وزیر علوم در دزفول: ظرفیت تاریخی دانشگاه جندی شاپور دزفول به سازمان ملل معرفی می‌شود‌

تاریخ انتشار: سه شنبه 3 اسفند 1395 | 19:27 ب.ظ
وزیر علوم در دزفول: ظرفیت تاریخی دانشگاه جندی شاپور دزفول به سازمان ملل معرفی می‌شود‌ زمان مطالعه: ۲ دقیقه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، ظرفیت تاریخی دانشگاه باستانی جندی شاپور به سازمان ملل معرفی می‌شود. به گزارش نخبگان، محمد فرهادی امروز در کنگره ملی جندی شاپور اظهار داشت: ملت ایران در برهه‌های مختلف تاریخی و در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی، دارای قدمت و جایگاهی والا بوده‌اند و در […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، ظرفیت تاریخی دانشگاه باستانی جندی شاپور به سازمان ملل معرفی می‌شود.

به گزارش نخبگان، محمد فرهادی امروز در کنگره ملی جندی شاپور اظهار داشت: ملت ایران در برهه‌های مختلف تاریخی و در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی، دارای قدمت و جایگاهی والا بوده‌اند و در عرصه‌های مختلف آن نامی ماندگار از خود به یادگار ثبت کرده‌اند.

وی افزود: ما نیز باید بیش از گذشته و با توجه به این توان فرهنگی و تاریخی خود در عرصه‌های مختلف توجه و به دنبال، رشد و تعالی بستر علمی و فرهنگی کشور باشیم و مسیر تقویت زمینه‌های مختلف در حوزه‌های مختلف این حوزه  را شتاب بخشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: به همین جهت، دولت در حوزه‌های مختلف علمی و تولیدات آن توجه ویژه دارد و به زودی طرح‌های گسترده‌ای در این زمینه و با همکاری بخش‌های مختلف کشور به اجرا می‌رسد.

وی گفت: یکی از خدمات این حوزه معرفی دانشگاه باستانی جندی شاپور به سازمان ملل و یونسکو بوده که پس از برگزاری این همایش مسیر تحول تاریخی و علمی این واحد دانشگاهی به این سازمان تسریع می‌شود.

فرهادی بیان کرد: تاریخ دانشگاهی دنیا به قرن ۱۱ و ۱۳ و به دانشگاه بولونیا ایتالیا محدود می‌شود اما دانشگاه جندی شاپور دزفول در قرن سوم میلادی در سال ۲۷۱ میلادی بنا شده که این موضوع، برای ایرانیان غرورآفرین است و جایگاه ایران را در حوزه علم آموزی و غنای تاریخی ما را در این حوزه معرفی و بیان می‌کند.

وی افزود: تاریخ جندی شاپور، بیانگر شکوه ایرانیان و مظهر افتخار مسلمانان است چراکه این مرکز علمی با ورود اسلام به سرزمین ایران هم چنان تا سال‌ها در اوج علمی جهان قرار داشت و با نشاط علمی به فعالیت پرداخت و در حوزه‌های مختلف طب ریاضیات، فلسفه و نجوم در مسیر شکوفایی علمی جهان برمی‌داشت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: به همین جهت، ما باید بیش از گذشته نسبت به معرفی و تبیین این واحد دانشگاهی و تبیین سیر تکامل آن توجه کنیم که خدمات این حوزه به زودی و با همکاری بخش‌های مختلف شتاب می‌گیرد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار