تصویب سه هزار میلیارد ریال تسهیلات برای زلزله زدگان

تاریخ انتشار: دوشنبه 14 مرداد 1398 | 16:08 ب.ظ
تصویب سه هزار میلیارد ریال تسهیلات برای زلزله زدگان زمان مطالعه: < 1 دقیقه معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سه هزار و ۳۰میلیارد ریال تسهیلات بدون عوض و کم بهره برای زلزله زدگان مسجدسلیمان تصویب شد. به گزارش نخبگان، سیدحمید پورمحمدی افزود: این تسهیلات از طرف دولت و از طریق بانک ها به زلزله زدگان پرداخت می شود که مبلغ […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سه هزار و ۳۰میلیارد ریال تسهیلات بدون عوض و کم بهره برای زلزله زدگان مسجدسلیمان تصویب شد.

به گزارش نخبگان، سیدحمید پورمحمدی افزود: این تسهیلات از طرف دولت و از طریق بانک ها به زلزله زدگان پرداخت می شود که مبلغ ۹۳۰میلیارد ریال تسهیلات بدون عوض و ۲هزار و ۱۰۰میلیارد ریال با تسهیلات کم بهره به زلزله زدگان اختصاص می یابد.
وی با اشاره به اینکه ترمیم منازل زلزله زده در اولویت نخست قرار دارد افزود: یکهزار و ۴۲۷ واحد مسکونی شهری و ۹۳ واحد مسکونی روستایی باید بازسازی شوند.
سید حمید پورمحمدی با بیان اینکه ۱۵۰میلیون ریال تسهیلات کم بهره برای خرید لوازم ضروری منزل پرداخت می شود گفت: مردم تنها با وام های کم بهره نمی توانند شرایط را بهبود ببخشند از این رو برای این یکهزار و ۴۲۷واحد تخریب شده کمک های بدون عوض در نظر گرفته شده است.
معاون سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: برای هر واحد مسکونی شهری ۱۲۰میلیون ریال و هر واحد مسکونی شهر ۱۰میلیون ریال کمک بدون عوض پرداخت خواهد شد، همچنین مبلغ ۵۰میلیون ریال نیز به صورت بدون عوضبرای تامین لوازم معیشتی اختصاص می یابد.
وی گفت: از مجموع ۱۳هزار واحد مسکونی فرسوده این شهرستان سه هزار واحد به کمک دولت نوسازی می شوند؛ برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه این است که ۱۰هزار واحد باقی مانده دیگر نیز تا پایان امسال نوسازی شوند.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، رییس صندوق توسعه ملی، مدیرعامل بانک مسکن و رییس بنیاد برکت روز یکشنبه در سفر به مسجد سلیمان وضعیت مناطق زلزله زده این شهرستان را بررسی کردند.
زمین لرزه ای با قدرت ۵.۷ریشتر تیر۹۸ مسجدسلیمان را لرزاند که موجب خسارت واحدهای مسکونی و غیرمسکونی این شهرستان شد. این زمین لرزه ۱۵۲مصدوم و ۲کشته داشت.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار