طرح FTTC با حضور وزیر ارتباطات در دزفول افتتاح می شود

تاریخ انتشار: شنبه 13 بهمن 1397 | 15:06 ب.ظ
طرح FTTC با حضور وزیر ارتباطات در دزفول افتتاح می شود زمان مطالعه: ۲ دقیقه معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح FTTC(فیبر نوری تا منزل) با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دهه مبارک فجر در شهرستان دزفول افتتاح می شود. به گزارش نخبگان و به نقل ار ایرنا حسین فلاح جوشقانی روز چهارشنبه در جریان سفر به دزفول به منظور بررسی روند اجرای طرح FTTC در […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح FTTC(فیبر نوری تا منزل) با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دهه مبارک فجر در شهرستان دزفول افتتاح می شود.

به گزارش نخبگان و به نقل ار ایرنا حسین فلاح جوشقانی روز چهارشنبه در جریان سفر به دزفول به منظور بررسی روند اجرای طرح FTTC در این شهرستان افزود: این طرح توسط بخش خصوصی با همکاری شرکت مخابرات برای ارتقای کافوی مسی به کافوی نوری اجرا شده و آماده بهره برداری است.

وی اظهار داشت: سرعت اینترنت(ADSL) حداکثر ۱۶ مگابیت بر ثانیه بوده است که با ارتقای کافوی مسی به نوری به ۸۰ مگابیت بر ثانیه افزایش می یابد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تکنولوژی های این حوزه ترکیبی و با استفاده از سیم مسی یا فیبر تا درب منازل است.

وی افزایش سرعت دسترسی ثابت را از اولویت های این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: دسترسی اینترنت پرسرعت به شبکه ملی اطلاعات اینترنتی در کل استان خوزستان قابل اجرا است.

فلاح جوشقانی ارتقای ظرفیت های اینترنتی و انتقال داده ای در حوزه فیکس را از اقدامات در حال پیگیری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و گفت: تامین این زیرساخت ها برای توسعه شبکه ملی اطلاعات نیاز است.

به گزارش نخبگان پس از حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دزفول و صدور دستور اجرای طرح ملی FTTC به صورت پایلوت در دزفول برای نخستین بار در سطح کشور، مرحله موفقیت آمیز چکینگ پهنای باند اینترنت طرح پایلوت ملی FTTC (فیبرنوری تا منزل) توسط معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان و جمعی از مدیران این استان انجام شد.

در این طرح حدود ۶۰ کافوی فیبرنوری به ظرفیت ۱۲ هزار پورت پرسرعت برای دسترسی مشترکان با سرعت اینترنت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه و تلفن ثابت بر روی بستر VDSL به بهره برداری خواهد رسید.

بنابر اعلام معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دهه مبارک فجر با حضور مهندس محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در دزفول افتتاح و بهره برداری می شود.

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار