تامین ۲۰۰ تن مرغ منجمد وارداتی برای خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 9 تیر 1400 | 13:29 ب.ظ
تامین ۲۰۰ تن مرغ منجمد وارداتی برای خوزستان زمان مطالعه: < 1 دقیقه به گزارش نخبگان و به نقل ازروابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان : معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: برای جلوگیری از هر گونه کمبود مرغ در استان تقاضای تامین یکهزار تن مرغ منجمد وارداتی را از وزارت صمت داشتیم که تا کنون ۲۰۰ تن تامین شده […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش نخبگان و به نقل ازروابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان : معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: برای جلوگیری از هر گونه کمبود مرغ در استان تقاضای تامین یکهزار تن مرغ منجمد وارداتی را از وزارت صمت داشتیم که تا کنون ۲۰۰ تن تامین شده و در حال رایزنی برای تامین بقیه نیاز اعلام شده هستیم.

نصر الله جایمند با اشاره به وجود اصناف بدون پروانه و غیرمجاز در استان افزود: این اصناف اغلب در حاشیه شهر‌ها و مناطق محروم هستند و به دلیل نداشتن پروانه امکان ثبت نام در سامانه جامع تجارت که برای اصناف الزامی است را ندارند.
او ادامه داد: طبق دستور وزارت جهاد کشاورزی مرغدارانی که نهاده دامی ۹۰ درصد تولیدات خود را به کشتارگاه‌ها تحویل ندهند به صورت خودکار و امکان ثبت جوجه ریزی و تولید را ندارند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با این روش بسیاری از مرغداری‌ها امکان تولید نخواهند داشت به همین دلیل نامه‌ای خطاب به وزارتخانه جهت اجازه ثبت جوجه ریزی با گرفتن تعهد کتبی از مرغدار را تهیه کرده و استاندار خوزستان شخصا این نامه را برای بررسی و ارائه این‌مشکل به وزارتخانه برده اند.
جایمند افزود: از تمامی دستگاه‌های مربوطه می‌خواهیم برای جبران کمبود احتمالی مرغ در بازار استان تمهیدات لازم را انجام دهند.
در خوزستان ۷۵۰ مرغداری فعال وجود دارد و مصرف روزانه مرغ در استان ۴۵۰ تن است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار