واکنش ها نسبت به لغو مسابقات کشوری داژبال بانوان در اهواز

تاریخ انتشار: چهارشنبه 9 اسفند 1396 | 11:46 ق.ظ
واکنش ها نسبت به لغو مسابقات کشوری داژبال بانوان در اهواز زمان مطالعه: ۵ دقیقه درحالی که قرار بود مسابقات کشوری داژبال بانوان روز ۱۸ اسفند جاری در اهواز برگزار شود، این مسابقات از سوی فدراسیون همگانی کشور لغو شد که واکنش هایی در پی داشت. به گزارش نخبگان ، رییس هیات ورزش های همگانی خوزستان گفت: با وجود آمادگی کامل برای برگزاری رقابت های داژبال کشوری در بخش بانوان، […]
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

درحالی که قرار بود مسابقات کشوری داژبال بانوان روز ۱۸ اسفند جاری در اهواز برگزار شود، این مسابقات از سوی فدراسیون همگانی کشور لغو شد که واکنش هایی در پی داشت.

به گزارش نخبگان ، رییس هیات ورزش های همگانی خوزستان گفت: با وجود آمادگی کامل برای برگزاری رقابت های داژبال کشوری در بخش بانوان، ناگهان اعلام کردند که این مسابقات برگزار نخواهد شد.
حمید سالمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق تفاهم نامه قبلی با فدراسیون همگانی قرار بر این بود که رقابت های کشوری داژبال بانوان روز ۱۸ اسفندماه به میزبانی اهواز برگزار شود و هماهنگی لازم برای انجام هر چه بهتر این رقابت ها از سوی هیات صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه تمام اقدامات لازم از جمله تهیه خوابگاه، سرویس آمد و شد، غذا و سالن برای برگزاری این مسابقات تدارک دیده شده افزود: همانگونه که مسابقات آقایان برگزار شد انتظار می رود مسابقات بخش بانوان نیز برگزار شود.
وی بابیان اینکه نامه ای به فدراسیون همگانی کشور ارسال،وخواستار تجدید نظر درلغو این مسابقات
شدیم ادامه داد: تیم بانوان خوزستان در دو سال گذشته عنوان قهرمانی این مسابقات را به خود اختصاص داده و در یک ماه اخیر به صورت جدی در حال تمرین کردن است و شانس قهرمانی دارد.
سالمی بیان کرد: با توجه به این که بیشتر استان ها در حال مهیا کردن تیم خود برای شرکت در این رقابت ها هستند برگزار نشدن این رقابت ها در انگیزه بانوان ورزشکار بسیار اثرگذار است.
رییس کمیته داژبال بانوان خوزستان گفت: در یک ماه اخیر تمرینات بسیار پرفشاری انجام دادیم و این انگیزه در بین بازیکنان به وجود آمده تا سومین عنوان قهرمانی کشور را از آن خود کنند.
پروانه شقایق با اشاره به علاقه مندی پسران و دختران خوزستانی به رشته داژبال افزود:اواخر بهمن
امسال رقابت های داژبال قهرمانی خوزستان با حضور ۱۴ تیم در اهواز برگزار شد که در نهایت تیم های منتخب الف و ب استان برای حضور در رقابت های کشوری مشخص شدند.
وی گفت: همچنان به تمرینات خود ادامه می دهیم و انتظار می رود که رقابت های قهرمانی کشور در زمان معین شده قبلی برگزار شود. هزینه بسیاری در این خصوص صورت گرفته و از هر جهت آمادگی میزبانی رقابت ها را داریم لذا امیدواریم که مسئولان فدراسیون دستور برگزاری این مسابقات را در زمان تعیین شده قبلی صادر کنند.
رییس کمیته داژبال استان فارس نیز در تماسی تلفنی گفت: لغو رقابت های داژبال قهرمانی کشور بانوان،علاوه بر بی انگیزگی ورزشکاران باعث پایین آمدن جایگاه وارزش بانوان در این رشته می شود.
محمد مهدی پاک فطرت با اشاره به این که درنامه ای اعتراض خود را در این خصوص به فدراسیون اعلام خواهیم کرد افزود: با توجه به انعقاد تفاهم نامه بین فدراسیون و هیات همگانی خوزستان در خصوص برگزاری این مسابقات و ابلاغ آن به هیات های استانی، چطور می شود که مسابقات بانوان برگزار نشود.
رییس کمیته داژبال فارس و مسئول کمیته داژبال استان های کشور با اشاره به آمادگی تیم این استان برای شرکت در رقابت های کشوری گفت: با توجه به اینکه هدفمان نتیجه گیری در این رقابت ها است،تاکنون حدود ۳۰ میلیون ریال برای آمادگی تیم استان هزینه کردیم و در صورت برگزار نشدن مسابقات تمام هزینه ها هدر می رود.
وی به آمادگی بسیاری از استان ها در این مسابقات اشاره کرد و افزود: اگر این رقابت ها به سال ۹۷ موکول شود در واقع مسابقات سال ۹۶ لغو شده و تقویم مسابقات ورزشی بانوان یک سال عقب می افتد که این موضوع به داژبال بانوان آسیب وارد می کند.
پاک فطرت افزود: استان های فارس، یزد، خوزستان، تهران، البرز، زنجان، گیلان، گلستان، لرستان، مرکزی، خراسان شمالی، بوشهر و سمنان همگی اعلام آمادگی کردند و از ماه ها قبل مشغول تمرین هستند.
کمالی رییس کمیته داژبال استان یزد نیز گفت: با توجه به اینکه بسیاری از استان ها هزینه بسیاری انجام داده و از هر لحاظ آماده حضور در این رقابت ها هستند بهتر است که مسابقات در تاریخ تعیین شده قبلی برگزار شود.
وی افزود:برگزار نشدن این مسابقات در روحیه بانوان نوجوان و جوان کشور تاثیر بسیار بدی خواهد گذاشت و آثار منفی خود را به همراه دارد.
غلامی رییس کمیته داژبال استان مرکزی نیز گفت: به هیچ عنوان موافق لغو این رقابت ها نیستیم و این موضوع را از سوی فدراسیون دنبال می کنیم.
وی افزود: وقتی از مدت ها قبل زمانی برای برگزاری مسابقات داژبال بانوان تعیین می شود، نباید به یکباره بگویند که مسابقات لغو شده است چرا که این امر تاثیر منفی بر روی بازیکنی که مدت ها در حال تمرین است، خواهد گذاشت.
رییس کمیته داژبال مرکزی به قهرمانی تیم آقایان این استان در رقابت های کشوری سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: به دنبال قهرمانی تیم آقایان تمام تلاش خود را کردیم که در رقابت های بانوان بهترین نتیجه را کسب کنیم و تیم ما مدت ها در حال تمرین است.
جاهد رییس کمیته داژبال استان البرز نیز گفت: تیم ما اکنون با جدیت خاصی در حال تمرین کردن است به همین دلیل نمی توانم به بازیکنانم بگویم که رقابت ها برگزار نمی شود زیرا در روحیه آنها تاثیر بدی خواهد گذاشت.
وی با اشاره به اینکه با لغو این رقابت ها تمامی تیم ها از نظر مادی و معنوی متضرر خواهند شد افزود: تیم ما همچنان به طور روزانه در حال تمرین است و انتظار داریم که این رقابت ها در تاریخ معین شده برگزار شود.
شرمین جباریان رییس انجمن داژبال کشور نیز به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه از این موضوع اطلاعی ندارم و فدراسیون به صورت یک جانبه لغو این مسابقات را به استان ها ابلاغ کرده است.
وی افزود: بر اساس تفاهم نامه هیات خوزستان و فدراسیون همگانی مقرر شد که این مسابقات در روز ۱۸ اسفند در اهواز برگزار شود اما چرا نزدیک این مسابقات لغو شده نمی دانم.
رییس انجمن داژبال کشور در خصوص اعتراض روسای کمیته داژبال استان ها درخصوص برگزارنشدن
این رقابت ها گفت: اگر روسای استان ها در این خصوص اعتراضی دارند بهتر است که از طریق هیات همگانی استان و با ارسال نامه اعتراض خود را به فدراسیون اعلام کنند.
وی در پاسخ به این پرسش که چگونه می شود مسابقات کشوری آقایان برگزار شود اما رقابت های بخش بانوان که سهم عمده ای در این رشته دارند، برگزار نشود افزود:به خوبی می دانیم که تمامی استان ها با برگزاری مسابقات انتخابی، تیم خود را برای حضور در این رقابت ها آماده کرده اند و برگزار نشدن رقابت های کشوری انگیزه بازیکنان و کمیته های داژبال استان ها را کاهش می دهد.
جباریان در پاسخ به این پرسش که به عنوان رییس انجمن داژبال کشور چه اندازه برای این رقابت ها تلاش کرده اید گفت: از مدت ها قبل این موضوع را دنبال کردم و برای برگزاری مسابقات بانوان تلاش بسیاری کردم، اصلا مگر می شود رییس انجمن کشور باشم و بگویم رقابت ها لغو می شود.
محمدرضا دوست محمدی دبیر فدراسیون ورزش های همگانی کشور نیز گفت: با توجه به تعدد مسابقات انجمن های ورزشی زیر پوشش فدراسیون در اسفند، و برگزاری مسابقات ایروبیک در اهواز، قرار بر این شد که مسابقات به زمان دیگری موکول شود و در نامه ای لغو مسابقات به هیات های استانی ابلاغ شد.
وی افزود: پس از ابلاغ لغو برگزاری مسابقات داژبال به استان ها، در طول یک روز اخیر بسیاری از روسای هیات ها و کمیته های داژبال استانی با من تماس گرفتند و درخواست برگزاری این رقابت ها را داشتند که این موضوع نشان از علاقه بسیار به این رشته ورزشی در سطح کشور است.
دبیر فدراسیون ورزش های همگانی کشور افزود: با توجه به درخواست مکرر استان ها، این رقابت ها به احتمال فراوان در زمان تعیین شده برگزار می شود تا از انگیزه بازیکنان کاسته نشود. هدف فدراسیون توسعه این رشته و سایر رشته های زیرنظر خود است و تلاش می کنیم تمامی مسابقات به بهترین شکل برگزار شود.
وی گفت: ورزش داژبال، یکی از ورزش های سنتی ایرانیان است که از زمان های قدیم درکشور ایران، به عنوان یک بازی پر نشاط مطرح و در بین اقشار مختلف جامعه ، بسیار رایج بوده است و هم اکنون دارای مخاطبان چشمگیری دربین سنین مختلف است و توانسته است به عنوان یک ورزش خانوادگی و کم هزینه، مطرح و مورد استقبال قرار گیرد. / ایرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار