چهاردهمین کاشی ماندگار بر سردر خانه قیصر امین‌پور نصب شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 مرداد 1396 | 20:21 ب.ظ
چهاردهمین کاشی ماندگار بر سردر خانه قیصر امین‌پور نصب شد زمان مطالعه: ۲ دقیقه چهاردهمین کاشی ماندگار بر سر در خانه قیصر امین‌پور شاعر فقید و توانای معاصر خوزستانی با حضور احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی در تهران نصب شد.  به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم نصب چهاردمین «کاشی ماندگار»، احمد مسجد‌جامعی عضو شورای اسلامی شهر […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

چهاردهمین کاشی ماندگار بر سر در خانه قیصر امین‌پور شاعر فقید و توانای معاصر خوزستانی با حضور احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی در تهران نصب شد.

 به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم نصب چهاردمین «کاشی ماندگار»، احمد مسجد‌جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران و پوریا سوری رئیس مرکز روابط ‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری و آیه امین‌پور دختر قیصر امین‌پور حضور داشتند.

رئیس مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در حاشیه نصب این کاشی توضیحاتی درخصوص اهداف نصب «کاشی ماندگار» و کاشی‌هایی که تاکنون نصب شده است ارائه کرد.
پوریا سوری گفت: این کاشی در حقیقت یک پلاک است که نشان‌دهنده محل سکونت قیصر امین‌پور است و درواقع، هویت‌بخشی فرهنگی جدید به محل‌های سکونت این مفاخر است.

همچنین عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با قدردانی از این اقدام سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: این یک اقدام زیبا و قابل‌تقدیر است و ارزش کار سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این است که از مفاخر زنده نیز با نصب «کاشی ماندگار» تجلیل می‌کند و یک اقدام نوآورانه است.
احمد مسجد جامعی افزود: تهران شهر بزرگی است و مفاخر بزرگی دارد. من چند وقت پیش تحقیق کردم و متوجه شدم که ۴هزار انسان سرشناس در تهران وجود داشته که متعلق به دوران‌های مختلف است.
وی درباره قیصر امین‌پور افزود: امین‌پور شاعری بزرگ و توانمند است که یادش زنده است و مانند سایر مفاخر و هنرمندان شخصیت اجتماعی است. شعر امین‌پور بیان زمان خودش است.
مسجد‌جامعی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته پلاک‌هایی بر آثار تاریخی و بناهای فرهنگی نصب شد، اما نصب «کاشی ماندگار» سازمان میراث‌فرهنگی با هدف تجلیل از هنرمندان و مفاخر فرهنگی صورت می‌گیرد که کار ارزشمندی به‌حساب می‌آید.
وی با تأکید بر حفاظت از این کاشی‌ها افزود: به‌طور حتم مردم نقش مهمی در صیانت از این کاشی‌ها دارند و فضای عمومی و مردم باید به حفاظت و مراقبت از این کاشی‌ها اقدام کنند.
آیه امین‌پور، دختر قیصر امین‌پور، نیز در این مراسم از نصب کاشی ماندگار بر سردر خانه قیصر امین‌پور ازسوی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قدردانی کرد.

 امین‌پور، ۲ اردیبهشت ۱۳۳۸، در شهرستان گُتوند خوزستان متولد شد.
او در شعرهایش توانسته ویژگی‌های سبکی و بلاغی شعر کلاسیک و شعر نیمایی را تلفیق کند. یکی از عواملی که درنهایت، باعث برجستگی سبکی اوست، نوآوری در بلاغت و درک انتظار مخاطبان امروز از شعر است.
«مثل چشمه، مثل رود»، «آیینه‌های ناگهان»، «دستورزبان عشق»، «گل‌ها همه آفتابگردان‌اند» و «ظهر روز دهم» از معروف‌ترین مجموعه‌شعرهای این شاعر و غزلسرای معاصر است.
امین‌پور سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۸۶ درگذشت و پیکرش در زادگاهش گتوند و در کنار مزار شهدای گمنام این شهرستان به‌خاک سپرده شد.

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار