مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان:

صنعتگران در شرایط پرنوسان اقتصادی نیاز به حمایت دارند

تاریخ انتشار: پنجشنبه 4 مرداد 1397 | 17:05 ب.ظ
صنعتگران در شرایط پرنوسان اقتصادی نیاز به حمایت دارند زمان مطالعه: ۲ دقیقه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: عرصه تولید عرصۀ سود و منفعت مستقیم صنعتگران نیست بلکه عرصۀ حل یکی از مهم ترین مشکلات کشور یعنی اشتغال است. به گزارش نخبگان، اخلاق محمدیان امروز دیروز و در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن اظهار کرد: باید بپذیریم که صنعتگران در شرایط پر نوسان اقتصادی و تغییرات […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: عرصه تولید عرصۀ سود و منفعت مستقیم صنعتگران نیست بلکه عرصۀ حل یکی از مهم ترین مشکلات کشور یعنی اشتغال است.

به گزارش نخبگان، اخلاق محمدیان امروز دیروز و در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن اظهار کرد: باید بپذیریم که صنعتگران در شرایط پر نوسان اقتصادی و تغییرات مداوم در معادلات عرصه اقتصاد نیاز به حمایت مضاعف دارند تا شاهد ورود افراد توانمند و خلاق به جرگه کارآفرینی، تولید و اشتغال باشیم.

وی با اشاره به مشکلات و موانعی که فعالان بخش تولید با آن مواجه هستند بیان کرد: سیکل معیوب واگذاری تسهیلات به صنعتگران در سیستم بانکی، کندی کار در چرخه پرداخت تسهیلات و حتی حذف برخی از صنعتگران از لیست مشمولان دریافت تسهیلات، مالیات های متعلقه، مشکلات و ضوابط بیمه ای و عدم انعطاف برای استمهال بدهی صنعتگران با توجه به محدودیت های تولید، تحریم ها و محدودیت ها در تامین ماشین آلات، تجهیزات و افزایش قیمت ها با توجه به نوسانات قیمت ارز و افزایش قیمت تمام شده، محدودیت در بازاریابی محصولات به ویژه در عرصه صادرات، سیاست گذاری و مشوق های صنعتی بخش عمده ای از توان فعالان عرصه صنعت را به خود مشغول کرده است.

محمدیان ادامه داد: تولید یک زنجیره است که هر حلقه ای از این زنجیره چه در ابتدا و چه در انتها بریده شود منجر به زیان و حذف سرمایه و سرمایه گذار از چرخه ی تولید، بازار، کسب درآمد و سود مورد قبول و تامین اشتغال پایدارمی شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان کاستن از فشارهایی مانند هزینه های تولید، عوارض، مالیات، حقوق گمرکی، تامین ارز مور نیاز، مواد اولیه و غیره را زمینه ساز گردش سرمایه و تولید دانست.

وی تأکید کرد: اگرچه رشد قراردادهای واگذاری حق انتفاع زمین به صنعتگران از نظر تعداد در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ مطلوب و ۶۸ درصدی بوده است که بیانگر ظرفیت های استان، بسته های حمایتی و تشویقی، مطلوبیت صنعت برای سرمایه گذاران است اما تکرار می کنم که مجموعه شهرک های صنعتی استان تنها یک حلقه از زنجیره تولید است و عدم گسست این زنجیره مستلزم همدلی و هم افزایی نهادهای عضو این زنجیره است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار