مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان با اشاره به عنایات رهبری در زمینه ساماندهی وضعیت فاضلاب اهواز:

اولویت اول ما توسعه زیرساخت های شهرستان کارون است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 30 مهر 1399 | 23:42 ب.ظ
اولویت اول ما توسعه زیرساخت های شهرستان کارون است زمان مطالعه: ۳ دقیقه اعتدال نخبگان/ در هفته اخیر جمع کثیری از مسئولین استانی و محلی با حضور در شهرستان کارون از پروژه های مناطق درویشیه و شکاره بازدید و در مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) کوت عبدا… با شهروندان منطقه به گفتگو و تشریح برنامه های بلند و کوتاه مدت در حوزه ساماندهی وضعیت فاضلاب پس از تخصیص اعتبارات […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعتدال نخبگان/ در هفته اخیر جمع کثیری از مسئولین استانی و محلی با حضور در شهرستان کارون از پروژه های مناطق درویشیه و شکاره بازدید و در مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) کوت عبدا… با شهروندان منطقه به گفتگو و تشریح برنامه های بلند و کوتاه مدت در حوزه ساماندهی وضعیت فاضلاب پس از تخصیص اعتبارات رهبری از محل صندوق توسعه ملی به شهرستان های اهواز و کارون پرداختند.

به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز، روز جمعه دوم آبان ماه مجتبی یوسفی نماینده مردم شریف اهواز، کارون ، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و شهردار کارون، مدیرعامل آبفا خوزستان، قائم مقام آبفا اهواز و سرپرست اداره آبفا کارون ضمن بازدید از پروژه های این شهرستان دیدار مردمی خود را در محل مسجد امیرالمومنین (ع) کوت عبدا… برگزار نمودند.

دکتر صادق حقیقی پور در جمع مردم کوت عبدالله ضمن عذرخواهی از معضلات موجود در زیرساخت های آب و فاضلاب این شهرستان ،گفت: زیرساخت های این شهرستان نیاز به توسعه و اصلاح در اسرع وقت و در شأن شهروندان آن دارد .در همین راستا و به عنوان اولین گام موثر،ایجاد اداره ای کاملاً مجزا و بدون هیچ گونه وابستگی به اهواز شامل امور آب و فاضلاب، امور مشترکین و واحدهای عملیاتی مجهز به ماشین آلات در حال آماده سازی می باشد و این اکیپ ها تمام وقت در خدمت مردم شریف شهرستان کارون بوده و در کمترین زمان ممکن به مشکلات رسیدگی خواهند نمود.

حقیقی پور در ادامه به تشریح وضعیت تامین آب این شهرستان پرداخت و افزود: درحال حاضر منابع تامین آب از تصفیه خانه شهدای این شهرستان، منبع تامین آب حیات(‘گلالک شوشتر) و از تصفیه خانه های شماره یک و دو اهواز تامین می شود .

وی اظهار کرد: انشالله تا هشت ماه آینده برنامه ی دولت بر تامین آب اهواز از رودخانه ی دز می باشد بنابراین مناطقی از شهرستان کارون نیز که از تصفیه خانه های اهواز آبرسانی می گردند از این آب بهره مند خواهد شد.

وی بیان داشت: افزایش ظرفیت تاسیسات تولید آب در این شهرستان از طریق ارتقا و بهسازی تصفیه خانه شهدای کارون شامل تقویت ایستگاه پمپاژ آب خام، خرید دو دستگاه پمپ پیشرفته، اورهال تاسیسات و خریداری فیلترهای تحت فشار در حال انجام است و به زودی به مناطقی همچون شکاره و کوت عبدا… از این تصفیه خانه آبرسانی خواهد شد.

سرپرست شرکت آبفا کلانشهر اهواز گام موثر بعدی را افزایش ظرفیت و سهم شهرستان کارون از خط انتقال آب حیات شوشتر اعلام نمود.

دکتر صادق حقیقی پور از اجرای عملیات گسترده اصلاح شبکه آب شهرستان کارون بعنوان گام چهارم خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی بعمل آمده از هفته ی آینده شناسایی کامل نقاط حاد آغاز و منطقه ی شکاره شهرستان کارون در اولویت اول این برنامه خواهد بود.

حقیقی پور در پاسخ به سوال شهروندی مبنی بر اعلام زمان بندی رفع معضلات حوزه ی آب گفت: همانطور که گفته شد این برنامه با جدیت فراوان از هفته ی آتی در ابتدا با شناسایی نقاط حاد آغاز و از طریق اداره ی آبفا اهواز و شهرستان کارون پیگیری و گزارش آن به طور مستمر به اطلاع شهروندان گرامی خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان با اشاره به عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تخصیص اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی به اجرای پروژه های فاضلاب کلانشهر اهواز گفت:انشالله با تخصیص ۵۰میلیون یورو در سال اول و ۵۰ میلیون یورو نیز در سال دوم پروژه ها آغاز خواهد شد و جا دارد از پیگیری های نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه دکتر یوسفی در این راستا قدردانی نماییم.

حقیقی پور اولویت اول برای اجرای این پروژه ها را در شهرستان کارون اعلام و افزود: اولویت اول ما توسعه زیرساخت های شهرستان کارون است و اقدامات اصلی شامل احداث خطوط کلکتور(خطوط جمع کننده) و ایستگاه پمپاژ با اعتباری بالغ بر ۲۰۰۰میلیارد ریال برای این شهرستان کارون انجام خواهد شد.

وی از تعیین پیمانکار جهت اجرای توسعه شبکه ی فاضلاب در مناطق اسلام آباد شرقی و شکاره نیز خبر داد.

حقیقی پور در ادامه ضمن عذرخواهی مجدد از محضر شهروندان محترم شهرستان کارون به دلیل زیرساخت های ضعیف خاطر نشان کرد: همراه و همگام هم باشیم چراکه اقدامات آتی نوید روزهای خوب را می دهد.ارتقای شاخص های زیست محیطی از طریق ساماندهی وضعیت فاضلاب و ارتقای سطح کیفی و کمی آب آنطورکه شایسته ی ساکنین است محقق خواهد شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار