورماه در بندرامام انجام شد، ضمن عرض تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: امروز برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چند پروژه، در بندر مهم و راهبردی امام خمینی (ره) حضور یافتیم و علاوه بر برنامه افتتاح و کلنگ‌زنی‌ها و بازدیدی که صورت گرفت، ابعاد مختلفی را جهت سرمایه‌گذاری‌های جدید در این بندر بررسی کردیم.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا، وی افزود: بندر امام خمینی پیش از دولت سیزدهم ظرفیت تخلیه و بارگیری ۳۵ میلیون تن کالا در سال را داشت اما اکنون با سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در دولت سیزدهم، ظرفیت این بندر به ۴۵ میلیون تن رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۸۰ درصد از کالای اساسی کشور از بندرامام تخلیه و بارگیری و به اقصی نقاط کشور حمل می‌شود که این مساله بیانگر اهمیت این بندر است.

بذرپاش عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که در بحث تخلیه و بارگیری کالای اساسی در این بندر وجود داشت مدت زمان تخلیه و بارگیری بود. در این زمینه هر چه زیرساخت‌های مکانیزه را بیشتر کنیم قطعا سرعت حمل کالای اساسی افزایش خواهد یافت و امروز در همین راستا انبارهای غلات مکانیزه را در این بندر افتتاح کردیم که سرعت زمان تخلیه از کشتی‌ها را به نصف کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: مجموع پروژه‌هایی که امروز افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد حدود ۶ هزار میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری آن‌ها است. یکی از این طرح‌ها انبار مکانیزه غلات به ظرفیت ۳ میلیون تن بوده که قول داده شده است تا دو انبار دیگر هر کدام به ظرفیت ۳ میلیون تن به این انبار مکانیزه افزوده شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی دیگر از پروژه‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسید، پروژه انبارهایی بوده که به خطوط ریلی متصل هستند تا تخلیه و بارگیری مستقیما از خطوط به این انبارها انجام شود.

بذرپاش اظهار کرد: یکی از مشکلات بندر امام خمینی این بود که ضایعاتی که از شناورها دریافت می‌شود معمولا دور انداخته می‌شد که یا مشکلات زیست محیطی داشت و یا هزینه نگهداری یا حمل بسیاری نیازمند بود. امروز پروژه‌ای افتتاح شد که بخش زیادی از این ضایعات را می‌توان به فرآورده‌های قابل استفاده تبدیل کرد.

وی با اشاره به حل مشکلات کمبود گاز بندر امام خمینی عنوان کرد: با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان، ۱۵ کیلومتر لوله‌کشی گاز انجام شد تا مشکلات این بندر در بحث گاز رفع شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بندر امام یکی از شاهراه‌های اصلی کریدوری در هدفگذاری شمال به جنوب غرب کشور است، تصریح کرد: یکی از کریدورهای مهم در کشور کریدور شمال به جنوب غرب کشور است که از مبدا بندر امام کالا به سایر نقاط کشور می‌رود و حتی می‌تواند از مرز بازرگان این کالا از کشور خارج شود.

بذرپاش عنوان کرد: تکمیل زنجیره ریلی و جاده‌ای غرب کشور در دستور کار است. در چند استان مثل کردستان باید سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام دهیم تا بتوان در کریدور شمال به جنوب غرب کشور، به راحتی کالا را از بندر امام حمل و به سایر نقاط کشور منتقل کرد.

وی ادامه داد: تکمیل زنجیره جاده‌ای غرب کشور با محوریت بندر امام یکی از رئوس کاری در وزارت راه و شهرسازی است تا کالا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نقاط مختلف کشور برسد. در این زمینه یکی از پروژه‌های مهم، تکمیل اتصال راه بندرامام به منطقه مرکزی کشور است که اخیرا نیز پروژه‌ای را در استان کهگیلویه و بویر احمد افتتاح کردیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از همه بخش‌های خصوصی و عمومی دعوت می‌کنیم تا در حوزه زیرساختی بنادر کشور در بخش‌های پس‌کرانه، عملیات بندری و تخلیه و بارگیری سرمایه‌گذاری کنند و در این زمینه از سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم.

بذرپاش ادامه داد: پیشنهادات بسیار خوبی را نیز از کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری در بنادر کشور داریم و توسعه زیرساخت‌های بندری جزو اولویت‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار