شهردار خبر داد:

آغاز مرمت بافت تاریخی اهواز با دو گذر شهری

تاریخ انتشار: دوشنبه 14 تیر 1400 | 14:27 ب.ظ
آغاز مرمت بافت تاریخی اهواز با دو گذر شهری زمان مطالعه: ۲ دقیقه شهردار اهواز با تاکید بر لزوم احیای بافت تاریخی شهر، گفت: باید بخش خصوصی برای ورود به احیای بناهای تاریخی اهواز تشویق شود. ابراهیم نوشادی در آیین آغاز پروژه مرمت و ساماندهی معابر بافت تاریخی اهواز که امروز (۱۴ تیرماه) انجام شد، اظهار کرد: متاسفانه حوزه مدیریت شهری در برخی موضوعات از جمله هویت شهری […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شهردار اهواز با تاکید بر لزوم احیای بافت تاریخی شهر، گفت: باید بخش خصوصی برای ورود به احیای بناهای تاریخی اهواز تشویق شود.

ابراهیم نوشادی در آیین آغاز پروژه مرمت و ساماندهی معابر بافت تاریخی اهواز که امروز (۱۴ تیرماه) انجام شد، اظهار کرد: متاسفانه حوزه مدیریت شهری در برخی موضوعات از جمله هویت شهری به ابعاد مختلف شهر، نگاه نکرده و به این موضوع خوب پرداخته نشده است.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا، وی افزود: یکی از موضوعات هویت شهری، نقاط تاریخی اهواز هستند که به هر دلیلی شهرداری در گذشته به این موضوع ورود نکرده است در حالی که در برنامه بالا دستی، این کار جزو تکالیف شهرداری‌ها مشخص شده است.

شهردار اهواز بیان کرد: از ابتدای آغاز به کار در شهردای اهواز، در خصوص شناسایی، نگهداری و احیای نقاط تاریخی شهر ورود کرده‌ام.

وی گفت: مطالعات و شناسایی بافت تاریخی اهواز توسط اداره‌کل میراث خوزستان در حال انجام است اما باید دستگاه‌های اجرایی در نگهداری و احیای این نقاط کمک کنند. در این راستا ابتدا شهرداری اهواز به منظور ایجاد این رویکرد در شهرداری، دو نقطه “گذر مسجد نبهان” و “گذر معین‌التجار” را در دستور کار قرار داده است.

نوشادی تصریح کرد: مدیران باید متوجه شوند که شهر ابعاد مختلفی دارد و باید به موضوعات دیگر ورود کنند و فکر نکنند کار در شهر تنها احداث معابر و پارک است.

وی بیان کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان، مطالعات مسجد نبهان را در اختیار شهرداری اهواز قرار داده است. این پروژه در مدت یک ماه و با یک میلیارد تومان اعتبار اجرا خواهد شد اما با توجه به اینکه اعتبار مورد نیاز برای احیای بافت، قابل پیش‌بینی نیست؛ احتمالا اعتبار این پروژه افزایش یابد.

شهردار اهواز گفت: فعلا ۵۰۰ میلیون تومان نیز برای احیای گذر معین‌التجار در نظر گرفته شده است که احتمالا این اعتبار افزایش یابد. کار اجرایی این نقطه نیز هفته آینده آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه باید بناهای تاریخی احیاء شوند، افزود: فعلا این نقاط تاریخی، آغاز کار هستند و باید این کار ادامه پیدا کند. بخش خصوصی نیز باید برای ورود به احیای بناهای تاریخی تشویق شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار