شهردار اهواز: سال آینده اهوازی متفاوت خواهید دید

تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 بهمن 1400 | 12:17 ب.ظ
شهردار اهواز: سال آینده اهوازی متفاوت خواهید دید زمان مطالعه: ۳ دقیقه اعتدال نخبگان/ رضا امینی شهردار اهواز گفت: امسال یک بودجه متفاوت تقدیم شورای شهر شد و ظرفیت های متفاوتی در آن دیده شده که به هر میزان که تصویب شود در سال آینده اقدامات ما متفاوت خواهد بود و اگر خدا بخواهد شهر اهواز روی ریل توسعه قرار خواهد گرفت. به گزارش نخبگان و به […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعتدال نخبگان/ رضا امینی شهردار اهواز گفت: امسال یک بودجه متفاوت تقدیم شورای شهر شد و ظرفیت های متفاوتی در آن دیده شده که به هر میزان که تصویب شود در سال آینده اقدامات ما متفاوت خواهد بود و اگر خدا بخواهد شهر اهواز روی ریل توسعه قرار خواهد گرفت.

به گزارش نخبگان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اهواز رضا امینی شامگاه سه شنبه ۱۹ بهمن با حضور در مسجد چهارده معصوم فاز یک پاداد در میان نمازگزاران اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و با افزایش نظارت و حضور شرکت های جدیدی که سال آینده در اهواز حضور پیدا می کنند مشکلات و مسائل گذشته تکرار نخواهد شد، اولویت های ما ساماندهی اسفالت، نخاله ها و زباله ها، سگ های ولگرد و فضای سبز می باشد.

وی افزود: امسال یک بودجه متفاوت تقدیم شورای شهر شد و ظرفیت های متفاوتی در آن دیده شده که به هر میزان که تصویب شود در سال آینده اقدامات ما متفاوت خواهد بود و اگر خدا بخواهد شهر اهواز روی ریل توسعه قرار خواهد گرفت.

شهردار اهواز بیان کرد: اگر چه ممکن است نتوانیم قطار شهری را راه اندازی کنیم اما با استفاده از منابع دولتی وضعیت آن تغییر خواهد کرد، همچنین فضای سبز،حاشیه کارون، آسفالت معابر، سرای محله ها و ورزشگاه های روباز تغییر خواهد کرد تا اعتماد مردم جلب شود.

وی ادامه داد: طرح تفکیک مبدا از جمله طرح هایی است که در سال آینده اجرایی می شود البته در راه انجام آن نیاز به همکاری وهمراهی شهروندان محترم اهواز هستیم، بدین ترتیب که زباله های تولیدی در منازل جدا سازی شوند تا بتوانیم از مشکلات ایجاد شده در نظافت شهری در پی فعالیت زباله گردها جلوگیری کنیم.

امینی با اشاره به نحوه اجرایی شدن طرح زوج و فرد در سایرکلانشهرها برای جمع آوری پسماند؛ تاکید کرد: راه انجام این معابر اهواز هموار و مناسب تردد ماشین آلات جمع اوری زباله باشند و طرح تفکیک از مبدا را در روزهای زوج و فرد اجرا کنیم، و همانند سایر شهرها بر اساس و زمان مشخص زباله بیرون گذاشته و به سرعت جمع آوری شود.

وی توضیح داد: در این راه اگر خارج از زمان اعلام شده زباله بیرون گذاشته شد پس از سه مرحله تذکر بر اساس قانون با شخص متخلف برخورد می شود چرا که زباله از لحاظ محیط زیستی نباید روی زمین بماند و حداکثر طی دوساعت برداشته شود.

شهردار اهواز تصریح کرد: حضور مخازن زباله در شهر هم چهره نازیبایی دارد و هم سبب ایجاد آلودگی و بیماری می شود با اجرای طرح تفکیک از مبدا و اطلاع رسانی هایی که انجام می شود با همکاری مردم این مشکل نیز بر طرف می شود.

وی با اشاره به طرح تشویقی برای تحویل زباله های خشک به ایستگاه های بازیافت توضیح داد: برای جمع آوری زباله های خشک و قابل بازیافت نیز با همکاری پیمانکار ظروفی در اختیار خانواده هاقرار می گیرد تا زباله های خود را در آن قرار داده و در اختیار ماشین های سیار جمع آوری زباله خشک قرار دهند و یا تحویل ایستگاه های بازیافت دهند.

امینی عنوان کرد: این طرح در خیلی از شهرها اجرا می شود؛ در اهواز نیز قابلیت اجرا دارد و محور موفقیت آن مردم هستند و اگر مردم همراهی کنند نظافت شهری به خوبی انجام و شهر تمیز خواهد شد و بعد به سایر امور بپردازیم.

شهرداری اهواز مخالف هرگونه ساخت و ساز در محوطه کارون می باشد و اگر ساخت و سازی شده باید ساماندهی و از توسعه آنها جلوگیری شود، ایده هایی که در خصوص کارون برای اجرایی شدن در نظر داریم، لایروبی اطراف کارون و دیوار سازی آن، توسعه و زیبا سازی فضای سبز و قایق رانی در بستر کارون می باشد و موفقیت در این مسیر بستگی به همت و تلاش شهرداری، حمایت شورای شهر و همراهی شهروندان دارد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار