رئیس پارک علم و فناوری خوزستان:

اگر برنامه نداشته باشیم، در حوزه مهندسی دچار مشکل می‌شویم

تاریخ انتشار: شنبه 8 بهمن 1401 | 23:13 ب.ظ
اگر برنامه نداشته باشیم، در حوزه مهندسی دچار مشکل می‌شویم زمان مطالعه: ۲ دقیقه رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: آمار شرکت‌کنندگان آزمون سراسری امسال در گروه ریاضی و فنی نگران‌کننده است؛ تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته روندی نزولی دارد یعنی اگر برنامه‌ریزی دقیقی نداشته باشیم در سال‌های آینده در حوزه مهندسی دچار مشکل می‌شویم. دکتر محمد راضی‌جلالی در مراسم تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر استان […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: آمار شرکت‌کنندگان آزمون سراسری امسال در گروه ریاضی و فنی نگران‌کننده است؛ تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته روندی نزولی دارد یعنی اگر برنامه‌ریزی دقیقی نداشته باشیم در سال‌های آینده در حوزه مهندسی دچار مشکل می‌شویم.

دکتر محمد راضی‌جلالی در مراسم تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر استان خوزستان که امروز (۸ بهمن‌ماه) در دانشکده ادبیات دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در استان خوزستان تمامی الزامات مورد نیاز برای زندگی خوب و با رفاه و آسایش را داریم؛ تک تک شاخص‌های مورد نیاز وجود دارد، از زیرساخت صنایع بزرگ تا دسترسی به آب‌های آزاد، خاک حاصلخیز و ارتباط با کشورهای دیگر اما در شرایط این چنینی، خوزستان رتبه دوم بیکاری را در  کشور به خود اختصاص داده است که ناهماهنگی بین اجزای زیست بوم اشتغال را نشان می‌دهد.

به گزارش نخبگان و به نقل ازایسنا وی افزود: بخش سرمایه‌گذاری، بانک‌ها، نهادها و… همگی کارهای خود را انجام می‌دهند اما هماهنگی به عنوان یک اکوسیستم را تشکیل نداده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: مقام معظم رهبری چندین سال عنوان شعار سال را در حوزه اقتصاد انتخاب می‌کردند و توجه ما را جلب می‌کردند به اینکه اگر قرار باشد ضربه‌ای از جانب دشمن خارجی و شاید بیشتر از آن از نفوذی‌های داخلی بخوریم از عرصه اقتصاد است تا اینکه امسال را به عنوان سال دانش بنیان نامگذاری کردند یعنی تولید بر پایه دانش بنا شود. این مجموعه‌ها زمانی می‌توانند در تعریف دانش بنیان قرار گیرند که یک اکوسیستم هماهنگ باشند و قطعا خروجی  آن، اشتغال پایدار خواهد بود.

راضی‌جلالی گفت: کارهای خوبی بین همه سازمان‌ها و صنایع انجام شده اما کافی نبوده است. همه باید کمک کنیم و هر کسی که ایده‌ای دارد باید  احساس مسئولیت کند.

وی ادامه داد: امیدواریم این هماهنگی‌ها رخ دهد و چالش اصلی استان خوزستان که بیکاری است و عواقب زیادی دارد را مدیریت کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری در پایان گفت: امسال نمایشگاه هفته پژوهش خوزستان با حضور بیش از ۳۰ دستگاه و برپایی دهمین نمایشگاه فن بازار برگزار شد. چندین محصول جدید در حوزه نفت و گاز داشتیم و قرارداد فروش محصولات را در نمایشگاه منعقد کردیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار