استاندارخوزستان:

مسوولان حق ندارند نگاه ارباب رعیتی به مردم داشته باشند

تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 شهریور 1400 | 00:44 ق.ظ
مسوولان حق ندارند نگاه ارباب رعیتی به مردم داشته باشند زمان مطالعه: ۳ دقیقه استاندار خوزستان با بیان اینکه برخی مسوولان در هشت سال گذشته به صورت ارباب و رعیتی با مردم برخورد کردند گفت: دستگاه های اداری استان حق ندارند خودشان را ارباب مردم بدانند. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا صادق خلیلیان روز سه شنبه در نشست  بررسی طرح دفع آب های سطح استان در […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

استاندار خوزستان با بیان اینکه برخی مسوولان در هشت سال گذشته به صورت ارباب و رعیتی با مردم برخورد کردند گفت: دستگاه های اداری استان حق ندارند خودشان را ارباب مردم بدانند.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا صادق خلیلیان روز سه شنبه در نشست  بررسی طرح دفع آب های سطح استان در محل  استانداری اظهار داشت:برای حل مشکل فاضلاب اهواز و  انتقال خط لوله از دانشگاه منتظر مجوز از این دستگاه هستیم در صورتی که دانشگاه ملک شخصی نیست و همه زمین های ادارات متعلق به مردم است و دولت مستقر به نمایندگی از مردم در زمین ها حق دخل و تصرف دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات زیاد در موضوع فاضلاب خوزستان بیان کرد: زمانی که از تهران درخواست اعتبار برای مشکلات فاضلاب اهواز را داریم، می گویند نخست تحقیق کنید که اعتبارات تخصیص یافته کجا هزینه شده سپس درخواست اعتبار جدید داشته باشید پس باید گزارش منطقی ارائه بدهیم.

وی با بیان اینکه با آغاز هر پروژه ای باید هماهنگی و تعامل بین دستگاه ها نیز ایجاد شود، تصریح کرد: به طور مثال اگر در زمان احداث جاده های ساحلی اهواز مشکل کانال های آب با هماهنگی دستگاه ها حل می شد اکنون شاهد مشکلات در جاده ساحلی نبودیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: هر پروژه ای ویژگی ها و مشخصات فنی دارد  و خوزستان هم در نیروهای متخصص سرآمد کشور است چرا در زمان جاده سازی کسی متوجه حل مشکل کانال های آب نشده که  اکنون تبدیل به یک معضل شده است.

وی عنوان کرد: مدیران متولی شهرداری و آبفا توضیح دهند که چه  اتفاقی افتاده که با وجود اعتبارات تخصیص یافته تاکنون مشکلات آب و فاضلاب خوزستان حل نشده  است.

خلیلیان گفت:  بالاخره در این میان باید یک موضوع مهم باشد وگرنه تاکنون این مشکل می بایست حل شده باشد.

وی اضافه کرد: با وجود عدم بارندگی در ماه های گذشته اما آبگرفتگی معابر را در مناطق مختلف داریم که نشان دهنده این است فاضلاب ها گرفتگی دارند و نمی تواند آب را رد کند پس مدیران متولی به جای پرداختن به حاشیه توضیح دهند که مشکل کجا است؟

خلیلیان گفت: اکنون ما چندین سال است که با خشکسالی مواجه هستیم پس آب سطحی در معابر نداریم به جز اینکه شهرداری شب ها با آب زیاد معابر را شستشو می دهد که آب ها جمع می شوند در صورتی که در شهر اهواز این موضوع مشاهده نمی شود.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات آب های سطحی و فاضلاب استان همه ساله کار به سال های بعد موکول شده است.

وی با اشاره به بازدیدهای شبانه خود از مناطق کم برخوردار اهواز عنوان کرد: گسترش بدون طراحی نامناسب انجام شده و متوجه پیشرفت های اهواز نبودیم تا یکدفعه با این معضلات روبرو شدیم.

استاندار گفت: در برخی مناطق ساخت و سازهایی انجام شده که قبلا بیابان بوده و طرح های اصلی در آنجا پیش بینی نشده اما استان و شهر مسئول داشته و  وظایف بین نهادهای متولی تقسیم شده است و می توانستند جلوی گسترش این مشکلات را بگیرند.

وی ابراز کرد: مدیران معمولا در مناطق توسعه یافته شهر سکونت دارند به همین علت از مشکلات مناطق کم برخودار باخبر نیستند.

وی گفت: آن ها برای یک هفته در این مناطق خانه اجاره کرده و به همراه خانواده خود در آنجا زندگی کنند تا از مشکلات آن ها باخبر شوند در این صورت می توانند معضلات راحل کنند چراکه در نظام حکمرانی مهم است که مدیران با مردم ارتباط داشته باشند.

به گزارش ایرنا سال هاست که اهواز با مشکل بالازدگی فاضلاب و دفع آب های سطحی به خصوص درمناطق کم برخوردار روبرو است و در هنگام بارندگی معابر تا ساعت ها از آب پر هستند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار