۳۶۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه فاضلاب آبادان و خرمشهر مصوب شد

تاریخ انتشار: جمعه 14 شهریور 1399 | 17:21 ب.ظ
۳۶۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه فاضلاب آبادان و خرمشهر مصوب شد زمان مطالعه: ۳ دقیقه رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تامین سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر تصویب شد. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا محمدرضا رضایی کوچی روز پنجشنبه در حاشیه نشست فرصت‌ها و ساز و کارها برای توسعه زیرساخت‌های صنعت آب و فاضلاب خوزستان در اهواز […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تامین سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر تصویب شد.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا محمدرضا رضایی کوچی روز پنجشنبه در حاشیه نشست فرصت‌ها و ساز و کارها برای توسعه زیرساخت‌های صنعت آب و فاضلاب خوزستان در اهواز ، در گفت و گویی بیان کرد:مشکل فاضلاب در آبادان و خرمشهر بیشتر از سایر شهرستان‌ها است که قرار شد با استفاده از فاینانس داخلی و مشارکت بانک‌ها در گام نخست ۲ هزار میلیارد ریال برای اصلاح شبکه فاضلاب آبادان و یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح فاضلاب خرمشهر تامین شود.

وی ادامه داد:هم اکنون یکی از مسایل مهم در خوزستان بحث تامین و توزیع آب است که در کنار آن نیز رسیدگی به مشکلات فاضلاب دارای اهمیت است.

وی افزود: در زمینه تامین آب بخش عمده ای از شهرهای خوزستان از طرح آبرسانی غدیر استفاده می‌کنند اما این طرح هنوز کامل نشده و در صورت تکمیل حدود ۸۰ درصد نیاز شهرها و روستاهای این استان به آب شرب برطرف می‌شود.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست‌های اخیر برنامه ریزی برای تکمیل طرح آبرسانی غدیر به ویژه در بالا دست تا پایان امسال در دستور کار قرار گرفته تا در شبکه آبرسانی خوزستان تقویت و پایداری لازم ایجاد شود.

وی یکی از مشکلات جدی خوزستان را شبکه فرسوده آبرسانی دانست و گفت: آبرسانی به شهرهای خوزستان با هزینه سنگین انجام می‌شود اما شبکه فرسوده باعث هدر رفت آب می‌شود.

رضایی کوچی بیان کرد: باتوجه به این مشکلات ، کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصمیم دارد تا از منابعی، اعتباری را برای اصلاح شبکه جذب کند که با جذب آن، بیش از ۸۰ درصد مشکلات آب در خوزستان برطرف می‌شود.

وی گفت: در برخی از شهرها نظیر آبادان و خرمشهر با شبکه آبرسانی شهری فرسوده روبه رو هستیم و در برخی دیگر مانند شادگان،  نبود تصفیه خانه مشکلاتی را ایجاد کرده است؛ همچنین در خصوص رفع  مشکلات فاضلاب بهبهان، آغاجاری، بندر امام و چندین شهر دیگر خوزستان نیز بر اساس برنامه زمان بندی شده تصمیماتی گرفته شده و به زودی اجرایی می‌شود.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی رودخانه کارون را یکی از نعمت‌های خوزستان برشمرد و افزود: ورود فاضلاب به این رودخانه باعث از دست رفتن ظرفیت‌های مناسب آن شده و اکنون طرح شناسایی محل‌ ورود پسآب به این رودخانه در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در برخی از این محل‌ها از آنجا که هیچ زیرساختی برای دفع فاضلاب پیش بینی نشده ورود پساب به رودخانه اجتناب ناپذیر است اما سعی داریم با توسعه زیرساخت‌ها این محل‌ها را به حداقل برسانیم.

رضایی ادامه داد: اگر مشکل آلایندگی رودخانه کارون برطرف شود، می‌توانیم از حداکثر ظرفیت این رودخانه برای آبرسانی به شهرهای خوزستان استفاده کنیم.

وی گفت:رسیدگی به وضعیت آب شرب و فاضلاب اهواز نیز در دستور کار کمیسیون عمرانی مجلس قرار گرفته است. در این سفر از مناطق مختلف مربوط به آبفای اهواز دیدن، و سعی داریم با استفاده از ظرفیت تسهیلات بانکی و فاینانس داخلی مشکلات در این زمینه را برطرف کنیم.

نشست فرصت ها و ساز و کارها برای توسعه زیرساخت‌های صنعت آب و فاضلاب خوزستان روز پنجشنیه با حضور حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، جمعی از اعضای کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی و مسوولان آب و فاضلاب خوزستان در گیت بوستان اهواز برگزار شد.

این هیات که همراه رییس مجلس شورای اسلامی به خوزستان سفر کرده، از زیرساخت های آب و فاضلاب برخی مناطق استان از جمله کلانشهر اهواز و نیز پروژه قطار شهری اهواز دیدن خواهد کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه هفته جاری نخستین سفر استانی خود را از خوزستان و به منظور بررسی مسایل و مشکلات این استان آغاز کرد. در این سفر چهار روزه روسای کمیسیون‌های انرژی  و عمران مجلس شورای اسلامی قالیباف را همراهی می‌کنند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار