آیت‎الله جزایری: آزادسازی موصل دنیا را تکان داد

تاریخ انتشار: شنبه 24 تیر 1396 | 00:10 ق.ظ
آیت‎الله جزایری: آزادسازی موصل دنیا را تکان داد زمان مطالعه: ۳ دقیقه امام جمعه اهواز، آزادسازی موصل را اتفاق بزرگی که دنیا را تکان داد، توصیف کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی نیز نقش بسیاری در این مهم داشت و برخی جوانان ما در آنجا فرماندهی داشتند و حتی به شهادت رسیدند. به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا، آیت‎الله سید محمدعلی موسوی‎جزایری در خطبه‏‌های دینی […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

امام جمعه اهواز، آزادسازی موصل را اتفاق بزرگی که دنیا را تکان داد، توصیف کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی نیز نقش بسیاری در این مهم داشت و برخی جوانان ما در آنجا فرماندهی داشتند و حتی به شهادت رسیدند.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا، آیت‎الله سید محمدعلی موسوی‎جزایری در خطبه‏‌های دینی نماز جمعه این هفته اهواز، اظهار کرد: سلمان، ابرمرد ایرانی است که پس از حضرت علی (ع)، از شایسته ترین یاران خاتم‌الانبیا است. او ویژگی هایی دارد که از او یک اعجوبه در تاریخ می سازد. روح حق طلبی و تلاش و تکاپو برای یافتن هدایت الهی و صراط مستقیم، در این انسان مشاهده می شود؛ او بیش از ۲۵۰ سال عمر کرد.

وی ادامه داد: سلمان یک انسان نمونه و یک شخصیت بی نظیر است که نمی توانیم شبیهی برای او پیدا کنیم. حضرت سلمان اهل رامهرمز بود و متعلق به ما است و بزرگترین افتخار برای ایران می باشد که می توان دو درس از او یاد گرفت؛ یکی اینکه سلمان به احساسات و دنیا پشت پا زد و در راه حق، رنج هایی را متحمل شد و در نهایت سلمان شد و دومین درس این است که این رنج ها سد راه او نشد. پس اگر در راه حق تعالی مشکلاتی پیش آمد باید بپذیریم، چرا که این ها امتحانات خداوند است.

آیت‎الله موسوی‏ جزایری در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه اهواز نیز با اشاره به روز ۲۶ تیرماه، سالروز تاسیس شورای نگهبان، خاطرنشان‎کرد: این شورا به وسیله بنیانگذار نظام مقدس، امام کبیر، آیت الله خمینی (ره) تاسیس شد و واقعا برای حراست از قانون و پاکی و نظارت، وجود این شورا لازم است و اگر وجود نمی داشت وضع کشور و نظام ما به کجا می کشید. شورای نگهبان و جمیع دستگاه های تابع این شورا، نعمتی هستند الهی که باید قدر آن ها را بدانیم.

وی در ادامه با اشاره به روز بهزیستی و تامین اجتماعی، گفت: امام صادق(ع) فرموده است لازم است که تمام مسلمانان و ارگان های ذی‌ربط درصدد کمک به نیازمندان باشند و زندگی را برای آن ها سهل کنند. در این دوران مشکلاتی است که همه باید به فکر کمک باشیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان همچنین با اشاره به روز گفتمان، عنوان کرد: وزیر خارجه ایران جهت شرکت در جلسه سازمان ملل به آمریکا سفر کرده است و با توجه به اینکه امروز نیز در جمهوری اسلامی، روز گفتمان و تعامل سازنده با دنیا نامگذاری شده است، ما نیز آماده این کار و اهل مذاکره و منطق صحیح هستیم.

وی ادامه داد: ما بداهلی و بدقولی نمی کنیم ولی مستکبرین بنای دیگری دارند که باید برابر حق خاضع شوند؛ ما که بیش از این نمی خواهیم و آماده گفت و گو هستیم. به هر حال امیدواریم با توجه به حضور وزیر خارجه ایران در جلسه سازمان ملل، خداوند به ما کمک کند و این دنیای تاریک، روزی از راه درست و گفت و گوی سازنده هدایت شود.

آیت‎الله موسوی‏ جزایری در خصوص عفاف و حجاب و نامگذاری روز ۲۱ تیرماه به این موضوع، خاطرنشان‎کرد: ۲۱ تیرماه روز سرکوب قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب رضاخان در مسجد گوهرشاد است که به روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است؛ در چنین روزی اکثریت مردم به دستور رضاخان به شهادت رسیدند. من از طریق تلویزیون دیدم که به مناسبت این روز راهپیمایی های بسیار بزرگی انجام شد و ان‎شاءالله خداوند ملت عزیز و خواهران متدین ما را حفظ کند.

امام جمعه اهواز بیان کرد: خدا را شکر می کنیم که چنین بانوان بافضیلت و چنین ملتی را دارا هستیم. در اهواز نیز اجتماعی در حسینیه عاشقان ثارالله در این زمینه داشتیم. به هر حال ما حمایت قاطع خود را از این خصوصیت اسلامی و انسانی اعلام می کنیم. حجاب و عفاف باعث استحکام خانواده ها می شود و بی حیایی و بی حجابی آمار طلاق را بالا می برد و خانواده ها با فروپاشی و اعتیاد مواجه می شوند و راه حل این مسایل، حجاب و عفاف است. ما در تقلید از غرب چیزی جز ضرر ندیدیم و این بی حیایی و بی حجابی، سوغات غرب است و باید به اسلام، سرچشمه وسیع و پاک روی آوریم تا ان‎شاءالله دنیا و آخرت را برای خودمان و همچنین نسل های بعد تضمین کنیم.

وی در ادامه با اشاره به سالروز رحلت شهید آیت‎الله نعمت‎الله جزایری، عنوان کرد: او عالم و مولف بزرگی بود و جزو ارکان نظام تشییع محسوب می شود که مقام او را نیز ارج می نهیم.

آیت‎الله موسوی‎جزایری با اشاره به آزادسازی موصل، گفت: این پیروزی غرورآفرین و بزرگ و پیروزی دشمن‌شکن برای مومنان بود. جوانان برومند عراق و این نیروهای متدین که کار بزرگی کردند، در طول این یکی، دو سال بسیار فداکاری کردند و نظام جمهوری اسلامی نیز نقش بسیاری در این مهم داشت و برخی جوانان ما در آنجا نقش فرماندهی داشتند که به شهادت هم رسیدند. همچنین سردار عزیز ما، سردار قاسم سلیمانی هم خدمات زیادی در این راستا داشت. این پیروزی دنیا را تکان داد و یک حادثه بزرگ محسوب می شود.

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار