استاندار خوزستان:کانون گرد و غبار هورالعظیم به طور کامل مهار شده است

تاریخ انتشار: یکشنبه 8 بهمن 1396 | 22:18 ب.ظ
استاندار خوزستان:کانون گرد و غبار هورالعظیم به طور کامل مهار شده است زمان مطالعه: ۲ دقیقه  استاندار خوزستان با اشاره به اینکه یکی از کانون های اصلی گرد و غبار تالاب هورالعظیم بود اظهار کرد: این کانون هم اکنون کنترل شده و در یک سال و نیم گذشته هیچ توفانی گردو غباری با منشا این کانون نداشته ایم. به گزارش نخبگان و به نقل از  ایرنا غلامرضا شریعتی شامگاه دوشنبه در […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

 استاندار خوزستان با اشاره به اینکه یکی از کانون های اصلی گرد و غبار تالاب هورالعظیم بود اظهار کرد: این کانون هم اکنون کنترل شده و در یک سال و نیم گذشته هیچ توفانی گردو غباری با منشا این کانون نداشته ایم.

به گزارش نخبگان و به نقل از  ایرنا غلامرضا شریعتی شامگاه دوشنبه در آیین استقبال از رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در فرودگاه بین المللی اهواز، با اشاره به کانون ۴۲هزار فوق بحرانی در جنوب شرق اهواز به عنوان یکی از کانون های اصلی گرد و غبار، افزود: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از این کانون نهال کاری شده است.
وی اظهارکرد: از برنامه های امسال ما اینست که ۱۹هزار هکتار دیگر از این عرصه ها را به کشت نهال اختصاص دهیم.
وی درخصوص دیگر راه های مهار گرد و غبار در کانون جنوب شرق اهواز خاطر نشان کرد: آب اندازی در تالاب فصلی منصوری و شریفی، قرق کردن و مالچ پاشی از دیگر راه های مهار است.
استاندار خوزستان با بیان اینکه بخشی از کار به سپاه و بخشی دیگر به پیمانکاران محلی واگذار شده، ادامه داد: یک کانال آب نیز به طول ۴۷ کیلومتر توسط موسسه جهاد نصر حفر شده و امیدواریم تا هفته آینده آب اندازی شود تا تالاب فصلی منصوری پرآب شود.
بنابراین گزارش، استان خوزستان از جمعه گذشته برای چهارمین روز متوالی با پدیده گرد و غبار دست و پنجه نرم می کند که این امر سبب تعطیلی مدارس، مراکز آموزشی و ادارات برخی شهرستان ها در سه روز گذشته شد.
رییس جمهوری در نشستی در روز دوشنبه، رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و وزیر کشاورزی را مامور سفر به خوزستان و رسیدگی به اوضاع و پیگیری طرح های مبارزه با گرد و غبار کرد.
حدود ۶۰۰ هزار هکتار از زمین های خوزستان کانون گرد و غبار اعلام شده اند که ۳۵۰ هزار هکتار از آنها بحرانی است.
مهار ۴۲ هزار هکتار از این کانون ها به عنوان اولویت نخست در دستورکار قرار دارد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار