در مدیریت خشکسالی و سیلاب موفق عمل کردیم

تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 مرداد 1401 | 02:43 ق.ظ
در مدیریت خشکسالی و سیلاب موفق عمل کردیم زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ رییس سازمان آب و برق خوزستان گفت: ما همزمان خود را برای دو نوع مدیریت یکی مدیریت خشکسالی و دیگری مدیریت سیلاب آماده کردیم و خوشبختانه در این زمینه موفق عمل کردیم. به گزارش خبرنگار نخبگان عباس صدریان‌فر در نشست با مدیران رسانه‌ها که شامگاه ۲۳ مردادماه برگزار شد، با بیان اینکه طرح […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ رییس سازمان آب و برق خوزستان گفت: ما همزمان خود را برای دو نوع مدیریت یکی مدیریت خشکسالی و دیگری مدیریت سیلاب آماده کردیم و خوشبختانه در این زمینه موفق عمل کردیم.

به گزارش خبرنگار نخبگان عباس صدریان‌فر در نشست با مدیران رسانه‌ها که شامگاه ۲۳ مردادماه برگزار شد، با بیان اینکه طرح آبرسانی غدیر اتفاق بزرگی است، اظهار کرد: ما همزمان خود را برای دو نوع مدیریت یکی مدیریت خشکسالی و دیگری مدیریت سیلاب آماده کردیم و خوشبختانه در این زمینه موفق عمل کردیم.

رئیس سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه در طرح غدیر به دلیل محدودیت‌های اتفاقی و حرکت‌های لاک‌پشتی  موفقیت زیادی به دست نیاوردیم، تصریح کرد: با تاکیدات رئیس‌جمهور و حضور وزیر در استان، مقرر شد که این طرح انجام شود و در این راستا طرحی تعریف شد که از نظر عقلانیت و عرف کارشناسی حداقل به مدت سه سال زمان لازم داشت اما خوشبختانه در این طرح در کمتر از یک سال داریم به ابرپروژه‌ای می‌رسیم که به وسیله آن از نظر کمی و کیفی سطح آب استان را بالا می‌بریم.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: آب غدیر در گذشته به کرخه وصل بود و آب به مراتب با کیفیت کمتری نسبت به دز داشتیم اما در حال حاضر آب این طرح را به دز وصل کردیم.

صدریان فر عنوان کرد: به دلیل اینکه EC آب رودخانه دز کمتر از ۱۰۰۰ میکروموس است و نسبت به کرخه که  EC آب آن نزدیک به ۲۰۰۰ میکروموس بوده است، این طرح در حال اجرا است.

وی افزود: زمانی در سیلاب سال ۹۸ آورد سد کرخه ۱۵ میلیارد متر مکعب بوده و ظرفیت مخزن آن پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب بود. در طول زمان از این میزان چیزی باقی نماند و نیروگاه را از دست دادیم و از مهرماه سال گذشته خروجی آب ما به کمتر از سطح نیروگاه رسید.

رئیس سازمان آب و برق خوزستان گفت: به این دلیل از سد دز کمک گرفتیم و با وجود اینکه چالش‌هایی در این مسیر نیز وجود داشت اما خوشبختانه از نظر کمی و همچنین از نظر کیفی توانستیم این طرح را مدیریت کنیم.

صدریان فر بیان کرد: تعداد زیادی روستا که آب آنها از کرخه تامین می‌شد، همه آن‌ها را به طرح غدیر وصل کردیم که آب با کیفیت را از دز لمس کنند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار