در پی اعتراض به تصمیم هیات نظارت

رد صلاحیت داوطلبان شورای شهر اهواز توسط مجمع نمایندگان خوزستان پیگیری می شود

تاریخ انتشار: شنبه 2 اردیبهشت 1396 | 22:16 ب.ظ
رد صلاحیت داوطلبان شورای شهر اهواز توسط مجمع نمایندگان خوزستان پیگیری می شود زمان مطالعه: ۲ دقیقه  در پی اعتراض گسترده به رد صلاحیت داوطلبان شورای شهر اهواز در هیات نظارت، موضوع توسط نمایندگان مجلس پیگیری می شود.  نخبگان / رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهواز اظهار کرد: صبح امروز نشستی با حضور نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی و استاندار خوزستان درباره بررسی صلاحیت های داوطلبان شورای اسلامی شهر اهواز برگزار شد. […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

 در پی اعتراض گسترده به رد صلاحیت داوطلبان شورای شهر اهواز در هیات نظارت، موضوع توسط نمایندگان مجلس پیگیری می شود.

 نخبگان / رئیس ستاد انتخابات شهرستان اهواز اظهار کرد: صبح امروز نشستی با حضور نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی و استاندار خوزستان درباره بررسی صلاحیت های داوطلبان شورای اسلامی شهر اهواز برگزار شد.

نبی الله خون میرزایی افزود: این نشست به دلیل اعتراض به رد صلاحیت تعدادی از داوطلبان شورای شهر در هیات نظارت تشکیل شده است که اعضای هیات نظارت در آن حضور نیافتند.
وی اظهار کرد: تعدادی از داوطلبان معترض به فرمانداری مراجعه کرده و نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض کردند زیرا معتقد بودند که هیات نظارت صلاحیت ها را سخت گیرانه بررسی کرده است.

سرپرست فرمانداری اهواز اضافه کرد: ۱۰۵ نفر از داوطلبان شورای شهر در هیات نظارت رد صلاحیت شده اند که۵۳ نفر از آنها در بررسی های هیات اجرایی تایید شده بودند.

وی تاکید کرد: در نشست امروز مقرر شد نمایندگان اهواز اعتراض داوطلبان را در مجمع نمایندگان خوزستان طرح و پیگیری کنند.
وی همچنین با اشاره به ابلاغ ردصلاحیت ها گفت: فرمانداری ابلاغ تایید و ردصلاحیت ها را از امروز آغاز کرده و داوطلبان در حال مراجعه برای گرفتن ابلاغیه های خود هستند.

خون میرزایی اظهار کرد: شکایت داوطلبان به ردصلاحیت ها به دبیرخانه هیات نظارت استان ارائه می شود و شورای عالی نظارت درباره آنها تصمیم گیری می کند.
وی نامزدهای شورای شهر اهواز را به رقابت برنامه ریزی شده دعوت کرد و افزود: نامزدهای شورای شهر بر اساس برنامه هایی که ارائه می دهند رقابت کنند و وعده های خود را بر اساس چارچوب اختیارات شورای شهر بدهند و ضوابط قانونی را رعایت کنند تا شاهد انتخابات پرشور و قانونی و سالم باشیم.

خون میرزایی در ادامه درباره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: هنوز درخواستی برای تشکیل ستادهای انتخابات به صورت رسمی به این فرمانداری نرسیده است.
بر اساس این گزارش، با مشخص شدن داوطلبان ردصلاحیت شده، اعتراضاتی به نحوه بررسی صلاحیت های داوطلبان شورای شهر اهواز در هیات نظارت صورت گرفته است.
اسامی ۵۳ نفر از داوطلبان شورای شهر اهواز که در هیات اجرایی تایید و در هیات نظارت ردصلاحیت شده اند، امروز در فضای مجازی منتشر شده است. گفته می شود تعدادی از چهره های شاخص اصلاح طلب و تعدادی از افرادی که سابقه عضویت در شورای شهر دارند نیز جزو ردصلاحیت ها هستند.

هیات عالی نظارت شامل جلیل مختار نماینده آبادان در مجلس، هدایت الله خادمی نماینده ایذه و باغملک در مجلس و هاشم ساعدی نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس هستند.

انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ۲۹ اردیبهشت برگزار می شود.
۷۵۱ نفر برای شورای شهر اهواز نام نویسی کردند که از این تعداد ۶۳۵نفر در هیات نظارت انتخابات شورای شهر اهواز تایید صلاحیت شدند. همچنین ۵۲ نفر در هیات اجرایی و ۵۳ نفر در هیات نظارت رد صلاحیت شدند و ۱۱نفر انصراف دادند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار