با ساخت پره توربین‌های نیروگاه رامین اهواز از سوی راصد صنعت توسعه؛

کام نیروگاه «رامین» از دانشِ نیشکر شیرین شد

تاریخ انتشار: سه شنبه 25 بهمن 1401 | 00:26 ق.ظ
کام نیروگاه «رامین» از دانشِ نیشکر شیرین شد زمان مطالعه: ۲ دقیقه این برای اولین بار در کشور است که یک شرکت داخلی موفق به ساخت پره ۱۳۴ توربین‌های نیروگاه رامین اهواز شده است. «پره» توربین‌های نیروگاه رامین اهواز از سوی «راصد صنعت توسعه» از شرکت‌های تابعه توسعه نیشکر طراحی و به صورت آزمایشی تولید شد. به گزارش نخبگان و به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

این برای اولین بار در کشور است که یک شرکت داخلی موفق به ساخت پره ۱۳۴ توربین‌های نیروگاه رامین اهواز شده است.

«پره» توربین‌های نیروگاه رامین اهواز از سوی «راصد صنعت توسعه» از شرکت‌های تابعه توسعه نیشکر طراحی و به صورت آزمایشی تولید شد.

به گزارش نخبگان و به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این برای اولین بار در کشور است که یک شرکت داخلی موفق به ساخت پره ۱۳۴ توربین‌های نیروگاه رامین اهواز شده است.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز در این زمینه در گفتگو با روابط‌عمومی توسعه نیشکر و صنایع جانبی، ساخت پره توربین این نیروگاه توسط یکی از شرکت‌های بومی استان را افتخار بزرگ برای خوزستان خواند که ضمن صرفه‌جویی ارزی برای کشور، منبع درآمدی برای این استان خواهد شد.

محسن حافظی بیرگانی، مهارت و تجربه متخصصین راصد صنعت در تولید قطعات صنعتی را ستود و تاکید کرد، در حال حاضر امکان واردات این قطعه از خارج فراهم نیست و شرکت‌های خارجی با قیمت‌های سرسام‌آور هم حاضر نیستند پره۱۳۴ توریبن نیروگاه را به دست ما برسانند. به گفته او، قیمت خارجی این قطعه تقریبا حدود هشت میلیارد تومان است که با ساخت آن توسط شرکت راصد صنعت ، گامی مهم در صرفه‌جویی ارزی برداشته شده است.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز در ادامه به بازدید اخیر خود از شرکت راصد صنعت توسعه اشاره کرد و گفت، جای بسی خوشحالی است که این شرکت توانمند با نیروهای متخصص همچون سرمایه‌ای ارزشمند، در استان خوزستان مشغول فعالیت هستند.

ساخت پیچیده‌ترین قطعات صنعتی

در همین زمینه، علی قنبری ادیبی از متخصصین شرکت راصد صنعت توسعه در گفت‌وگو با روابط‌عمومی به دشواری‌های ساخت پره توربین نیروگاه رامین اشاره کرد و گفت، یکی از پیچیده‌ترین قطعات در حوزه صنعتی پره توربین‌هاست که به دلیل منحنی‌های خاص، به‌راحتی طراحی و ماشین‌کاری نمی‌شود.

وی افزود: برای ساخت این قطعه از دستگاه‌های به‌روز دنیا استفاده شده و با کمک محققین راصد صنعت توسعه، دانش فنی ساخت این قطعه را کسب کرده‌ایم. بر اساس این گزارش، ساخت پره توربین‌های نیروگاه رامین اهواز بر روی مواد اولیه و به‌صورت آزمایشی با موفقیت انجام شده و به گفته متولیان امر، آزمایش‌های کنترل کیفیت را پشت سر گذاشته و به‌زودی با ماده اصلی به تولید انبوه خواهد رسید.

شرکت راصد صنعت توسعه علاوه بر طراحی و ساخت قطعات صنعتی توانسته است به طراحی و تولید الکتروپمپ و الکتروموتورهای تخصصی نیز دست یابد. این شرکت علاوه بر فعالیت در صنعت نیشکر، در حوزه نفت و پتروشیمی با ساخت و تعمیر الکتروپمپ‌های تخصصی و الکتروموتورها فعال است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار