دکتر فتوحی: برخورد جدی تعزیرات حکومتی با افراد محتکر و سودجو

تاریخ انتشار: شنبه 11 دی 1400 | 22:22 ب.ظ
دکتر فتوحی: برخورد جدی تعزیرات حکومتی با افراد محتکر و سودجو زمان مطالعه: ۳ دقیقه سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: تعزیرات حکومتی به عنوان یک سیستم نظارتی، باید برخوردی جدی با افراد محتکر و سودجو داشته باشد و از آن ها گذشت نکند. دکتر آقارضا فتوحی در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در محل استانداری اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار یکی از فاکتورهای اساسی برای آرامش […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: تعزیرات حکومتی به عنوان یک سیستم نظارتی، باید برخوردی جدی با افراد محتکر و سودجو داشته باشد و از آن ها گذشت نکند.


دکتر آقارضا فتوحی در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در محل استانداری اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار یکی از فاکتورهای اساسی برای آرامش مردم است اگر دستگاه‌های اجرایی هر کدام به وظیفه خود عمل کنند، مشکلی نخواهیم داشت.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به وضعیت، منابع مصرفی که در کشور و استان وجود دارد، مشکلی نداریم اما یکسری از افراد به دنبال احتکار کردن و منافع شخصی خود هستند که تعزیرات حکومتی باید برخوردی جدی با افراد محتکر و سودجو داشته باشد و از آن ها گذشت نکند.

فتوحی بیان کرد: در تمامی محصولات مشکلی نداریم؛ قیمت مرغ حتی به زیر قیمت مصوب رسیده است و سایر محصولات نیز در همین وضعیت قرار دارند؛ این موضوع به معنای این است که می توان قیمت ها را کنترل کرد.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به تامین میوه شب عید بیان کرد: در خصوص میوه شب عید نیز در حال برنامه ریزی هستیم.

وی تصریح کرد: فرمانداران به عنوان نماینده دولت در شهرستان ها بوده و مسئول پیگیری و تنظیم بازار هستند و باید احاطه کاملی را در این خصوص داشته باشند.

فتوحی ادامه داد: با توجه به اینکه تمام مسائل تنظیم بازار از وزارت صمت به جهاد کشاورزی انتقال یافته است، جهاد کشاورزی باید ضمن آموزش به نیروهای خود، به صورت ویژه موارد تنظیم بازار را دنبال کند تا مشکلی به وجود نیاید.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: یکی از مشکلاتی که در بحث تنظیم بازار محصولات کشاورزی وجود دارد، انبار کردن و ذخیره سازی محصولات برای دو سه ماه آینده است.

وی بیان کرد: دستگاه های دیگر مانند سازمان بسیج و صنعت، معدن و تجارت باید با جهاد کشاورزی همکاری داشته و  تعزیرات حکومتی نیز بر این موضوع نظارت و رصد کند.

فتوحی ادامه داد: ضمن تامین نقدینگی برای ضربه نخوردن تولید محصولات کشاورزی از طرف بانک کشاورزی، این بانک باید تمام منابعی که دامداران، مرغداران اتحادیه ها و تشکل ها نیاز دارند را پرداخت کند.

 

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار