سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان:

تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری با اختصاص ۲۰ درصد سهم دولت در نیشکر

تاریخ انتشار: یکشنبه 7 خرداد 1402 | 09:37 ق.ظ
تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری با اختصاص ۲۰ درصد سهم دولت در نیشکر زمان مطالعه: < 1 دقیقه سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان : ۲۰ درصد سهم دولت در نیشکر برای تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در استان اختصاص یافته است. به گزارش نخبگان و به نقل ازصدا و سیما استان خوزستان ، محمد راضی جلالی امروز یکشنبه در نشست هم اندیشی جایگاه صنایع کشاورزی خوزستان در اجرای فاز دوم طرح سفر مقام معظم […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان : ۲۰ درصد سهم دولت در نیشکر برای تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در استان اختصاص یافته است.

به گزارش نخبگان و به نقل ازصدا و سیما استان خوزستان ، محمد راضی جلالی امروز یکشنبه در نشست هم اندیشی جایگاه صنایع کشاورزی خوزستان در اجرای فاز دوم طرح سفر مقام معظم رهبری موسوم به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به نقش آموزش در به روز کردن فعالیت‌های مرتبط با صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد.

 

وی به اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها بر اساس سند آمایش سرزمین در استان اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای صورت گیرد که اجرای فاز دوم طرح متناسب با شرایط برخی از نقاط استان که با مشکل کم آبی مواجه هستند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان گفت: با توجه به اهمیت تکمیل پروژه‌ها لازم است ابتدا هر طرح به‌صورت کامل اجرایی شده و سپس طرح‌ها و پروژه‌های بعدی شروع و راه اندازی شود؛ بالا بردن بهره‌وری، چه در تولید و چه در راندمان آب در خوزستان یکی از عوامل مهم و مؤثر در توسعه کشاورزی است.

وی در خصوص مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری در زمینه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری عنوان کرد: اختصاص ۲۰ درصد سهم دولت در نیشکر که مبلغی در حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است و همچنین تخصیص فاینانس یک میلیارد دلاری که در حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده از جمله اعتبارات در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح در استان است.

راضی جلالی تصریح کرد: مجموع این مبالغ با انجام یک برنامه‌ریزی دقیق و هدف‌گذاری مطلوب در سراسر استان، فرصت بسیار بزرگی را در راستای ایجاد تحولی تأثیرگذار در زمینه اشتغال و تولید با تاکید بر زنجیره ارزش رقم خواهد زد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار