شایسته ترین شهردار اهواز بعد از موسوی چه کسی می تواند باشد؟!

شمارش معکوس برای رفتن شهردار موسوی….

تاریخ انتشار: سه شنبه 30 خرداد 1396 | 18:13 ب.ظ
شمارش معکوس برای رفتن شهردار موسوی…. زمان مطالعه: ۴ دقیقه ?او علیرغم تمام مسائل مطرح شده و حواشی به وجود آمده طی چهار سال گذشته توانست هم بر شهرداری هم بر شورای شهر مدیریت کند… نخبگان: شمارش معکوس برای رفتن شهردار موسوی آغاز شد او باید بزودی کرسی خویش را که چهارسال وفادارانه،و پر صلابت و البته با سختی اداره نمود را فرد جایگزین دهد […]
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

?او علیرغم تمام مسائل مطرح شده و حواشی به وجود آمده طی چهار سال گذشته توانست هم بر شهرداری هم بر شورای شهر مدیریت کند…

نخبگان: شمارش معکوس برای رفتن شهردار موسوی آغاز شد او باید بزودی کرسی خویش را که چهارسال وفادارانه،و پر صلابت و البته با سختی اداره نمود را فرد جایگزین دهد و این یعنی مناصب انحصاری نیستند!
شهردار موسوی علیرغم تمام مسائل به وجود آمده طی چهار سال گذشته توانست هم بر شهرداری هم بر شورای شهر مدیریت کند و به جز در پاره ای مسائل توانست کلیت اکثریت اعضای شورای شهر را همسو با هدف های خود کند!
اما به راستی شایسته ترین شهردار پس از موسوی کیست که می تواند بر این همه حواشی ی حاضر چیره گردد؟!
کیست که می تواند هم پرسنل و سیستم شهرداری و هم اعضای شورای شهر و هم مردم را از عملکرد  خویش ،خشنود سازد؟!
کیست که می تواند بی نقص ظاهر شود بطوری که کوچکترین خللی بر عملکرد وی وارد نگردد !؟
اما آیا براستی کسی هم مگر هست که بی نقص و بری از ایراد باشد؟! آنهم بر کرسی شهرداری اهواز که همواره محل آشوب و اغتشاش اهوازی ها بوده است ….

?موسوی زمانی بر کرسی شهرداری تکیه زد که در دوره قبل از وی چندین شهردار توسط شورا استیضاح یا برکنار گشته بودند،حقوق پرسنل به موقع پرداخت نمی شد و شهر در مجموعه ای از مشکلات فرو رفته بود که سرو سامان دادن به آن وضعیت کاری به مراتب دشوار و شاق بود که خوشبختانه موسوی توانست به تدریج از عهده کار براید؛
? موسوی بر مشکلات چیره گشت اما طی این چهار سال چیزهایی را از دست داد که هرگز بدست نیاورد و در روزهای پایانی برخوردهای بسیار بدی با وی صورت گرفت تا جاییکه رحم به خانواده وی نیز نکردند!
اما با جمیع این جهات باید نوشت که طی سالهای گذشته : سیاست سید خلف موسوی نوع تازه و تغییر یافته ای از سیاست بین مدیران ارشد استان بوده بشکلی که به جز وی کمتر کسی و کمتر شهرداری را در حافظه به یاد داریم که توانسته باشد چهار سال تمام بر میز و مرکب شهرداری بنشیند و بتازد…..!

? مسائل به وجود آمده در ماه های پایانی شهرداری و شورا سبب سکوت و به انزوا رفتن موسوی شد تا جاییکه عده ای رحم به شخصی ترین مسائل زندگی وی نکردند و در پاره ای بنوع بدی با وی رفتار نمودند  طوری که هرگز شایسته وی و سوابق درخشانش در گذشته نبود …..
از یاد نبریم که موسوی نزدیک به دو دهه از موفق تری فرمانداران ادوار سیاسی خوزستان بود که دوران باشکوهی را در آبادان ،خرمشهر و دزفول و شوشتر و…..پشت سر گذاشت و متحمل زحمات فراوانی در این سالهای متمادی گشت و همواره از وفادارترین افراد به نظام و انقلاب بوده است….

? موسوی یک مدیر به تمام معنا مادرزاد است که شیوه مدیریت بر سیستم شهرداری را طوری پیاده نمود که کمتر کسی می تواند بگوید او کارش را بلد نیست یا تجربه کافی ندارد یا ضعف مدیریتی دارد  بلکه بیشتر حرف و حدیث ها بر سر این بود که استعدادی از اعضای شورای شهر همواره او را در منگنه ی مدیریتی قرار می دادند تا بتوانند از وی باج بگیرند و همانطور که خود موسوی در یکی از جلسات علنی عنوان نمود :افرادی را که اعضا به او معرفی می کردند مشکل دار بودند و بعدها  عملکرد ضعیف آنان باعث بازداشت آن مسول یا مدیران مناطق می شدند!

? آنچه مبرهن و مشهود بود ،این بود که شهردار موسوی من حیث المجموع توانست کشتی طوفان زده شهرداری را به ساحل امن و آرامش برساند و با افتتاح  چندین پروژه ماندگار در شهر اهواز ،به یقین از او به عنوان یکی از موفق ترین شهرداران ادوار شورای شهر اهواز یاد خواهد شد و این قلم ،این پیشبینی را می کند که شهردار پس از وی بعید است بتواند به میزان عملکرد و ماندگاری وی بر کرسی شهرداری برسد و هر آدم دیگری جز او اگر شهردار اهواز می شد ای بسا با وضع موجود و رفتار بعضی از افراد شورا باعث سقوط سیستم شهرداری می شد و به جد که به اندازه موسوی نمی توانست مفید فایده واقع شود اما وی با آرامش توانست اگر نگوییم خیلی خوب بلکه تقریبا خوب و موثر کار کند ….ضعف های عملکردی شهرداری اگرچه مشهود بوده و کسی منکر آنان نمی شود اما باز هم تاکید می کنم:

? هر کس دیگری جای وی بود یقین بدانید فاجعه ای عظیم به وقوع می پیوست که نوشتن آن شاید در باور کمتر کسی نگنجد !
اما این قلم با تحقیقات فراوان و به سبب نزدیکی به سیستم شورا و شهرداری با جرات می گویم که موسوی جلو حادث شدن خیلی از مسائل و ماجراها را گرفت و اکنون که هنگامه ی پایان نفس های وی بر کسی شهرداری اهواز است باید به نکات فوق اشاره میشد تا شهروندان خوب و منصف اهوازی بدانند که اقتضاءشرایط شهرداری در موجود ،ایجاب می نمود تا وی دست به ارائه عملکرد فوق بزند و باید پذیرفت که موسوی مردی مغرور و سرکش هرگز نبوده بلکه مردی متین وآرام است که همواره سعی اش :ایجاد بستری امن برای اهواز بوده است….

?هر چه بود شهردار موسوی در روزهای آینده باید کرسی خویش را به فرد جایگزین تحویل دهد و این یعنی اینکه: کرسی ها به هیچ کس وفادار نیستند و ای کاش جایگزین وی بتواند با عبرت گرفتن از سرنوشت و سرگذشت موسوی ،شهر را به مسیر موفقیت و مدرن بودن سوق دهد این قلم به تدریج در روزهای آینده به معرفی کاندیداهای کرسی شهرداری پس از موسوی خواهد پرداخت و نیز اینکه چه کسی بهترین گزینه پس از وی برای مدیریت شهرداری اهواز است……..

? سعید آژده   ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ اهواز ساعت ۱۷:۴۳

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار