رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اهواز بیان کرد؛

شورای شهر اهواز وظیفه‌ای برای تفریغ بودجه انجام نشده سال‌های قبل ندارد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 3 آذر 1400 | 23:09 ب.ظ
شورای شهر اهواز وظیفه‌ای برای تفریغ بودجه انجام نشده سال‌های قبل ندارد زمان مطالعه: ۵ دقیقه اعتدال نخبگان/ رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اهواز، با انتقاد از تاخیر ۲ ساله در تفریغ بودجه سازمان های زیرمجموعه شهرداری اهواز گفت: شورای شهر اهواز وظیفه‌ای برای تفریغ بودجه انجام نشده سال‌های گذشته ندارد. به گزارش نخبگان علی مدد هاشم پور روز چهارشنبه در هجدهمین نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز […]
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

اعتدال نخبگان/ رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اهواز، با انتقاد از تاخیر ۲ ساله در تفریغ بودجه سازمان های زیرمجموعه شهرداری اهواز گفت: شورای شهر اهواز وظیفه‌ای برای تفریغ بودجه انجام نشده سال‌های گذشته ندارد.

به گزارش نخبگان علی مدد هاشم پور روز چهارشنبه در هجدهمین نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز در صحن علنی این شورا، با تاکید بر انجام به موقع تفریغ بودجه سازمان های شهرداری اهواز افزود: شورای شهر دوره قبل باید تفریغ بودجه سال های ۹۷ تا ۹۹ را انجام و به اتمام می رساند که متاسفانه این موضوع محقق نشده است.

وی ادامه داد: بیشتر وقت دوره ششم شورای شهر اهواز، برای بررسی تفریغ بودجه سال های گذشته گرفته شده است و این در حالی است که تفریغ بودجه سال ۹۹ هیچ سازمان شهرداری نیز تاکنون ارایه نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با هشدار به سازمان های زیر مجموعه شهرداری اهواز برای به روز کردن تفریغ بودجه خود افزود: وضعیت مالی سازمان های شهرداری اهواز باید به روز رسانی شود و حسابرس هر سازمان که توان این کار را ندارد باید تغییر کند.

وی ادامه داد: همه گزارش های مالی و تفریق بودجه سازمان باید تا پایان خرداد هر سال به شورا ارایه و تاخیر در حسابرسی، امکان حسابرسی دقیق را غیرممکن می کند.

هاشم پور، تاخیر در نهایی کردن تفریغ بودجه سازمان ها را غیرقابل قبول دانست و گفت: سازمان های شهرداری باید با انتخاب به موقع حسابرسف در این رابطه اقدام کنند و کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به حسابرسی های مالی ۱۷ سازمان زیرمجموعه شهرداری اهواز بیان کرد:در یک سال مالی عملیات حسابداری در سازمان ها ثبت می شود که کل این عملیات در قالب چهار صورت مالی منعکس می شود.

هاشم پور ادامه داد: صورت مالی چهار گانه در اختیار حسابرس قرار می گیرد و اظهار نظر حسابرس نیز بر مبنای این صورت های مالی به چهار صورت مقبول، مردود، مشروط و یا بدون نظر اظهار نظر می کند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اهواز افزود: اظهار نظر حسابرس ها در حسابرسی از ۸۰ درصد شرکت‌ها و سازمان های کشور به صورت مشروط است که این اظهار نظر نوعی عملکرد خوب در صورت مالی محسوب می شود.

وی ادامه داد: اظهار نظر مقبول حسابدار زمانی است که صورت های مالی طبق استاندارد ها و به درستی ارایه شده باشد ضمن اینکه اگر در صورت مالی موارد اساسی و بااهمیتی باشد که استانداردهای حسابداری در آن رعایت نشده باشد، اظهار نظر را مردود می کند.

هاشم پور، افزود: حسابرس با بررسی تفریغ بودجه ۱۷ سازمان شهرداری در سال ۹۸ برای تمام این سازمان ها، اظهار نظر مشروط کرده است که این ناشی از این است که در صورت های مالی موارد با اهمیتی ولی غیراساسی وجود داشته که حسابرس اظهار نظر مشروط کند.

وی بیان کرد: حسابرسی های انجام شده از سازمان های هفده گانه شهرداری به استثنای برخی موارد را می توان صورت های مالی قابل قبول دانست.

وی در ادامه با اشاره به تفریغ بودجه سال ۹۸ سامان مدیریت آرامستان‌های شهرداری اهواز گفت: وجود ۱۲ حساب بانکی سازمان آرامستان‌ها از جمله موضوع های سوال برانگیز در مورد این سازمان است که در تفریغ بودجه نیز مورد توجه حسابرس رسیده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اهواز افزود: بیمه نبودن اموال ثابت سازمان به جز وسایل نقلیه، نگهداری وجوه سپرده یا امانت ها در حساب های مختف و دخل و تصرف در این حساب ها از جمله ایرادهایی است که حسابرس از تفریغ بودجه سال ۹۸ سازمان مدیریت آرامستان های اهواز گرفته است.

وی با بیان اینکه ۶۴ درصد درآمدهای پیش بینی شده سازمان فناوری اطلاعات شهرداری اهواز در سال ۹۸ محقق شده است، ادامه داد: پرداخت نشدن به موقع مالیات بر ارزش افزوده و همچنین تاخیر در انتخاب حسابرس و ناتوانی نظارت بر فرایند انبار گردانی از جمله اشکالاتی بود که حسابرس به تفریغ بودجه سال ۹۸ این سازمان گرفته است.

هاشم پور، در ادامه با اشاره به تفریغ بودجه سال ۹۸ سازمان آتش نشانی اهواز گفت: ۹۵ درصد هزینه های آتش نشانی توسط شهرداری جبران شده است که این انتظار وجود دارد تا نسبت به هزینه ها در این سازمان دقت بیشتری شود.

وی با اشاره به وجود ۶ حساب بانکی آتش نشانی در سال ۹۸ افزود: برخی هزینه های آتش نشانی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ با افزایش چشمگیری روبه رو بوده است که این موضوع نیازمند توضیح دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز، ادامه داد: ردیف هزینه جشن و پذیرایی سازمان آتش نشانی در سال ۹۷ نسبت به ۹۸ از ۱۸۰ میلیون ریال به ۷۲۰ میلیون ریال، ردیف اجاره ماشین آلات از یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال به سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، هزینه چاپ از ۱۶۰ میلیون ریال به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و ردیف سایر هزینه ها نیز از ۴۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال افزایش یافته است که این جهش هزینه ها سوال برانگیز است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اهواز نیز با اشاره به بررسی تفریغ بودجه سال ۹۸ سازمان فناوری ارتباطات شهرداری اهواز گفت: بررسی ما نشان می دهد که بیش از دوسوم دوربین های شهر اهواز تعمیر و به روز رسانی نشده اند.

حجت اله زارع زاده با اشاره به انحراف از قانون در خرید دوربین های شهری اهواز در سال ۹۸ ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که هیچ دوربین نظارتی جدید راه اندازی نشده است.

 

از سال ۹۰ لباس ضدآتش به آتش نشانان اهواز داده نشده است

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در ادامه این نشست در پاسخ به سوال مطرح شده پیرامون افزایش چشمگیر هزینه های این شورا در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۸ گفت: افزایش هزینه های این سازمان ناشی از توجه آتش نشانی به بازسازی تجهیزات، آموزش عمومی و آماده باش نیروها در سال ۹۸ به دلیل موضوعات اجتماعی است.

ابراهیم قنبری ادامه داد: تا پیش از سال ۹۸، سازمان آتش نشانی اهواز ۲۶ خودرو در اختیار داشت که تجهیز و بازسازی خودروهای مهار آتش این سازمان در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون آتش نشانی اهواز۷۶ خودرو در ناوگان خود دارد و تا ۲ ماه آینده ۱۰ خودرو دیگر نیز به ناوگان این سازمان افزوده می شود.

وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی اهواز برای پوشش جمعیتی شهر نیاز به ۷۳۶ نیرو دارد گفت: در ۶ ماه دوم سال ۹۸ به دلیل اغتشاش و تحرکات اجتماعی۲۵۰ نیروی سازمان در آماده باش بودند که این موضوع برخی هزینه های این سازمان را در آن سال افزایش داده است.

قنبری ادامه داد: آموزش های عمومی این سازمان تا پیش از سال ۹۸، چهار هزار و ۸۰۰ نفر بوده است که این آمار در سال ۹۸ به ۲۳ هزار نفر افزایش یافته است که افزایش هزینه چاپ به این دلیل بوده است.

وی افزود: در این مدت از پنج هزار و ۷۵۰ اماکن بهداشتی، اقامتی و گردشگری اهواز بازدید شد که یک هزار و ۵۰۰ اماکن ناایمن تشخیص داده شد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ادامه داد: امسال برنامه ریزی برای آموزش عمومی به ۱۰۰ هزار دانش آموز در دستور کار قرار گرفته است که این موضوع هزینه چاپ را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۰ تاکنون یک دست لباس ضدآتش به ماموران آتش نشانی داده نشده است ضمن اینکه تعداد ایستگاه های آتش نشانی اهواز باید از ۱۲ ایستگاه موجود به ۲۳ ایستگاه افزایش یابد.

 

سازمان فاوا از ۳۵ نرم افزار شهرداری پشتیبانی می‌کند

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز در این نشست در پاسخ به تفریغ بودجه سال ۹۸ این سازمان گفت: پشتیبانی از نرم افزارها، دیتا سنتر، سخت افزار، زیر ساخت بانکی و پهنای بانک بخش های درآمدزای فاواست.

سید محمد پژوهیده با بیان اینکه این سازمان از ۳۵ نرم افزار شهرداری پشتیبانی می کند، افزود: یکی از اشکال های حسابدار به تفریغ بودجه این سازمان در سال ۹۸ به دلیل موازنه نبودن حساب های سازمان با شهرداری است چرا که شهرداری هیچ تاییدیه برای حسابرس ارسال نمی کند.

وی با اشاره به خرید دوربین های شهری از طریق بودجه فاوا در امسال گفت: ۲۹ میلیارد ریال از بودجه فاوا به حساب تاکسیرانی اهواز واریز شده است که این اعتبار برای مطالبات قبلی هوشمندسازی برداشت شده است که با توجه به غیرقانونی بودن این موضوع، پیگیری برای بازگرداندن پول صورت گرفته است.

مسوولان سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری اهواز نیز که در این نشست حضور داشتند در پاسخ به چرایی استفاده از حساب های متعدد در این سازمان گفت: این حساب های بانکی مربوط به گذشته بوده و زمینه تجمیع این حساب ها انجام شده است و تا آذر امسال این سازمان دارای یک حساب بانکی مشخص خواهد شد.

در این نشست بندهایی از لایحه روش اجرایی انجام امور عام المنفعه در مناطق کم برخوردار اهواز پس از بررسی به تصویب رسید. بررسی لایحه تفریغ بودجه و گزارش حسابرسی سال ۱۳۹۸ سازمان های مدیریت آرامستان ها، فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری از جمله لوایحی بود که در این نشست مورد بحث قرار گرفت و در نهایت این سه لایحه به صورت مشروط مورد تایید شورا قرار گرفت.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار