رییس قوه قضاییه:

همدلی و همراهی مردم در کمک رسانی به سیل زدگان یک درس است

تاریخ انتشار: پنجشنبه 29 فروردین 1398 | 15:01 ب.ظ
همدلی و همراهی مردم در کمک رسانی به سیل زدگان یک درس است زمان مطالعه: ۳ دقیقه رییس قوه قضاییه با اشاره به همراهی و مشارکت مردم در کمک رسانی به سیل زدگان گفت: مردم شرافتمند و مومن ایران در این امتحان الهی سرافراز بیرون آمدند و این یک درس است. به گزارش نخبگان، آیت ا… سید ابراهیم رییسی امروز پنجشنبه در دیدار با جمعی از خانواده معظم شهدا، عشایر و برخی […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

رییس قوه قضاییه با اشاره به همراهی و مشارکت مردم در کمک رسانی به سیل زدگان گفت: مردم شرافتمند و مومن ایران در این امتحان الهی سرافراز بیرون آمدند و این یک درس است.

به گزارش نخبگان، آیت ا… سید ابراهیم رییسی امروز پنجشنبه در دیدار با جمعی از خانواده معظم شهدا، عشایر و برخی از مسئولان استانی در سرسرای آیت ا… خامنه ای مجتمع فجر اهواز افزود: بسیاری از صحنه های به یادماندنی مردم در کمک رسانی به سیل زدگان، قابل انعکاس و توصیف نیست و این روزهای نبرد هشت سال دفاع مقدس را در ذهن تداعی می کند.

وی با اشاره به حجم صدمات و خسارات ناشی از سیل اخیر در خوزستان گفت: به لطف الهی عملیات امداد و نجات سیل زدگان در این مرحله به خوبی انجام شده است.

رییس قوه قضاییه بیان کرد: امیدواریم این کار همچنان با سرعت و دقت بیشتری ادامه داشته باشد تا مردم دچار مشکلات نشوند.

وی جبران آسیب ها، پرداخت خسارت ها و بازگشت مردم به خانه هایشان را اولویت بعدی بیان کرد

و گفت: مسئولان همه دستگاه های اجرایی با همراهی مردم باید تلاش کنند هرچه زودتر و تا پیش از شروع فصل گرما آسیب دیدگان ناشی از سیل به منازل خود بازگردند.

آیت ا… رییسی آسیب شناسی حادثه سیلاب را از اقدامات بعدی دستگاه های مسئول بیان کرد و افزود: باید تلاش کرد در استانی هایی که در معرض خطرات طبیعی به ویژه سیل قرار دارند آسیب زدایی شود تا مردم با خسارات کمتری رو به رو شوند.

وی آسیب شناسی را مقدمه ای برای پیشگیری از حوادث بعدی دانست و بیان کرد: طبیعت قانون خود را دارد و ما باید قانون طبیعت را بشناسیم و از ایجاد آسیب به آن جلوگیری کنیم تا مردم با مشکلات کمتری روبه رو شوند به گونه ای که ما نباید ۲بار گرفتار یک مشکل شویم و مردم را به زحمت اندازیم.

رییس قوه قضاییه، مدیریت آب و خاک و توجه به محیط زیست را در کاهش خطرات ناشی از حوادث غیر مترقبه مهم ارزیابی کرد و افزود:اگر مجموعه عوامل طبیعی محیط زیستی به خوبی مدیریت شوند می توان از عوامل طبیعی همچون رودخانه، هور، دریا و ساحل که هرکدام ضوابط و قوانین خاص خود را دارد، استفاده کرد.

آیت ا… رییسی به موضوع گرد و غبار در خوزستان که در سال های اخیر مردم را دچار مشکلات متعدد کرده اشاره کرد و خواستار بهره گیری از همه امکانات طبیعی و اکولوژیک برای کاهش اثرات این پدیده در این استان شد.

** نظام اسلامی مرهون ایستادگی مردم است

رییس قوه قضاییه در ادامه بیان داشت: نظام اسلامی مرهون ایستادگی و مقاومت مردم در برابر هجمه دشمنان است و به لطف الهی با مقاومت مردم وعده الهی نیز محقق خواهد شد.

وی با تجلیل از خانواده های شهدا و جانبازان حاضر در این همایش گفت: روشن فکرترین افراد جامعه ما شهدا هستند که مسایل جامعه و نیاز آن را شناختند و با خطرپذیری، فتنه و نیرنگ دشمنان را نقش برآب کردند.

آیت ا… رییسی ادامه داد: شهدای ما نیاز جامعه خود را شناختند و برای برطرف کردن نیازهای جامعه سینه خود را سپر بلا قرار دادند تا ارزش های جامعه اسلامی باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه دشمن تلاش می کند ارزش های الهی را کم رنگ و آنها را مورد هجمه قرار دهد ، بیان کرد: اگر پایبندی به این ارزش های الهی نبود، دشمن به اهداف خود می رسید و کشور تسلیم بیگانگان می شد.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه باید در مقابل برخی رسانه ها معاند، قلم به دست ها و شایعه پراکنان که ارزش های متعالی و الهی در جامعه را مورد هجمه قرار می دهد ایستاد، افزود: دشمن از مقاومت ، تعهد به ارزش های اسلامی و انقلابی و وحدت ملت در هراس است و تلاش می کند صفوف متحد و یکپارچه ملت ایران را خدشه دار کند تا به اهداف خباثت آمیز خود برسد.

آیت ا… رییسی گفت:ملت ایران با هوشیاری و بصیرت مثال زدنی مقابل این هجمه و توطئه ها ایستاده است و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام کرده است.

رییس قوه قضائیه صبح پنجشنبه برای بازدید از مناطق سیل‌زده و بررسی مشکلات مردم خوزستان، از طریق فرودگاه اهواز وارد این استان شد/ایرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار