سخنان جنجالی مازیار جهانبخشی در واکنش به حاشیه‌سازی‌های یک عضو شورا:

اجازه بدهید شهردار کار کند

تاریخ انتشار: سه شنبه 31 فروردین 1400 | 19:19 ب.ظ
اجازه بدهید شهردار کار کند زمان مطالعه: ۴ دقیقه شورای پنجم اهواز با تایید نظر دستگاه ذی‌صلاح نظارتی در واپسین روزهای اسفند ۹۹، التزام خود را به قانون و نظر کارشناسی نهادهای بالادستی نظارتی نشان داد. از نظر من این اقدام شورای شهر اهواز، شجاعانه و بر اساس نگاه عالمانه به مصالح شهر بود. فلذا از همان روز تا کنون، شورای شهر اهواز به […]
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

شورای پنجم اهواز با تایید نظر دستگاه ذی‌صلاح نظارتی در واپسین روزهای اسفند ۹۹، التزام خود را به قانون و نظر کارشناسی نهادهای بالادستی نظارتی نشان داد. از نظر من این اقدام شورای شهر اهواز، شجاعانه و بر اساس نگاه عالمانه به مصالح شهر بود. فلذا از همان روز تا کنون، شورای شهر اهواز به عنوان نهاد مدنی برآمده از آرای مردم شریف این شهر، آماج بداخلاقی‌ها، تخریب‌ها، دروغ‌ها و فضاسازی‌های ناجوانمردانه گردید.

در همان جلسه عزل آقای شاعری، شورای پنجم مبتنی بر خرد جمعی و برای حفظ نظم و انضباط شهری با تایید ۱۲ عضو از ۱۳ نفر، سکان شهر را به یکی از فرزندان صالح و خوش‌سابقه شهر سپرد. ابراهیم نوشادی فردی بود که سال‌ها در سمت‌های مختلف از جمله معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری خدمات ارزنده‌ای بر جای گذاشت و به سبب همین توانمندی‌ها به مدیرکلی شهری استانداری خوزستان برگزیده شده بود و به عنوان فردی کارشناس در کلانشهرها و مجامع قانون‌گذاری در خصوص مسائل شهری در کشور، شناخته می‌شد.

اما در همان جلسه، فردی از اعضای شورا به شهردار انتخاب شده تهمت‌های ناروایی وارد آورد و تهدید کرد از هفته بعد به طرح سوال و تذکر می‌پردازد که تعجب همه حاضران را برانگیخت.

از نظر من، نمایندگی در شورای شهر به معنای پذیرش وکالت و مسئولیت به نیابت از شهروندان می‌باشد. بدا به حال ما که حب و بغض‌های شخصی را در تصمیم‌گیری‌ها و سخنان خود دخالت دهیم.

بدا به حال ما که منافع گروهی و فرقه‌ای را بر منافع عمومی و کارشناسی اولویت دهیم. شورای شهر و مدیریت شهری عرصه تاخت و تاز سیاسی و جناحی و باندی نیست. صحن شورا نباید به محلی برای عقده‌پراکنی و تسویه‌حساب تبدیل شود و اگر چنین شد باید نهادهای نظارتی، از ادامه فعالیت‌های مخرب اینچنینی جلوگیری نمایند.

ابراهیم نوشادی از همان روز انتخاب با توجه به زمان اندکی که تا نوروز ۱۴۰۰ باقی مانده بود، کار و تلاش را آغاز کرد و توانست با تاکید بر درآمدزایی بدون فشار به شهروندان در شرایط کرونایی، حقوق‌های باقی مانده چندین هزار نفر پرسنل شهرداری را پرداخت کند و نوروز ۱۴۰۰ را با کمترین تنش و حاشیه به پایان رساند. صدها بازدید، جلسه و مکاتبه نوشادی باعث شد تحرک قابل ملاحظه‌ای در شهر به وجود بیاید تا جایی که شهرداری به قرارگاهی برای محرومیت‌زدایی تبدیل شد.

می‌توانم بگویم انتخاب درست شورا، قطار مدیریت شهری که از ریل خارج شده بود را به ریل بازگرداند.

در چنین شرایطی، یکی از اعضای شورا بر خلاف فرمایشات و فرامین مقام عظمای ولایت که توصیه به آرامش و استفاده از فرصت خدمترسانی و عدم سیاه‌نمایی فرموده‌اند، اقدام به حاشیه‌سازی و مصاحبه‌هایی نمود تا هر روز برای مدیریت شهری یک حاشیه درست کند.

این عضو شورا باید این تناقض و تضاد و دوگانگی را پاسخ دهد که اگر دلسوز کارگرهای زحمتکش شهرداری است چرا در طول دوره صدارت شهردار گذشته که کارخانه تفکیک پسماند صفیره تعطیل شد و در نتیجه صدها کارگر این کارخانه که عمدتاً از زنان خودسرپرست بودند، بیکار شدند، حتی یک بار صدای اعتراض و حق‌طلبی این عزیزان نبوده و یک بار نطق اعتراضی برای پیگیری مطالبات این عزیزان نداشته است؟

چرا این عضو شورا برای یک بار هم که شده در جمع کارگرهای شهرداری حاضر نشد تا درد دل‌های آن‌ها را بشنود؟

آیا نامه نگاری‌ها و مکاتبات این عضو شورا موج سواری بر روی احساسات مردم نیست؟

این عضو شورا از مشروع بودن یا نبودن یک کار سخن می‌گوید که اولاً مرجع تشخیص مشروعیت یا نامشروعی این کار؛ او نیست و اصولاً چنین تشخیصی که سوء استفاده از الفاظ دینی است در صلاحیت وی نیست، اما خوب است پاسخ بدهد اگر مسئولیت کمیسیونی در شورا بر عهده کسی باشد و آن عضو شورا در سال؛ حتی یک جلسه آن کمیسیون را برگزار نکند آیا او عملی درست و به قول خودش مشروع یا نامشروع را انجام داده یا نداده است؟

این عضو شورا هیچ‌گاه برای مردم توضیح نداد که چرا در همان روز انتخاب شهردار، به او فحاشی نمود و تهدید کرد که در همان هفته اول طرح سوال می‌کند؟

آیا به خیرخواهی و دلسوزی چنین شخصی می‌توان اعتماد کرد؟

آیا شخصی که یک روز پس از معارفه شهردار اهواز که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان (نماینده مقام معظم رهبری) و استاندار (نماینده عالی دولت)؛ برگزار می‌شد، نامه تذکر خود را به رئیس شورای شهر تحویل داده است، فرد مناسبی برای نمایندگی مردم شریف اهواز می‌باشد؟

آیا مردم دغدغه‌مندی چنین فردی را باور می‌کنند؟

فردی که در حدود دو سال حضور شهردار قبلی سکوت کرد و حتی یک تذکر و نطق اعتراضی و نقد نداشت، چگونه می‌تواند یک روز پس از معارفه شهردار جدید، به او تذکر دهد؟ آیا او اصولاً صداقت دارد؟

همه شهروندان اهوازی به خوبی مطلعند که در دوره شهردار قبلی چه بحران و فاجعه‌ای در زمینه آبگرفتگی در شهر اهواز ایجاد شد، چگونه فردی که در آن زمان سکوت کرد و حتی در مقام توجیه کم‌کاری شهردار نزدیک به خود برآمد، یک روز پس از حضور شهردار جدید، او را معرض تذکر خود قرار می‌دهد؟ آیا مردم نخواهند گفت، موضوعی غیر از مصالح شهر در میان است؟ آیا صداقت این فرد زیر سئوال نیست؟

چرا این عضو شورا در زمینه مزایده‌های سئوال برانگیز که در گذشته انجام شد شفاف‌سازی صورت نمی‌دهد؟

بی‌تردید مردم اهواز، آگاه و بصیرند و بهتر می‌دانند که کمتر از ۶۰ روز پیش از برگزاری انتخابات شورا چه معنایی دارد و با چه هدفی صورت می‌گیرد؟

مردم می‌دانند طرح ادعاهای واهی و حاشیه‌ای یک روز پس از معارفه شهردار، چه معنایی دارد؟

کاش اجازه می‌دادید صلاحیت شما ابتدا توسط نهادهای نظارتی مورد بررسی قرار گیرد و سپس مردم از طریق صندوق‌های رای نشان دهند که نظرشان در مورد شما چیست، آن‌گاه شاید به خود می‌آمدید و دست از حاشیه‌سازی برمی‌داشتید و اجازه می‌دادید مدیریت شهری بدون هر گونه تبلیغات شعاری که در گذشته مورد علاقه شما مرسوم بود، به کار و فعالیت جهادی بپردازد.

و در آخر، بگذارید شهردار کار کند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار