خطیب جمعه اهواز؛

اربعین نسبتی وسیع با موضوع مهدویت دارد

تاریخ انتشار: جمعه 18 شهریور 1401 | 16:34 ب.ظ
اربعین نسبتی وسیع با موضوع مهدویت دارد زمان مطالعه: ۳ دقیقه اعتدال نخبگان/ امام جمعه اهواز گفت: در ماه صفر فصل دوم با محوریت اربعین امام است. اربعین اسم رمز و دوام و بقای حادثه عاشورا است. به گزارش نخبگان و به نقل از صداوسیما مرکز خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد امروز (۱۸ شهریور) در خطبه‌های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: رخداد اربعین سه […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعتدال نخبگان/ امام جمعه اهواز گفت: در ماه صفر فصل دوم با محوریت اربعین امام است. اربعین اسم رمز و دوام و بقای حادثه عاشورا است.

به گزارش نخبگان و به نقل از صداوسیما مرکز خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد امروز (۱۸ شهریور) در خطبه‌های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: رخداد اربعین سه ویژگی بسیار مهم دارد. اولین ویژگی آنکه در زمانه ما بستر حکومت امام زمان (عج) را فراهم می‌کند و مصداق زیارت مشتاقین است.

اربعین نسبتی وسیع با موضوع مهدویت دارد

وی افزود: در روایتی که از امام باقر (ع) آمده است می‌فرمایند اگر مردم می‌دانستند که خدا چه فضلی در زیارت امام حسین (ع) قرار داده است، برای اینکه به این فضل و لطف برسند، از شوق جان می‌دادند و نفس هایشان قطع می‌شد؛ وقتی انسان بداند در زیارت چه قرار داده شده است.

موسوی فرد تصریح کرد: لذا اولویت ویژگی، زیارت است و دومین، اقامه فرهنگ ولایت اهل بیت است که مومنین موفق به تجدید عهد‌ها می‌شوند و سومین ویژگی جلوه‌ای از عصر ظهور است که از مهمترین دستاورد‌ها است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه افزود: ایام اربعین است و همه به شکلی درگیر این مساله هستند؛ از برترین جلوه‌های تقوای الهی تعظیم شعائر خداوند است و برترین آن‌ها شعائر امام حسین (ع) است. در ماه صفر فصل دوم با محوریت اربعین امام است. اربعین اسم رمز و دوام و بقای حادثه عاشورا است. زمانه ما شاهد اعجاز الهی در این ماه است و با تدبیر اولیاء الهی به عنوان نقشه اقدام در اخرالزمان به سمت وجود مقدس امام زمان (عج) است.

موسوی فرد گفت: حرکت عظیم مشایه اربعین بی شک از بزرگترین اجتماع‌های دینی دنیا است که همانندی برای آن نیست؛ اگرچه این حرکت در ابتدا از عراق آغاز شد، اما امروزه تبدیل به حرکتی جهانی شده و اختصاص به مسلمان ندارد. تعداد قابل توجهی غیر شیعه، ارمنی و کلیمی‌ها برای زیارت آمده اند.

وی ادامه داد: رخداد عظیم اربعین ۵ بعد دارد؛ می‌توان گفت حرکتی جمعی به سوی امام و حجت الهی است. اربعین نسبتی وسیع با موضوع مهدویت دارد. بعد دوم این است که اربعین رسانه بین المللی و منحصر به فرد است در شرایطی که امپراطوری رسانه استکبار اینگونه می‌تازد. از پیش نیاز‌های ظهور منجی بشریت شناساندن امام حسین (ع) به جهانیان است. بعد سوم تحقق ظهور الفت بین مومنین است.

در مسیر اربعین از روستا‌ها و هر بخشی مواکب می‌بینیم. بعد چهارم سازماندهی جهانی انصار المهدی (ع) است که از کرامات سید الشهدا است و آخرین بعد مساله دشمن شناسی است و منظور شناخت دشمنان اسلام و حق و یزیدیان زمان است.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: یکی از توصیه‌های مهم رهبری در رابطه با امنیت غذایی است؛ در کل جهان پیش از تدبیر یارانه‌ها شاهد تورم ۶۰ درصدی در غالب نقاط عالم بودیم کشور ترکیه تورم حدود ۸۰ درصدی را تجربه می‌کند و بعد از جنگ اوکراین تورم افزایش یافته است. به این خاطر امنیت غذایی بسیار مهم است. در دولت مردمی نیز در بحث امنیت غذایی در کوتاه مدت حتی برای یک سال انبار‌ها پر است.

وی با تاکید بر اهمیت امنیت غذایی گفت: در زمینه خودکفایی در گندم، همچنان وابسته هستیم. همچنین مساله خودکفایی در ذرت و نهاده‌های دامی مطرح است که دولت باید برنامه ریزی کند و مردم به میدان بیایند. استان خوزستان در هر سه محصول سهم بسزایی دارد و امسال مقام اول را در کشت گندم داشتیم.

موسوی‌فرد با اشاره به اهمیت آب در استان، یادآور شد: در چهار سال گذشته حداقل در اهواز مشکل عمده فاضلاب را داشتیم؛ جای جای اهواز شخم زده شده و این نشان دهنده توجه دولت است. الان نزدیک ۷۰ درصد اهواز، تقریبا مشکل فاضلاب آن حل شده است، اما تاکید می‌کنم که شیرینی این کار نباید سبب شود که در کوچه‌ها شاهد پستی و بلندی باشیم و بعد از نواربرداری سریعا خیابان‌ها آسفالت شود تا کام مردم همچنان شیرین بماند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بهبود وضعیت آب و فاضلاب اهواز عنوان کرد: در بیش از ۴۰۰ نقطه اهواز با آب آشامیدنی فاضلاب بود این مشکل در کثیری از مناطق اهواز الحمدلله حل شده است. ۵۸ نقطه بحرانی آب‌های سطحی وجود داشت که مشکل آن حل شده است.

امام جمعه اهواز گفت: از رسانه‌ها خواهش می‌کنم کار‌های بزرگ انجام شده را نشان دهند که یکی از آن‌ها مساله آب است. حداقل سه سال وقت نیاز داشت که مشکل آب استان حل شود، اما ظرف ۱۰ ماه، بدون وارد کردن یک متخصص یا یک قطعه از خارج کشور، در طرح میان مدت غدیر، آب پایدار ۲۷ شهر و شهرستان و یکهزار روستا را برقرار کردند.

وی ادامه داد: در طرح بلند مدت نیز کل آب اشامیدنی خوزستان تامین می‌شود و دغدغه‌ای از این بابت وجود نخواهد داشت. از مسئولینی که در این جهت شب و روز تلاش کزدند تشکر می‌کنیم.

امام جمعه اهواز گفت: از معلمین عزیز پیمانی در خصوص مساله مهرآفرین نزدیک ۶۰۰ پیامک به بنده رسید. رییس جمهور گفت که پیگیری می‌کند و تقاضا دارم به همه اقشار توجه ویژه شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار