مدیر کل صمت خوزستان:در بدترین شرایط تحریم اجازه ندادیم کالا نایاب شود

تاریخ انتشار: جمعه 30 مهر 1400 | 20:47 ب.ظ
مدیر کل صمت خوزستان:در بدترین شرایط تحریم اجازه ندادیم کالا نایاب شود زمان مطالعه: ۳ دقیقه نخبگان: در یکی از ظهرهای داغ مهرماه در اهواز میهمان دفترش بودیم ابتدا بشیوه خاص مدیریتی بر کرسی اش تکیه داده بود و سخن میگفت، تعدادی از کارفرمایان میهمان دفترش بودند من هم با زیرکی لابلای آنها وارد شدم و گوش میدادم چگونه دلسوزانه مشکلات آنها را مرتفع می نمود ، امیر حسین نظری را […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

نخبگان: در یکی از ظهرهای داغ مهرماه در اهواز میهمان دفترش بودیم ابتدا بشیوه خاص مدیریتی بر کرسی اش تکیه داده بود و سخن میگفت، تعدادی از کارفرمایان میهمان دفترش بودند من هم با زیرکی لابلای آنها وارد شدم و گوش میدادم چگونه دلسوزانه مشکلات آنها را مرتفع می نمود ، امیر حسین نظری را میگویم ، مدیر کل صمت خوزستان که پس از شناختن ما آمد و کنارمان نشست روی صندلی ارباب رجوع یا مدعوین دفترش، نام هم را از قبل شنیده بودیم و چند باری تلفنی همدیگر را مرور نموده بودیم اما اینبار فرق داشت و این اولین گفتگوی حضوری ما بود بین من ( سعید آژده) و ایشان ( امیرحسین نظری) .
وی پله های ترقی را یکی یکی طی نموده و اکنون دیگر به مرز پختگی رسیده است و حفظ چنین مدیرانی برای استان از اوکی واجبات دولت دکتر رییسی ست در ادامه با هم صحبتهای وی را میخوانیم:

امیرحسین نظری: بر اساس نوسانات نرخ ارز ما با افزایش تمام شده قیمت کالا مواجه شدیم ولی هیچ کالایی نایاب نشد و سعی کردیم به نیازهای مردم پاسخ مثبت بدهیم.

وی در خصوص صنعت و تحولات صنعتی در استان گفت: ما با مقایسه سال ۹۹ نسبت به ۹۸ از نظر صدور جواز سرمایه گذاری ۵۲% رشد داشته ایم.

از نظر ریل گذاری و ایجاد صنایع بزرگ استان بر اساس سرمایه گذاری هایی که انجام شده هم از نظر صنایع فولادی هم از نظر صنایع شیمیایی و نفتی انشالله تا سال ۱۴۰۴ ما شاهد افزایش ۱۴۰ درصدی در بخش فولاد و محصولات فولادی خواهیم شد که از نظر حجم سرمایه گذاری جز استان های برتر کشور خواهیم بود .

این مدیر ارشد صنعتی افزود: از نظرمحصولات صنایع نفتی ما با پیگیری های انجام شده و ایجاد زیر ساخت پنج پتروپالایش را در استان شروع کرده ایم . که این ها در رامهرمز ، بهبهان ، آغاجری، شادگان و دشت آزادگان می باشند که انشالله تا سال ۱۴۰۴ این صنایع بخ تولید می رسند.

وی ادامه داد: ما در بحث سرمایه گذاری خارجی در صنایع ، پالایشگاه گاز بیدبلند دو را با تمام تنگناها و تحریم ها و رفع موانع راه اندازی نمودیم .
پتروشیمی مسجدسلیمان را با چهار و پنج دهم یوهان چین معادل هفتصد میلیون دلار – پالایشگاه گاز بیدبلند را با سه و دو دهم میلیارد دلار – پالایشگاه گاز یاد آوران در منطقه جفیر را با ۸۰ % پیشرفت فیزیکی جلو آوردیم که انشالله تا پایان امسال شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

امیرحسین نظری مدیرکل صمت خوزستان عنوان کرد: در خصوص صنایع موجود استان مخصوصا صنایع فولادی که با ظرفیت پایین کار می کردند و بعضی از آن ها مثل گروه ملی و لوله سازی ماهشهر تعطیل بودند را به مدار تولید برگرداندیم و مابقی را از ۲۰% تولید به بالای ۵۰% رسانده ایم .

این مدیر ارشد استانی در خصوص فعالیتهای بین المللی نیز گفت:
تلاش نمودیم کارخانه آسیاب سیمان العماره عراق را با رفع موانع به تولید برسانیم.

نظری به یکی از اصلی ترین مشکلات بازار استان که همانا احتکار باشد اشاره کرد و افزود: با همکاری نیروهای بسیج تلاش کردیم در مواقع بحرانی از احتکار کالا جلوگیری کنیم و در برخورد با متخلفین هیچگونه مماشاتی نداشته باشیم .

نظری گفت: در خصوص مبارزه با احتکار کالا هم سربازان گمنام امام زمان (عج) و هم سپاه پاسداران و نیروهای بسیجی به ما کمک فراوانی نمودند که جا دارد در همین جا از تلاش همگی تشکر کنیم ؛ از سردار شاهوارپور و فرماندهی سپاه نیز تشکر ویژه می نمایم.

مدیرکل صمت خوزستان در پایان گفتگو افزود: با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده و با انتخاب استاندار ویژه خوزستان جناب دکتر خلیلیان که در این مدت شاهد بیشترین همکاری و پشتیبانی در خصوص مسائل تجاری استان و صنعت خوزستان بوده ایم قطعاً در آینده ی نزدیک شاهد شکوفایی بیشتر در استان خواهیم بود .
#اختصاصی نخبگان

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار