جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان:

سپاه خوزستان با تشکیل قرارگاه به یاری مردم زلزله زده اندیکا شتافت

تاریخ انتشار: یکشنبه 18 مهر 1400 | 12:54 ب.ظ
سپاه خوزستان با تشکیل قرارگاه به یاری مردم زلزله زده اندیکا شتافت زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان از تشکیل قرارگاه شهیدمرتضی حسین‌پور برای امدادرسانی به مردم زلزله‌زده اندیکا خبر داد و گفت: سپاه خوزستان با تمام ظرفیت در حال خدمت رسانی به مردم آسیب دیده شهرستان اندیکا است و کمک‌های معیشتی و رفاهی را روزانه به این منطقه ارسال می کند. به گزارش نخبگان سرتیپ […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ جانشین فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان از تشکیل قرارگاه شهیدمرتضی حسین‌پور برای امدادرسانی به مردم زلزله‌زده اندیکا خبر داد و گفت: سپاه خوزستان با تمام ظرفیت در حال خدمت رسانی به مردم آسیب دیده شهرستان اندیکا است و کمک‌های معیشتی و رفاهی را روزانه به این منطقه ارسال می کند.

به گزارش نخبگان سرتیپ دوم پاسدار نعمت الله باقری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز فعالیت قرارگاه شهید مرتضی حسین‌پور به منظور امدادرسانی به مناطق زلزله زده اندیکا، گفت: سپاه و بسیج همواره در تمامی بحران ها و شرایط سخت در کنار مردم بوده و این بار نیز با تشکیل قرارگاه برای امداد رسانی و کمک به مردم آسیب دیده مناطق زلزله زده اندیکا وارد عمل شده است.

وی افزود: پس از وقوع زلزله در اندیکا ،فرماندهی سپاه استان باتوجه به لزوم حضور نیروهای بسیج و سپاه در این مناطق بلافاصله برنامه ریزی برای تشکیل قرارگاه همچنین ارسال کمک های مختلف به شهرستان های شمالی و آسیب دیده را در دستور کار قرار داد.

سرتیپ پاسدار باقری اظهار داشت: شهید مرتضی حسین‌پور یکی از شهدای منطقه چلو شهرستان اندیکا است که به احترام این شهید والا مقام و خانواده شهدای این منطقه، قرارگاه خدمت رسانی به نام این شهید نامگذاری شد.

جانشین فرماندهی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: باتوجه به اینکه تعداد زیادی از منازل در این زمین لرزه تخریب شده و تعدادی از خانوارها سرپناهی ندارند، تهیه منبع ذخیره آب، بسته‌ غذایی ، چادر و پتو برای کمک رسانی در اولویت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: سعی داریم پیش از آغاز فصل سرما در این مناطق در زمینه اسکان موقت خانوارها، در کنار هلال احمر، ستاد بحران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدامات اساسی را انجام دهیم.

سرتیپ پاسدار باقری گفت: بی شک نیروهای سپاه و بسیج مانند سیل سال ۹۸ با تمام ظرفیت برای خدمت به مردم آسیب دیده پای کار هستند و تا رفع مشکلات در منطقه حضور دارند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی پنج درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر)  شنبه ۱۷ مهرماه در قلعه خواجه اندیکا رخ داد. ۱۱ روستا در این زمین لرزه دچار خسارت شدند.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ۶۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده از زمین لرزه اخیر تا روز شنبه در شهرستان اندیکا شناسایی شده است. این واحدهای مسکونی حدود ۸۰ درصد تخریب شده اند.

از روز ۱۲ مهر تاکنون چهار زمین لرزه در شهرستان اندیکا با مرکزیت قلعه خواجه رخ داده است .

اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر و مساحت ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار