فردی ۶۶ ساله رئیس دانشگاه شد در حالیکه طبق آیین نامه حداکثر سن ۶۵ است

انتخاب جنجالی وزیرعلوم در دانشگاه شهید چمران خوزستان و نارضایتی نخبگان استان

تاریخ انتشار: سه شنبه 21 دی 1400 | 03:12 ق.ظ
انتخاب جنجالی وزیرعلوم در دانشگاه شهید چمران خوزستان و نارضایتی نخبگان استان زمان مطالعه: ۲ دقیقه عدم‌توجه وزیر علوم دولت رئیسی به شعارهای رئیس جمهور در انتخاب مدیران‌جوان انقلابی   آیا وزیر علوم شعار دولت رئیسی که توجه به جوانان بوده را با اختیارات خویش زیر پا گذاشته؟! در روز گذشته دانشکاه شهید چمران آبستن حوادث ناخوشایندی بود تاجاییکه مهمترین مرکز علمی استان به یکباره با تصمیمی اشتباه و بهت برانگیز […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

عدم‌توجه وزیر علوم دولت رئیسی به شعارهای رئیس جمهور در انتخاب مدیران‌جوان انقلابی

 

آیا وزیر علوم شعار دولت رئیسی که توجه به جوانان بوده را با اختیارات خویش زیر پا گذاشته؟!

در روز گذشته دانشکاه شهید چمران آبستن حوادث ناخوشایندی بود تاجاییکه مهمترین مرکز علمی استان به یکباره با تصمیمی اشتباه و بهت برانگیز سبب نارضایتی نخبگان زیادی شد!

قضیه اینگونه است که؛ انتصاب آقای آخوند علی گویا طبق آیین نامه مقرراتی دانشگاه و وزارتخانه خلاف قانون است و وی با ۶۶سال و دو ماه نمیتواند در جایگاه سرپرست دانشگاه قرار بگیرد .

طبق آیین نامه حداقل سن ۳۰ و حداکثر ۶۵ سال در زمان انتصاب قید شده و به تصویب رسیده است و از سال ۸۹ تا کنون بر همین اساس اقدام و تصمیم گیری میشده است.

حال باید پرسید آیا وزیر بعد از اطلاع از این موضوع حکم وی را باطل میکند و شخص دیگری را بجای ایشان منصوب خواهد کرد !؟

آنهم در دانشگاه شهید چمران که اساتید بزرگ و نامدار بسیار که هم رزومه ای به مراتب قوی تر از ایشان را دارند و هم از لحاظ سنی حائز شرایط هستند وجود دارد آیا این انتصاب لازم بوده است؟!
در دولتی که رئیس جمهور از ابتدا دستور بر استفاده از جوانان انقلابی و متعهد و متخصص داده اند ‌؟؟!!.

به اعتقاد نخبگان خوزستان بهترین جوانان مدعی مدیرت دانشگاه چمران برای تصدی این عنوان ( ریاست دانشگاه چمران ) چرا باید به یکباره قافیه را به فردی شصت و شش ساله ببازند درحالیکه آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزش عالی میگوید که رییس دانشگاه حداکثر باید ۶۵ سال سن داشته باشد مگر به اختیار وزیر علوم که اینجا جوانان را قربانی نموده ؟!

علی ایحال از وزیر علوم استدعا داریم که تا دیر نشده با آینده علمی یک استان بازی نکند و با انتخاب مدیری جوان و البته توانمند و با داشتن تمام شرایط ، شعار دولت فعلی را که همانا حمایت از جوانان بوده را عملی نماید

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار