گام دیگر توسعه نیشکر در تحقق شعار سال؛

نیشکر فارابی موفق به دریافت مجوز دانش‌بنیان شد

تاریخ انتشار: جمعه 14 مرداد 1401 | 02:55 ق.ظ
نیشکر فارابی موفق به دریافت مجوز دانش‌بنیان شد زمان مطالعه: ۲ دقیقه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در سال مزین به شعار «تولید دانش‌بنیان»، با دریافت مجوز دانش‌بنیان در زمینه دارو و فراورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان، گامی دیگر در تحقق شعار سال برداشت. به گزارش نخبگان و به نقل ازروابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این گواهینامه از سوی معاونت علمی و فناوری […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در سال مزین به شعار «تولید دانش‌بنیان»، با دریافت مجوز دانش‌بنیان در زمینه دارو و فراورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان، گامی دیگر در تحقق شعار سال برداشت.

به گزارش نخبگان و به نقل ازروابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این گواهینامه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی به دلیل تولید شکر دارویی اهدا شد.

این شرکت در سال گذشته نیز در دهمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت، واحد برتر تحقیق و توسعه کشور شده بود.

توسعه نیشکر انحصار تولید شکر دارویی را شکست

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، تحقیق و پژوهش با نیشکر در همه بخش‌های صنعت و کشاورزی، عجین شده و این شرکت برای توسعه کمی و کیفی محصولات متنوع‌اش، از توان نخبگان و پژوهش‌گران بهره می‌برد.

دکتر عبدعلی ناصری، شکر دارویی را تولیدی اصلی و راهبردی در صنعت توسعه نیشکر دانست که تولید آن در انحصار چند کشور بود و با راه‌‌اندازی کارخانه شکر دارویی خوزستان، ایران نیز در رده تولیدکنندگان مهم این محصول قرار گرفته است.

نیشکر فارابی در کنار تولید شکر سفید، بزرگترین تولیدکننده شکر دارویی در خاورمیانه است و نقش مهمی در تامین نیاز شرکت‌های دارویی دارد.

شرکتی برمبنای دانش کاربردی

در همین زمینه، مدیرعامل نیشکر حکیم فارابی با اشاره به اینکه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی همواره بر اساس دانش کاربردی فعالیت کرده است، گفت: این مجموعه از ابتدای فعالیت خود دانش‌محور بوده و قبل از اجرای برنامه‌های جدید آن‌ها را در قالب طرح‌های آزمایشی اجرا و پس از دستیابی به نتیجه، عملی کرده است.

جمال سعودی برگزاری اولین تور استارتاپی صنعت نیشکر در سال ۱۳۹۹ با همکاری موسسه تحقیقات نیشکر و دانشگاه شهید چمران اهواز در کشت و صنعت فارابی را تجربه مفیدی در جلب مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و بیان داشت، طرح آبیاری قطره‌ای زیرسطحی یکی از طرح‌های دانش‌بنیان صنعت نیشکر است که مراحل تحقیقاتی اولیه آن در موسسه تحقیقات نیشکر انجام شده و اکنون در سطح وسیع‌تر در کشت و صنعت حکیم فارابی در دست بررسی است.

نگاه ویژه نیشکر فارابی به پژوهش‌های کاربردی

وی در پایان به فرمایشات مقام معظم رهبری در نام‌گذاری امسال به تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین اشاره و اظهار امیدواری کرد، نگاه ویژه به موضوع دانش‌بنیان و مفاهیم کاربردی علمی در این شرکت بیش از پیش گسترش یابد.

کارخانه شکر دارویی نیشکر فارابی ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن شکر دارویی در سال را دارد که با این ظرفیت اسمی تولید، علاوه بر تامین نیاز داخلی شرکت‌های داروسازی، امکان صادرات نیز وجود دارد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار