قطع دسترسی به وای فای با روش ساده از طریق تنطیمات مودم

تاریخ انتشار: پنجشنبه 21 فروردین 1399 | 22:06 ب.ظ
قطع دسترسی به وای فای با روش ساده از طریق تنطیمات مودم زمان مطالعه: ۳ دقیقه اعتدال نخبگان / گاهی شاید بخواهید پسورد وای فای WiFi را به اطرافیانتان و دوستان و همسایه‌ها بدهید که بتوانند به مودم شما وصل شوند یا اصلا گزینه WPS را باز می‌گذارید و افراد دیگر می‌توانند از طریق شکاف ایجاد شده مودم شما را هک کنند و به پسورد شما دسترسی داشته باشند بدون اینکه […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعتدال نخبگان / گاهی شاید بخواهید پسورد وای فای WiFi را به اطرافیانتان و دوستان و همسایه‌ها بدهید که بتوانند به مودم شما وصل شوند یا اصلا گزینه WPS را باز می‌گذارید و افراد دیگر می‌توانند از طریق شکاف ایجاد شده مودم شما را هک کنند و به پسورد شما دسترسی داشته باشند بدون اینکه از نرم‌افزاری استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ترفندسیتی، در هر صورت شاید دنبال راهی هستید که بتوانید فقط به افراد خاصی دسترسی بدهید و تنها آنها بتوانند به وای فای شما متصل شوند. پس با ما باشید با موضوع قطع دسترسی وای فای.

 برای قطع دسترسی به وای فای به سادگی می توانید از طریق قابلیت MAC address filtering مودم دسترسی افراد مشخصی را به وای فای مسدود کنید ، این ویژگی در اغلب مودم ها وجود دارد منتهی روش انجام مراحل آن در مودم های مختلف متفاوت است گرچه تطبیق مراحل به نوعی یکسان است در هر صورت ما روی مودم تی پی لینک TP-Link 150 Wireless N ADSL2 آموزش می دهیم ، در ضمن این روش فقط روی دستگاه هایی که از طریق وای فای Wi-Fi به مودم متصل هستند کاربرد دارد و لذا از طریق کابل اینترنت قابل اجرا نیست.

قبل از هر چیزی به مک آدرس MAC address مخصوص گوشی یا لپ تاپ فردی که می خواهید مانع دسترسی او به اینترنت شوید ، نیاز است ، این شماره در حقیقت کار اتصال به اینترنت را انجام می دهد ، برای شناسایی آن می توانید ابزار Wireless Network Watcher را دانلود کنید ، نیازی به نصب این نرم افزار نیست ، فقط دانلود کرده و اجرا کنید و سپس روی کلید سبز رنگ Start از بالا بزنید ، دستگاه های متصل به مودم را نمایش می دهد و اطلاعات آنها از جمله مک آدرس را ملاحظه خواهید کرد حالا باید این شماره مک آدرس دستگاهی که نمی خواهید به اینترنت وصل شود را کپی کنید.

بعد از کپی مک آدرس MAC address ، به صفحه تنظیمات مودم بروید. برای رفتن به تنظیمات مودم ، مرورگر را باز کرده و در نوار عنوان ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ را وارد کرده و اینتر Enter بزنید سپس باید در پنجره‌ای که باز می‌شود یوزر و پسورد را وارد کنید، مثلا در مواردی با وارد کردن عبارت admin در هر دو فیلد و زدن اینتر Enter می توانید به صفحه ی تنطیمات مودم وارد شوید که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، همانطور که اشاره شد در مودم ها روشش متفاوت است ، روی بخش Interface Setup کلیک کنید ، ۳ تب نمایش داده می‌شود به تب Wireless بروید و به پایین رفته تا به بخش MAC address filter برسید ، با انتخاب گزینه Activated آن را فعال کنید و از منوی موجود گزینه Deny Association را انتخاب کنید.

الان ۸ فیلد یا بیشتر می‌بینید ، در هر یک از آنها می‌توانید مک آدرس MAC address دستگاه‌هایی که نمی‌خواهید به وای فای شما وصل شوند را وارد کنید، بنابراین هر مک آدرس را در فیلد جداگانه وارد کرده و در آخر کلید سیو Save را بزنید. بنابراین با این روشی که توضیح داده شده با چگونگی قطع دسترسی افراد به وای فای آشنا شدید.

از آموزش بالا در حقیقت شما می‌توانید برای امنیت مودم وای فای خود استفاده کنید هر چند طریقه مخفی سازی وای فای یکی از بهترین روش‌های امنیت مودم در برابر هک می‌باشد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار