تنها یک سوم اعتبار پروژه ساماندهی فاضلاب اهواز پرداخت شد

تاریخ انتشار: دوشنبه 30 فروردین 1400 | 22:00 ب.ظ
تنها یک سوم اعتبار پروژه ساماندهی فاضلاب اهواز پرداخت شد زمان مطالعه: ۲ دقیقه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: تنها یک سوم اعتبار مورد نیاز پروژه ساماندهی فاضلاب اهواز پرداخت شده و برای تسریع در روند این پروژه به همکاری تمامی دستگاه‌ها نیاز است. به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا احمد باقری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرایی بخشی از پروژه ساماندهی فاضلاب […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: تنها یک سوم اعتبار مورد نیاز پروژه ساماندهی فاضلاب اهواز پرداخت شده و برای تسریع در روند این پروژه به همکاری تمامی دستگاه‌ها نیاز است.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا احمد باقری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرایی بخشی از پروژه ساماندهی فاضلاب اهواز در کوی ملت در جمع خبرنگاران بیان کرد: برآوردی که برای انجام این پروژه شد و مقرر شد سازمان برنامه و بودجه از محل صندوق توسعه ملی آن را پرداخت کند ۱۵ هزار میلیارد ریال بود که متاسفانه تاکنون تنها یک سوم آن پرداخت شد.
وی گفت: صندوق توسعه ملی در سال ۹۹ پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به این پروژه تخصیص داد که پارسال ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت شد و امسال نیز باقی این مبلغ واریز شد.
باقری ادامه داد: این میزان مبلغ پرداختی نیز به دلیل اینکه در موعد خود پرداخت نشد و با توجه به تورمی که وجود دارد طبق برنامه نمی‌تواند نیازهای این پروژه را برطرف کند.
مدیرعامل آبفا اهواز افزود: برای امسال از محل صندوق توسعه ملی دیگر قول پرداختی برای این پروژه داده نشده است.
وی بیان کرد: نصب لوله و ایجاد زیرساخت‌های آبی و فاضلابی در اهواز به دلیل نوع زمین و آب‌های زیرزمینی با تمام کشور متفاوت است و زمان و کار بیشتری را می‌طلبد.
وی افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا شهریور امسال تصفیه خانه شرق اهواز وارد مدار می‌شود و ساخت تصفیه خانه غرب اهواز نیز آغاز شده که توسط فاینانس چینی انجام خواهد شد.
جمعی از مدیران آبفای خوزستان و اهواز و خبرنگاران روز دوشنبه از روند بخشی از پروژه ساماندهی فاضلاب اهواز در کوی ملت دیدن کردند.
طول شبکه فاضلاب در اهواز ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر است که یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر آن معادل ۴۸ درصد فرسوده است.

مشکل پس زدگی فاضلاب در اهواز از سال‌ها پیش تاکنون بدون حل باقی مانده است؛ در زمستان با اندک بارش باران سطح خیابان‌ها مملو از فاضلاب می‌شود و در تابستان به دلیل گرمای هوا بوی متعفن فاضلاب آزردگی دوچندان شهروندان را در پی دارد

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار