پیگیری وزارت نیرو برای تکمیل پروژه های آب و فاضلاب در خوزستان

تاریخ انتشار: جمعه 5 شهریور 1400 | 19:21 ب.ظ
پیگیری وزارت نیرو برای تکمیل پروژه های آب و فاضلاب در خوزستان زمان مطالعه: ۲ دقیقه وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد، هرچه سریعتر شاهد رفع مشکلات مردم خوزستان در زمینه آب و فاضلاب باشیم. به گزارش نخبگان و به نقل از صداوسیما مرکز خوزستان ، وزیر نیرو امروز در سفر به خوزستان گفت: سه طرح بزرگ آبرسانی شامل طرح غدیر، و طرحهای آبرسانی شمال شرق و جنوب شرق خوزستان در حال […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد، هرچه سریعتر شاهد رفع مشکلات مردم خوزستان در زمینه آب و فاضلاب باشیم.

به گزارش نخبگان و به نقل از صداوسیما مرکز خوزستان ، وزیر نیرو امروز در سفر به خوزستان گفت: سه طرح بزرگ آبرسانی شامل طرح غدیر، و طرحهای آبرسانی شمال شرق و جنوب شرق خوزستان در حال اجراست.

علی اکبر محرابیان با ابراز امیدواری برای اینکه سریعتر شاهد رفع مشکلات مردم خوزستان در زمینه آب و فاضلاب باشیم افزود : طرح آبرسانی غدیر آب شرب و کشاورزی ۲۶ شهرستان خوزستان را تامین می‌کند و تاکنون آبرسانی به ۱۸ شهرستان انجام شده است.

وی گفت: گام نخست این طرح برای تامین آب از سد کرخه انجام شده، اما آب با کیفیتی نیست لذا پیش بینی شده بود که منبع و مخزن آب به سد دز تعییر پیدا کند، اما این طرح متوقف است و با بررسی انجام شده مقرر شد تا با یک روش میان بُر هرچه سریع‌تر آب با کیفیت دز را به ایستگاه‌های پمپاژ این شهرستان‌ها رسانده و وارد شبکه کنیم.

وزیر نیرو ادامه داد: امروز در معیت رییس جمهوری نخستین سفر استانی را به خوزستان داشتیم تا از نزدیک برخی از طرح‌های آب و فاضلاب استان دیدن کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری زیادی در حوزه آب و فاضلاب خوزستان انجام شده افزود: مردم قهرمان خوزستان گلایه‌های به حقی را از ۲ حوزه آب و فاضلاب دارند و دلیل اصلی آن این است که بسیاری از طرح‌های آب و فاضلاب به طور کامل اجرا نشده و مردم نمی‌توانند از مزایای آن‌ها به طور کامل استفاده کنند.

محرابیان موضوع فاضلاب را مشکل بیشتر شهر‌های خوزستان بیان کرد و ادامه داد: سطح آب در برخی شهر‌های خوزستان بالا است و دفع فاضلاب به خوبی انجام نمی‌شود و لازم است در این شهر‌ها تصفیه خانه مدرن و به روز، به همراه شبکه دفع آب داشته باشیم.

وی افزود: به طور مثال در شهر اهواز در سال‌های گذشته در شرق کارون تصفیه خانه‌ای با سرمایه‌گذاری سنگین احداث شده، ولی متاسفانه شبکه دفع فاضلاب به طور کامل انجام نشده و در مرحله ابتدایی قرار دارد.

وزیر نیرو به بازدید امروز رییس جمهوری از تصفیه خانه‌های فاضلاب اهواز اشاره کرد و گفت: سرعت کار کند و پیشرفت کار نسبت به آن چیزی که انتظار می‌رفت بسیار کم بود که مقرر شد منابع لازم زودتر تزریق شود تا این کار با سرعت به اتمام برسد.

وی ادامه داد: با دستور رییس جمهوری مقرر شد مدت زمان اجرای این طرح  ۵۰ درصد کاهش پیدا کند و کارگاه‌های متعددی در شهر اهواز ایجاد شود تا بتوانیم سریع‌تر شاهد بهره‌برداری از سیستم فاضلاب باشیم و فاضلاب شهر توسط شبکه به تصفیه خانه برسد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار