راه‌اندازی اولین دستگاه تولید یخ خشک خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 8 اسفند 1400 | 20:29 ب.ظ
راه‌اندازی اولین دستگاه تولید یخ خشک خوزستان زمان مطالعه: < 1 دقیقه اعتدال نخبگان/ اولین دستگاه تولید یخ خشک در خوزستان به همت متخصصان شرکت خمیرمایه و الکل رازی راه‌اندازی شد. به گزارش نخبگان، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: ظرفیت تولید اسمیدستگاه تولید یخ خشک ۹۰ کیلوگرم در ساعت است که در داخل کشور و توسط متخصصان داخلی ساخته شده است. عبدعلی ناصری با اشاره به […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

اعتدال نخبگان/ اولین دستگاه تولید یخ خشک در خوزستان به همت متخصصان شرکت خمیرمایه و الکل رازی راه‌اندازی شد.

به گزارش نخبگان، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: ظرفیت تولید اسمیدستگاه تولید یخ خشک ۹۰ کیلوگرم در ساعت است که در داخل کشور و توسط متخصصان داخلی ساخته شده است.

عبدعلی ناصری با اشاره به اینکه این ابتکار جزو پروژه‌های سبز دوستدار محیط‌زیست و بدون استفاده از سوخت‌های فسیلی است افزود: گازی که قبلا در محیط آزاد می‌شد اکنون جمع‌آوری و فرآوری می‌شود و به‌صورت CO ۲ مایع و یخ خشک به بازار عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه این دستگاه بدون ارزبری و با یک سوم قیمت خارجی تهیه و نصب شده است گفت: این دستگاه آماده ارائه خدمات به بازار برای بسته‌بندی مواد غذایی و صنایع پزشکی و حمل آنهاست.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در ادامه با بیان اینکه پروسه تولید یخ خشک (بی رنگ) از فشرده‌سازی گاز CO ۲ تشکیل  و فرآیند تخمیر (حاصل تنفس مخمرها) تولید می‌شود، در حالی که در پروسه‌های عادی یا از گازوئیل استفاده می‌شود یا از بخار‌های بویلر و سوخت‌های فسیلی گفت: کارخانه گاز بایو دی‌اکسیدکربن (Bio CO ۲) شرکت خمیرمایه و الکل رازی تنها کارخانه کشور است.

وی ادامه داد: این ماده مایع هم قابلیت حمل با تانکر برای استفاده در کارخانه‌های نوشابه‌سازی و صنایع غذایی را دارد و هم می‌توان آن را به صورت سفارشی وارد این دستگاه کرد و به صورت یخ خشک برای صنایع غذایی، صنایع شیلات (جهت جابجایی ماهی)، کترینگ‌های هواپیمایی و یا صنایع دارویی (برای نگهداری دارو‌ها در دمای زیر ۵۰ درجه) استفاده شود.

شرکت رازی با ظرفیت اسمی سالیانه ۷ هزار و ۵۰۰ تن گاز دی‌اکسید کربن محصول جدید خود را با برند «Nab Bio CO ۲» عرضه می‌کند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار